×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Sestdiena, 20. aprīlis
Šodien sveicam: Mirta, Ziedīte
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2011-04-29
Siguldas pedagogi iesaistās Izglītības attīstības centra īstenotajā projektā

Skolotājs visbiežāk ir pirmais, kas sastopas ar pārmaiņām sabiedrībā. Skolēni skolās ir dažādi ne vien interešu, audzināšanas, personības izpausmju, mācību motivācijas, bet arī etniskās, valodas, reliģiskās piederības ziņā. Kā iemācīties saprast dažādo, atšķirīgo citos cilvēkos un uztvert to kā vērtību? Kā dažādībā nezaudēt sevi? Kā sadarboties ar vecākiem bērnu pilsoniskajā audzināšanā? Kā diskutēt ar skolēniem par "slidenām tēmām" tā, lai nevienu neaizvainotu?

Lai rastu atbildes uz šiem un daudziem citiem jautājumiem, 1.,2.,15. un ,16. aprīlī Vidzemes reģiona 33 pedagogi - 30 no Siguldas novada skolām un 3 no citiem Vidzemes novadiem, Siguldas 3.pamatskolā apguva Izglītības attīstības centra (IAC) izstrādāto pedagogu profesionālās pilnveides programmu "Skolotāju profesionālās kompetences pilnveide starpkultūru izglītībā”.  

Iespēju pilnveidot profesionālo meistarību pedagogiem sniedza Eiropas trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda, kura darbības mērķis ir trešo valstu valstspiederīgo integrācija Latvijas sabiedrībā, veicinot sabiedrības iecietību, toleranci un uzlabojot pedagogu kompetenci darbā ar trešo valstu valsts piederīgajiem, 2009.gada programmas ietvaros atbalstītais Izglītības attīstības centra (IAC) īstenotais projekts "Starpkultūru saskarsme, daudzveidība un tolerance" (Nr. IF/2009/3.1./7), kas tiek īstenots ar Eiropas Savienības (75%) un Latvijas valsts budžeta (25%) finansējumu. Šī projekta mērķis ir Latvijas pedagogu izglītošana starpkultūru komunikācijas jautājumos un sistēmiskas pieejas veidošanā starpkultūru izglītībā, kā arī diskusijas veicināšana Latvijas sabiedrībā par trešo valstu valstspiedrīgo integrāciju.

Programmas apguves laikā pedagogi guva ieskatu šādos saturiskajos blokos:
-    Kas ir starpkultūru komunikācija? Tematiskā bloka saturs atklāja daudzveidīgos starpkultūru komunikācijas aspektus, īpaši akcentējot valodas, kultūras, sociālo un pilsonisko aspektu ietekmi uz pedagogu un skolēnu pašsajūtu skolā, kā arī skolēnu mācību sasniegumiem.
-    Starpkultūru komunikācijas pedagoģiskie un psiholoģiskie aspekti. Programmā iekļauti piemēri, kā modelēt risinājumus dažādām ikdienas darbā sastopamām starpkultūru komunikācijas situācijām.
-    Valodu vide. Programmas dalībniekiem tika dota iespēja analizēt daudzveidīgas situācijas klasē, kas var būt saistītas ar daudzu valodu klātbūtni.
-    Kultūras aspekts starpkultūru komunikācijā. Programma iesaka kā veicināt iepazīšanos ar citu tautu kultūru, kā toleranti uztvert dažādību kā resursu, saglabājot savas tautas kultūras vērtības.
-    Starpkultūru komunikācijas sociālais aspekts. Programmas dalībniekiem tika dota iespēja labāk izprast viesstrādnieku un repatriantu situāciju, saskatīt iespējamās problēmas un saskatīt veidu, kā palīdzēt šiem cilvēkiem integrēties Latvijas sabiedrībā.
-    Starpkultūru komunikācijas pilsoniskais aspekts. Programmas ietvaros tika sniegti ieteikumi, kā ikdienas situācijās iespējams veicināt aktīvas dzīves pozīcijas veidošanos, kā ieinteresēt cilvēkus par valstī notiekošajiem procesiem un mudināt tajos aktīvi iesaistīties.
-    Skola kā sociāla sistēma. Tematiskais bloks rosina izzināt iespējas, kā savas klases un skolas situācijas izpēte veicina iesaistīšanos un starpkultūru komunikācijas jautājumu risināšanu.

Pedagogi ar lielu interesi piedalījās dažādās aktivitātēs, diskutēja par Siguldas novada skolās aktuāliem jautājumiem, izstrādāja priekšlikumus kā starpkultūru komunikācija varētu sasniegt nepieciešamo līmeni katras konkrētās skolas izglītības programmā, mācību priekšmetu apguvē un katras klases un indivīda ikdienā.

Lūk, ko secināja Siguldas pedagogi, izvērtējot kursu programmu: „Tēma par trešo valstpiederīgo integrāciju Latvijas sabiedrībā ir aktuāla mums jau šodien. Jautājot pedagogiem par šo kursu ieguvumiem, visi minēja pozitīvo atmosfēru, kas valdīja kursu laikā, kā arī iespēju dalīties pieredzē, komunicējot ar kolēģiem. Šajos kursos pedagogi ieguva ne tikai zināšanas par aktuālajiem jautājumiem starpkultūru izglītībā, bet arī metodiskos materiālus un daudz ideju, kuras izmantot turpmāk vadītajās mācību stundās.

Liels paldies Izglītības attīstības centram (IAC) par izstrādāto programmu un iespēju pedagogiem bez maksas to apgūt. Siguldas novada pedagogi noteikti izmantos iespēju, ko piedāvāja IAC lektores – izmantot ikdienas darbā IAC speciālistu izstrādātos mācību materiālus „Starpkultūru saskarsme”, kas pieejami IAC mājas lapā www.iac.edu.lv.

Šis materiāls ir sagatavots Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda 2009.gada programmas ietvaros ar Eiropas Savienības (75%) un Latvijas valsts budžeta (25%) finansējumu. Par materiāla saturu pilnībā atbild „Izglītības attīstības centrs”, un tas nevar tikt uzskatīts par Eiropas Savienības un Latvijas Republikas oficiālo viedokli.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi