Pirmdiena, 16. septembris
Šodien sveicam: Asja, Asnate, Dāgs
Laika ziņas: Sigulda +9.1℃, R vējš 6.1 m/s
e-pakalpojumi
A- A A+

Diskusijas

Tēmu saraksts

Velosipēdisti Siguldā - CSN pārkāpēji
Kārtībnieks
2012-07-27
Sveiciens! Prieks, ka beidzot ir izbūvēti jauni veloceliņi Siguldā! Bet, kas būtu jādara, lai beidzot velosipēdisti tos sāktu izmantot? Katru dienu sanāk braukt pa Siguldu ar auto un katru dienu sastopu vairākus velosipēdistus, kas pārvietojas pa ceļa braucamo daļu, nevis pa blakus esošo veloceliņu. Bieži vien, šie velosipēdisti arī traucē auto satiksmei. Piemēram, nesen braucu pa Šveices/Kalna ielu. Divi velosipēdisti pārvietojās pa ceļa braucamo daļu. Lieki piebilst, ka viņi brauca viens otram blakus, nevis kā noteikts CSN - viens aiz otra. Rezultātā, lai viņus apbrauktu, man nācās pārkāpt CSN un šķērsot balto nepārtraukto līniju. Tas pats attiecas arī uz gājēju pāreju šķērsošanu.. Brauc pāri neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi.. Lai gan, saskaņā ar CSN, velosipēdistiem pie neregulējamām pārejām ir jānokāpj no sava dzelzs minamā un tas eleganti jāpārstumj pāri.. Vai Siguldā ir kāda institūcija, kas reāli kontrolētu velosipēdistus uz ielām? Vai arī velosipēdisti ir neaizskarami, jo piekopj veselīgu dzīvesveidu? Nemaz nesākšu sūkstēties par situāciju Siguldā, kad notiek masveida velo-pasākumi.. bardaks!

