×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Trešdiena, 24. aprīlis
Šodien sveicam: Visvaldis, Nameda, Ritvaldis
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2018-01-30
Siguldas pilsētas vidusskola – kompetenču pieejas projekta pilotskola

Aizvadītajā mācību gadā valstī sākās vērienīgais projekts izglītībā „Kompetenču pieeja mācību saturā”, kurā aktīvi iesaistījās arī Siguldas pilsētas vidusskola, iekļūstot to 100 izglītības iestāžu vidū, kas aprobēs jauno mācību saturu un pieeju.

Skolas vadības komanda darbību kompetenču projektā balsta uz iepriekšējos gados veidotajām iestrādēm, jo skolas pastāvēšanas sešos gados veikts mērķtiecīgs darbs mācību procesa pilnveidē. Skolā pa mācību gadiem īstenotas prioritātes skolēnu mācību motivācijas veidošanai, mācīšanās prasmju attīstīšanai, autonomijas un kooperācijas veicināšanai, informācijas tehnoloģiju izmantošanas apguvei, radošuma attīstīšanai, skolēnu atbalsta sistēmas veidošanai, talantīgo skolēnu izaugsmes veicināšanai.

Kompetenču projekta mērķu īstenošanai skolā regulāri tiek organizēti semināri, metodiskās sanāksmes un interešu grupu darbs, kur skolotāji turpina iepriekšējos mācību gados iesākto, pilnveidojot to un papildinot ar kompetenču pieejai aktuālajām idejām un nostādnēm.

Viens no skolas darba virzieniem šajā mācību gadā ir integrētās apmācības tālāka ieviešana un pilnveide. Šogad tiek aktualizētas integrētās apmācības galvenās nostādnes, izvērtēts pagājušā mācību gada sniegums. Skolotāji vienprātīgi atzīst, ka galvenie skolēnu ieguvumi ir iespēja labāk saprast, kā vienā priekšmetā apgūtais noder citos, nepieciešamo prasmju veidošana un attīstīšana vairākos priekšmetos.

Vienā no semināra nodarbībām skolotāji praktiski apguva atsevišķu prasmju grupu attīstīšanas plānošanu un to realizāciju klasēs mācību gada laikā. Uzsvars šogad tiek likts uz skolēnu pētniecisko un uzstāšanās prasmju veidošanu, izmantojot dažādas tēmas integrējamajos priekšmetos, kā arī projektu darbu veidošanu pamatskolā un pētniecisko darbu izstrādi vidusskolā. Eksperimenta veidā 7. un 10.klašu skolotāji izveidoja kopīgu darbības plānu ar nodarbībām dažādu projekta un pētniecisko darbu posmu apguvei un tajos nepieciešamo prasmju izveidei skolēniem. Tas atvieglos skolēnu un skolotāju sadarbību projektu un pētniecisko darbu izstrādes laikā. Par ieguldītā darba rezultātiem varēs pārliecināties projektu nedēļas laikā no 19.–23.martam, kā arī vērojot un vērtējot skolēnu projektu un pētniecisko darbu prezentācijas.

Svarīgs skolas darba virziens ir mācību stundu plānošana un organizēšana, īstenojot tajās projektā izvirzīto mērķi par skolēnu domāšanas veicināšanu un dziļo mācīšanos.

Seminārā „Četri dziļās mācīšanas elementi efektīvā mācību stundā” skolotāji tuvāk iepazina šos mācīšanas elementus – sasniedzamo rezultātu, jēgpilnus uzdevumus, virzošu atgriezenisko saiti un domāšanu par mācīšanos.

Katrai projektā iesaistītajai skolai šogad praktiski jāievieš izvēlētā caurvija, kas ir viens no jaunā mācību satura ietvara elementiem. Siguldas pilsētas vidusskolas tēma ir „Domāšana un radošums”. Pie domāšanas un radošuma attīstīšanas daudz strādāts iepriekšējos gados, par ko liecina skolēnu radošie darbi, uzstāšanās dažādos novada un valsts pasākumos un iegūtās godalgotās vietas. Tagad līdz šim paveiktais tikai jāpilnveido atbilstoši projektā izvirzītajiem uzdevumiem, vienlaikus akcentu liekot uz skolēnu domāšanas un radošuma prasmju attīstīšanu tieši mācību stundās.

Skolotāji aktīvi iesākuši šo darbu, ir jau pirmie labās prakses piemēri, ar kuriem kolēģi dalījušies pieredzē ne tikai skolas semināros, bet arī komandu mācībās, par ko iegūts pozitīvs novērtējums gan no citu skolu komandām, gan kursu vadītājiem.

Pateicoties darbībai kompetenču projektā, skolotāji kļuvuši zinošāki jaunās pieejas jautājumos, atvērtāki jaunām idejām, gatavi eksperimentēt un kritiski izvērtēt projektā piedāvāto iespēju lietderību praktiskajā darbā.

Skolā veidojas inovācijām atbalstoša vide, kur aizvien lielāku vietu ieņem skolotāju savstarpējā komunikācija un sadarbība, tā skolotāji attīsta arī savas prasmes un spēj veiksmīgāk veidot tās saviem skolēniem. Tieši šogad skolā aizsākta plānota un organizēta savstarpējā stundu vērošana, kur katram skolotājam dota iespēja parādīt kolēģiem savas stiprās puses un veiksmes, mācīties no kolēģiem un veikt nepieciešamos uzlabojumus.

Jācer, ka inovācijas sekmēs skolēnu attieksmes maiņu, veicinās viņu aktīvāku iesaistīšanos un līdzdalību mācību procesā, paaugstinās katra atbildību par saviem mācību rezultātiem un izaugsmi, kas skolā ir ikvienu ieviesto pārmaiņu mērķis.

Informāciju sagatavoja:
Ināra Zdanovska
Siguldas pilsētas vidusskolas
Direktores vietniece izglītības jomā


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi