Siguldas Valsts ģimnāzijas skolēni ir ļoti radoši, talantīgi, izdomas bagāti. Radošums var izpausties ne tikai humanitārajos mācību priekšmetos, bet arī eksaktajos mācību priekšmetos. To pierādīja 9.m, 11.a, 12.a un 12.c klases skolēni, veidojot gan matemātiskās spēles, gan ģeometriskos ķermeņus, gan radošos darbus „Es un matemātika”.
Spēles tika veidotas ar mērķi atkārtot kādu matemātikas tēmu, pārbaudīt savas zināšanas, prasmes, kā arī padomāt par spēles vizuālo noformējumu. Skolēni parādīja, ka ir radoši, ieinteresēti un zinoši matemātikā. Kad spēles bija izveidotas, tās tika izspēlētas. Spēlējot savas spēles, kā arī piedāvājot tās spēlēt citiem, skolēni izjuta gandarījumu par paveikto darbu un par sasniegtajiem rezultātiem.
Daudz dažādu talantu atklājās radošajos darbos „Es un matemātika”. Skolēni zīmēja, rakstīja dzeju, veidoja prāta kartes, krustvārdu mīklas, komiksus, dažādas aplikācijas, programmēja, kā arī veidoja video par matemātikas nepieciešamību ikdienā.
Mazs ieskats skolēnu atsauksmēs:
- „Manuprāt, šādi radošie darbi ir vērtīgi, jo ļauj nedaudz citādāk paraudzīties uz matemātiku, ļauj vairāk to iemīlēt. Šādos darbos var parādīt savu personību un radošumu. Es tiešām ar prieku veidoju šos radošos darbus.” /Santa/
- „Oriģinālas idejas no klasesbiedru puses.” /Kristiāna/
- „Man ļoti patika šis radošais darbs, jo tas lika aizdomāties par matemātiku ikdienā, tās nozīmi manā dzīvē. Brīvā pieeja šim darbam ir milzīgs plus, kas ļāva iegūt šos darbus unikālus.” /Krista/
- „Patīk. Ir interesanti, ka ir kaut kas atšķirīgs. Jāpadomā atšķirīgi nekā parasti, var sasaistīt to, kas parasti netiek saistīts. Liek arī saprast matemātikas lietderīgumu. Vienlaikus ļauj iepazīties ar klasesbiedr idejām.” /Valts/
- „Ļoti vērtīgi redzēt iemeslu, kāpēc mēs mācāmies to, ko mācāmies. Šajos darbos sajaucās kopā radošā un matemātiskā domāšana.” /Artis/
- „Man patika šis radošais darbs, jo man pašai tā bija iespēja izdarīt to, ko sen jau vēlējos paveikt, bet iepriekš nebija atlicis tam laika (matemātiskā prāta karte).” /Elīza/
- „Es uzskatu, ka tas ir lielisks veids kā dažādot mācību procesu. Esmu radošs cilvēks, tādēļ šādi darbiņi mani iepriecina, jo varu izpaust sevi.” /Liāna/
- „Es biju pārsteigta par tik lielu dažādību un radošumu. Tas noteikti dod mums iespēju domāt plašāk un attīsta mūsu uztveri par matemātiku, padara to daudz interesantāku. Paldies par to!” /Liena/
- „Man šis darbs likās ļoti interesants, jo ikdienā reti tiek domāts par savu saistību ar matemātiku.” /Dāvids/
- „Interesanti bija redzēt, ko paveikuši klasesbiedri un, kā pamatoja sava darbiņa izvēli.” /Rēzija/
- „Šī bija interesanta un radoša pieeja matemātikai. Man likās interesanti dzirdēt katra klasesbiedra ideju par to, ko viņš saprot, kas viņam asociējas ar vārdu matemātika. Varējām uz matemātiku paskatīties no citas puses. Stunda bija izdevusies.” /Kristīne/
- „Katrā no darbiem tika ielikta daļiņa no sevis. Tas ļāva ieraudzīt klasesbiedros ko vēl neredzētu. Es pati ļoti izbaudīju procesu, kurā radīju savu zīmējumu.” /Simona/
- „Man patika taisīt dažādas figūras un ķermeņus, izmantojot salmiņus.” /Jānis/
- „Šādas aktivitātes vairāk ieinteresē skolēnus, veicina skolēnu vēlmi uzzināt vairāk.” /Rūdolfs/
- „Bija interesanti. Stunda tika pasniegta citādāk, bet tāpat savā ziņā katrs mācījāmies matemātiku. Manuprāt, vēl biežāk vajadzētu veidot šādus radošos darbus.” /Kitija/
„Matemātikas priekšmets ir tik nopietns, ka nedrīkst laist garām iespēju to padarīt par nedaudz aizraujošu”. /B.Paskāls/
Informāciju sagatavoja:
Siguldas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja
Daiga Jēkabsone
Plašāka fotogalerija
© www.sigulda.lv
Saistītās ziņas:
Ģimnāzijas 8.b klases skolēni piedalās Eiropas dienas pasākumos
Ģimnāzijas skolēnu panākumi starptautiskajā matemātikas konkursā
Siguldas Valsts ģimnāzija piedalīsies starptautiskos izglītības pētījumos
Siguldas Valsts ģimnāzija svinēs 100 gadu jubileju
Apskatīt komentārus