Ssane
 - 2012-07-27 14:59
Tāda neliela piebilde, ka pēc jaunajiem likumiem, no velosipēda vairs nav jānokāpj, braucot pāri pārejai. Protams, protams, nedrīkst aizmirst, ka ir jābrauc cilvēka iešanas ātrumā, taču tā ir! Esmu pati riteņbraucēja, un reizēm neizmantoju veloceliņu. Un ne jau tādēļ, lai traucētu automašīnu satiksmei. Paskatieties, cik daudz autobraucēji pārkāpj Siguldā noteikumus, un tad varam sūdzēties.
Kārtībnieks
 - 2012-07-27 17:41
Lasam likumus rūpīgāk - nenokāpjot no velosipēda, drīkst šķērsot REGULĒJAMAS gājēju pārejas - tādas, kuras tiek regulētas ar luksaforu vai CP inspektora zizli. Siguldā tādas ir tikai pie Vidzemes šosejas.. Neregulējamas pārejas NEDRĪKST šķērsot braucot. Kāds tad būtu iemesls neizmantot veloceliņu, ja viņš ir turpat blakus?
Māris Garjānis
 - 2012-07-27 18:34
Labdien. Atbildot kārtībniekam par velosipēdistu pārvietošanos pa brauktuvi Siguldā, vēlos piekrist, ka likumi tiešām ir jālasa rūpīgāk, tamdēļ atgādinu, ka CSN 230. un 230.6. punktā ir noteikts, ka aizliegts braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas VELOSIPĒDU ceļš (413.ceļa zīme), nevis dalītais GĀJĒJU UN VELOSIPĒDISTU ceļš (415.,416.,417. ceļa zīmes), kā tas ir Siguldas pilsētā.
Zane_Lauka
 - 2012-07-27 19:12
Nu bet... pat ja likums atļauj braukt pa brauktuvi tad, ja ir dalītais celiņš, nevis tikai velosipēdu celiņš... kāda jēga no tā celiņa vispār? Celiņš velobraucējiem/gājējiem ir domāts satiksmes drošībai. Piedodiet par cinismu, bet tad, kad kādam uzbrauks virsū, nez vai strādās arguments - var braukt arī pa brauktuvi, lai gan pus metru blakus ir skaists celiņš, par kuru, cik esmu dzirdējusi, dome iztērējusi milzu naudu. Kur loģika!? Laikam retorisks jautājums burta kalpiem...
Kārtībnieks
 - 2012-07-28 10:27
Māri, tieši Jūsu komentāru gaidīju. Tiešām jautājums - tad kāda jēga no veloceliņa, kas izmaksājis 1,2 miljonus? Kā arī, labprāt saņemtu atbildi uz jautājumu - vai kāds Siguldā kontrolē velodipēdistus un viņu veiktos pārkāpumus? Kaut vai, vai kāds velosipēdistiem aizrāda, ka viņiem ir jābrauc pa brauktuves malu vienam aiz otra, aizņemot ne vairāk kā 1m no brauktuves labās malas? Vai kāds kontrolē, ka velosipēdisti ignorē NEREGULĒJAMĀS gājēju pārejas? Ka velosipēdisti ignorē zīmes "veloceliņa beigas" un veloceliņa "sākums", kas parasti ir uzstādītas pie gājēju pārejām veloceliņu posmā? Piemēram, ~ mēnesi atpakaļ pieredzēju gadījumu, ka pie autoveikala "Tabax" uz gājēju pārejas tiek notriekta velosipēda vadītāja, kas ignorēja zīmi "veloceliņa beigas". Rezultātā velosipēda vadītāja guva miesas bojājumus, kā arī automašīna tika ievērojami bojāta. Sanāk tā, ka velosipēda vadītāja izraisīja šo negadījumu dēļ CSN nezināšanas/negribēšanas zināt. Lieki piebilst, ka netika saukta ne ātrā palīdzība, ne policija. Iesaistīte nokārtoja visu notikuma vietā. Un, lai vai cik dīvaini būtu, viss nokārtojās tā, ka automašīna būtu bijusi vainīga... Dīvaini, ne? Tiešām velosipēdisti ir tik neaizskarami?
Kristaps
 - 2012-07-30 15:48
Kārtībniek, parādi man punktu tajos CSN, kur minēts par vienu metru. (Padoms – tāda nav.) Zane_Lauka un Kārtībniek, ja paši esat riteņbraucēji (vismaz viens no jums ir), izbrauciet pa to pašu Šveices ielas veloceliņu. Pēc tam pastāstiet, kā jums patika biežā šūpošanās pie iebrauktuvēm un apmalītes pie ielām. Iztērētā summa automātiski nenozīmē būvniecības kvalitāti. Protams, protams, tur viss ir pēc normatīviem un plāna. Tāpēc arī tik bieži brauc tam blakus pa gludu braucamo daļu.
Kārtībnieks
 - 2012-07-30 16:07
Kristap, neticēsi - es arī pārvietojos ar velosipēdu. Esmu pat nokārtojis velosipēdista vadītāja apliecību. Piekritīšu, par 1m no brauktuves malas - patlaban neizdevās atrast, bet atceros to no laikiem, kad kārtoju velosipēdista vadītāja apliecību. Tas gan bija apmēram 10 gadus tālā pagātnē. Īsumā, kā uzvesties velosipēda vadītājam, vai izlasīt: http://www.velonoma.lv/lv/component/content/article/46-drosiba_uz_celja/75-uz-velosipedistiem-attiecinamie-celu-satiksmes-noteikumi Lai vai tur nav minēts par 1m no brauktuves labās malas, bet vismaz ir skaidri un gaiši uzrakstīts :"Velosipēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai..."
Zane_Lauka
 - 2012-07-30 16:35
Atzīstos - es nepārvietojos ar velosipēdu. Esmu autovadītāja un tāpēc jovairāk varu uzsvērt, ka neatkarīgi no tā, kas rakstīts ceļu satiksmes noteikumos par veloceliņu izmantošanu, uzskatu, ka pārvietoties pa brauktuvi ir krietni nedrošāk gan riteņbraucējam, gan arī man - autovadītājai. Jā, iespējams, ka tas ir neērtāk velobraucējam: nelīdzenākas uzbrauktuves vai jānokāpj uz gājēju pārejas (neregulējamas)... Un tomēr - drošība pirmajā vietā. Cita lieta - ja celiņa nav, tad jau jādala ceļš gan gājējiem, gan velo, gan auto. Tāpēc arī esmu dziļā neizpratnē par to, kādēļ gan vajag pūlēties un būvēt šos celiņus, ja riteņbraucēji to ignorē. Labāk pa šo naudu tad uztaisīt glancīgus ceļus autobraucējiem, lai nebūtu jāizvairās no bedrēm un vēl jāčeko riteņbraucēji... Ironija mazliet...
Laurinjsh
 - 2012-08-27 16:22
Nenokāpjot no riteņa var šķērsot tikai REGULEEJAMAS pārejas, un tādas Siguldā ir tikai šķērsojot šoseju, kur ir luksofors. Visas pārējās ir NEREGULĒJAMAS pārejas, kuras šķērsot drīkst tikai stumjot riteni.
Novadniece
 - 2012-10-13 21:25
Pašnāvniekus jau atturēt grūti, bet ir baisi, ja uz neregulēta krustojuma gājēju pārejas mašīnai priekšā pēkšņi izrullē bērns (kā tas gadījās manai ģimenei, nogriežoties uz Elvi stāvlaukumu). šajā gadījumā tā gan izskatījās pēc absolūtas pārgalvības, bet iespejams, arī nezināšanas. Nu, ja vecākiem netrīc sirds, varbūt skolās var biežāk par to parunāt, jo šoferi ar nav laimīgi, ja gadās tādam karstgalvim uzbraukt. Un tas, ka daudzi velosipēdisti nezina elementāras lietas ar ir fakts. Jāturpina piedāvāt velosipēdistiem apmācības - paldies policijai, man patika un pati ar jūtos drošāk.
Kārtībnieks
 - 2012-12-10 18:00
Nu ko, velosipēdisti! Tiekamies pavasarī!
Māris Vīdušs
 - 2013-03-10 11:33
CSN vispār šobrīd ir aizlieguši velosipēdus. Pie definīcijas velosipēds ir pieskaitīts pie mehāniskajiem transporta līdzekļiem. Un lasot kārtīgi CSN tad nonākam pie punkta kur teikts, ka Latvijas republikā pa ceļiem pārvietoties drīkst tikai mehāniskie transporta līdzekļi, kas ir izgājuši tehnisko apskati un kam ir derīga OCTA. Nu un tagad jautājums cik velosipēdiem kaut kas tāds ir? Un vai tehnisko apskati vispār kāds veic viņiem? Vai OCTA kāds pārdod velosipēdiem? Nē, tātad likumīgs pārvietoties ir aizliegts! Un jā, lai autobraucēji kas ir bez grēka, tad lai met akmeni pirmie uz riteņbraucējiem. Kā vieni, tā otri ir pārkāpēji, tik nu ja vel pirmos kāds ķer, tad otros faktiski neķer un atbildības nav. Tai pat laikā arī velo celiņi tomēr nav pārdomāti un arī braucot pa tiem, tad drošība nav garantēta un lielākoties vainot var abas puses. Un kamēr jau vieni lamās otrus, bet nerespektēs viens otru, tad uzlabojumi arī nebūs. Gan velosipedists, gan autovadītājs ir abi vienlīdzīgi uz ceļiem un ir vienam otru jāievēro un jārespektē. Tad arī būs uzlabojumi.
Foksis
 - 2013-03-11 20:26
Visus velopēdistus ziepēs! es vadu mašīnu nāves bailēs, jo riteņnieki brauc kā negudri.Pat vecajām dāmītēm noteikumi vienkārši neeksistē. Parka ielas pāreja pie Kronvalda ielas ir vienkārši šausmas, jo tur no parka koku aizsega regulāri izlido riteņbraucēji.
Kārtībnieks
 - 2013-07-03 13:16
Necik ilgi nebija jāgaida. Šorīt pats savām acīm redzēju CSN, kurā automašīna notiriec velosipēdisti. Lai gan pareizāk būtu teikt - velosipēdiste uztriecas virsū automašīnai.
CSN notika Siguldā, uz GĀJĒJU pārejas, kas atrodas uz Ausekļa ielas pie Valdemāra ielas krustojuma.
Diemžēl, smagi cieta gan automašīna, gan arī velosipēdiste, kas iznira no krūmiem - no dz-ceļa puses un taisnā ceļā brauca pāri GĀJĒJU pārejai. Nebija ne gājēju, ne liels skaits automašīnu, par cik tas notika samērā agri no rīta - ap plkst. 07:00. Nebija nekādu šķēršļu, lai velosipēdiste nepārliecinātos par satiksmes drošību, pirms šķērso GĀJĒJU pāreju.

Kārtējā cietusī autovadītāja, kurai nāksies labot savu automašīnu un nervus. Droši vien, ka negadījums tika reģistrēts oficiāli un autovadītāja vērsīsies pie apdrošinātāja, kas, savukārt, regresa kārtībā pie velosipēdistes.
Protams, ceru, ka neapdomīgajai velobraucējai šis negadījums arī ko būs iemācījis. Lai veseļojas un ātri vien ir atpakaļ uz kājām!
Uz manu sākotnējo jautājumu par velosipēdistu izglītošanu un kontroli tā arī neesmu saņēmis atbildi..
Kārtībnieks
 - 2013-07-03 13:20
Nedaudz papildināšu - varbūt Siguldas Novada dome varētu izvērtēt šīs gājēju pārejas sakārtošanu? Respektīvi - apstādījumu un krūmu likvidēšanu tiešā ceļa tuvumā? Ne reizi vien ir bijis tā, ka gājējs vai velosipēdists iznirst no krūmiem pēdējā brīdī un ļoti strauji. Daudziem autovadītājiem ir problēmas pietiekami efektīvi noreaģēt - katru dienu veidojas vairākas bīstamas avārijas situācijas.
Kā arī, pie šīs gājēju pārejas velosipēdistiem ir niķis strauji iznirt no krūmiem un neapstājoties turpināt braukt pa Ausekļa ielas malu dz-ceļa stacijas virzienā. Bieži vien autovadītājiem nav kur likties un nākas ļoti strauji bremzēt, vai arī iebraukt pretējā braukšanas joslā, lai izvairītos no sadursmes ar velosipēdistu. Bet, kā zinām, tad Ausekļa ielā ir ļoti noslogota satiksme, līdz ar to, ļoti bieži pretējā joslā kāda automašīna jau būs pretī un nebūs vairs kur likties.
Alīsija
 - 2013-07-03 16:14
Veloceliņiem nekādas vainas, žēl, ka izbūvējot tos, nevar ar karoti velosipēdistiem "iebarot" braukšanas ētiku. Šogad tiku notriekta uz gājēju celiņa (ne velo-celiņa) un "viegli" sarāta, ka tika saskādēts braucamais. Skumji, tagad lavos veloceliņos- gar pašu malu, lai var laicīgi ielekt zālājā, ejot pa gājēju celiņiem arī ļoti uzmanos.Un par OCTA- dažās valstīs Eiropā ir.
Kendo
 - 2013-07-04 11:43
Kārtībniek.
Pilnība atbalstu visu teikto un arī sagaidu atbildes par celiņu lietderību.
No mana viedokļa šis celiņš ir ideāls skrituļošanai [ja vien tantuki nestaigā pa velo daļu vai arī ja jaunieši protas paiet malā nevis stāvēt pulciņā uz veloceliņa].

Savukārt pilnībā kritizēju rīcību: Rezultātā, lai viņus apbrauktu, man nācās pārkāpt CSN un šķērsot balto nepārtraukto līniju.
Ja Tu cīnies par CSN, tad ievēro arī pats. Tur sacīts, ka Tev pacietīgi un eleganti jābrauc nopakaļ velobraucējam, ja manevrs apsteigšanas manevrs nav iespējams...
Kārtībnieks
 - 2013-07-04 12:54
Nav gluži tā, ka es cīnos par CSN ievērošanu. Es cīnos pret velosipēdistu visatļautību. Pret to, ka velosipēdisti pat CSN pamatus nezin un uzskata, ka tie uz viņiem neattiecas. Pret to, ka NEVIENS nekontrolē velosipēdistus un viņu pārkāpumus. Cīnos par vienlīdzību uz autoceļiem.


Sirdsmieram - nepārtrauktās līnijas šķērsošana notika ļoti labi pārredzamā posmā un neapdraudot sevi vai kādu citu satiksmes dalībnieku.

Jā, starp citu. Kādus 2 mēnešus bija vēl viens gadījums - braucu ar auto, jau pa gabalu redzu, ka gājēju pārejai tuvojas divi velosipēdisti. Laicīgi samazināju braukšanas ātrumu, biju gatavs, ka šie brauks pāri neskatoties. Protams, viens pārbrauc pāri mašīnas priekšā pāri, es uztaurēju. Otrs apstājās un kaut ko ar rokām bakstīja gaisā, mēģinot man ko ar to pavēstīt. Atvēru mašīnas logu, atgādināju, ka tā ir GĀJĒJU pāreja, ka velosipēds ir jāstumj pāri. Ka viņam nav tādas pat tiesības, kā gājējam. Jaunais cilvēks lepni paceltu galvu man ieteica palasīt noteikumus kārtīgāk - ka tagad velosipēdisti DRĪKST šķērsot GĀJĒJU pārejas braucot. Uz to, protams, atbildēju, lai pats smalkāk izlasa noteikumus, kas ir regulējama gājēju pāreja un neklausās ko tantes pieturā runā.
Kārtībnieks
 - 2013-07-05 08:37
Jā, kolēģis šorīt pastāstīja. Vakar kārtējais riteņbraucējs uz GĀJĒJU pārejas uz L. Paegles ielas pie Maxima..
Kendo
 - 2013-07-05 13:19
Kārtībniek.

Kā jau teicu - pilnībā atbalstu. Es šajā kontekstā pārstāvu visas puses. Auto, velo, skrituļ un kājāmgājējus.


Gribētos, ka vismaz Siguldā kāds šo sadzirdētu. Var piemēram pielikt mazu info bukletu pie ID kartes izsniegšanas vai dalīt kopā ar ieejas biļetēm pilsdrupu estrādē vai... nu vienkārši ir jāgrib par šo padomāt un risināt... Bet man liekas, ka Siguldā ir iemācījušies skaisti un pieklājīgi atrakstīties. Protams ir arī labie piemēri, kur sekojusi zibenīga rīcība un par to patiesa cieņa. Sagaidu, ka tā būs uz visiem nepilnību vai uzlabojumu norādījumiem.
ffwd
 - 2013-07-14 22:30
Ar izglītojošam kampaņām jāceļ velosipēdistu un īpaši autovadītāju braukšanas kultūra. Tāpat kā mūsu sabiedrībā, arī attiecībās starp autovadītājiem un velosipēdu vadītājiem trūkst savstarpējas cieņas. Siguldas novada Domei būtu laiks padarīt pilsētu velosipēdistiem un riteņbraucējiem patiešām draudzīgu, nevis tikai lielīties ar apgūto Eiropas naudu. Pirms jau kāda laiciņa, braucot ar šosejas sporta velosipēdu, uz Šveices ielas aiz bobsleja trases man agresīvi uzbruka sudrabkrāsas mikroautobusa vadītājs, mēģinot mani iespiest augstajā apmalē, kas atdala brauktuvi no gājēju – velosipēdistu celiņa. Pēc tam agresīvais šoferis vairākas reizes mēģināja izraisīt avāriju, manā priekšā strauji bremzējot. Tikai, pateicoties manai riteņbraukšanas pieredzei, izdevās izvairīties no, iespējams, smagām traumām, jo ātrums tanī brīdī bija virs 40 km/h. Gribēju ar šo varoni aprunāties, nedaudz izskaidrojot ceļu satiksmes noteikumus un krimināllikuma nianses, kā arī pastāstīt par to, vai lietderīgi ir sevi pakļaut regresa prasībai, taču „džigits” kaut ko novicināja ar rokām, novervelēja par veloceliņu – bija skaidrs, ka neko nesaprot, turklāt ir ļoti naidīgi noskaņots. Aizmugurē sāka jau veidoties auto rinda. Mikroautobusa vadītājs, laikam saprotot, ka mani nenotrieks, un, ka šim incidentam ir liecinieki, palielināja ātrumu un mūsu izskaidrošanās izpalika.
Mana rūpe ir par to, ka Šveices ielas „veloceliņa” risinājums patiesībā ir viens liels apdraudējums VISIEM satiksmes dalībniekiem. Ierosinu, ka turpmāk veloceliņi tiktu plānoti kā ar nepārtrauktu līniju atdalīta brauktuves daļa, jo mūsu sabiedrība savā attīstības stadijā nav gatava iecietībai.
Laurinjsh
 - 2013-07-15 14:16
es arī pārstāvu auto-velo.
Pati braucu tikai pa veloceliņiem un ietvēm, jo man ir bail no auto.
Nesen kāds velojaunietis izraisīja avāriju, kuras rezultātā tika sasistas 2 automašīnas. Diemžēl policija atzīst,ka auto vainīgs, jo bija jāstājas malā, lai ŠĶĒRSLIS aizvācas no braucamās daļas. Bet to,ka velo braucējam ausīs austiņas, rokā telefons un virpuļo pa ceļa vidu, tas nekas. Diemžēl atbildību viņi nenes.
Kendo
 - 2013-07-23 21:37
Sveiki
Jauks raksts no riteņbraucēju pozīcijas. Ja autors nebūtu tāds vienpusējs nūģis, tad raksts būtu ideāls. Vinevārdsakot, izlaižam uzbraucienus kājāmgājējiem, autobraucējiem un citiem dalībniekiem. Meklējam rakstā konstruktīvo un pašvaldībai izpildāmo:
http://silenieks.lv/2013/07/vai-ritenbrauceji-ir-no-citas-planetas/
[http://silenieks.lv/2013/07/vai-ritenbrauceji-ir-no-citas-planetas/]
Kārtībnieks
 - 2013-08-02 10:24
Neaprakstāms prieks redzēt šādu rakstu Siguldas mājas lapā.
http://sigulda.lv/public/lat/jaunumi/7665/

...16 gadījumos (no 27) administratīvo pārkāpumu protokoli tika sastādīti par neregulējamas gājēju pārejas šķērsošanu braucot (nenokāpjot no velosipēda)...

Pasākumi