×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Piektdiena, 26. aprīlis
Šodien sveicam: Alīna, Sandris, Rūsiņš
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2018-03-29
Allažu pamatskolā ar spēles palīdzību mācīsies latviešu valodu un matemātiku

Digitālās nedēļas laikā, no 21.līdz 23.martam, Allažu pamatskolas skolotājām Indrai Puķei un Ainai Keplerei kopā ar skolotājiem no citām Latvijas skolām bija iespēja piedalīties eTwinning skolu savdabības tīkla un Microsoft Latvia organizētās mācībās par Minecraft spēles izmantošanu mācību saturā.

Abām skolotājām mācības izrādījās gana veiksmīgas, jo skolas projekta ideju „Minecraft labirints”, kas veidota savdabībā ar Limbažu novada ģimnāziju) Microsoft Latvija žūrija atzīta par otro labāko. Tāpat abas skolotājas ieguva Microsoft inovatīvā skolotāja (Microsoft Innovative Educator) statusu.

Mācībās 24 skolotāji no 12 Latvijas izglītības iestādēm praktiskās nodarbībās izmēģināja gan spēles izglītojošo versiju „Minecraft: Education Edition”, gan centās rast risinājumus, kā spēli integrēt savās mācību stundās. Noslēguma dienā dalībnieki plašākai publikai prezentēja savas projekta idejas un diskutēja par spēļu izmantošanu mācību procesā, bet žūrija izvērtēja un apbalvoja veiksmīgākās. Pirmo vietu ieguva Alūksnes Bērnu un jauniešu centra un Ziemeru pamatskolas projekta „Z dienās apkārt pasaulei” ideja, kurā skolēni Minecraft vidē veidos dažādi valstu kultūrvēstures objektus, tādējādi uzlabojot savas svešvalodu zināšanas un sadarbības prasmes.

Allažu pamatskolas un Limbažu novada ģimnāzijas projekta „Minecraft labirints” idejas ir pavisam vienkārša – Minecraft vidē veidot labirintu. Lai izeju no labirinta veiksmīgi atrastu, skolēniem katrā „krustojumā” būs jāizpilda uzdevums par kādu no aktuālām latviešu valodas un matemātikas tēmām. Tikai pareizi atrisinot uzdevumu, skolēni varēs izvēlēties īsto taku, kas ved laukā no labirinta. Ar spēles palīdzību skolēni ne tikai nostiprinās zināšanas latviešu valodā un matemātikā, bet arī uzlabos sadarbības un digitālas prasmes. Tāpat nozīmīga būs starppriekšmetu sadarbība.

Ainai Keplerei, Allažu pamatskolas skolotājai šī ir pirmā pieredze eTwinning skolu sadarbības tīkla organizētajās mācībās: „Esmu ļoti gandarīta, ka pieteicos mācībām. Es ļoti daudz mācos, apmeklēju kursus un nodarbības. Varu teikt, ka beidzot tiku nodarbībās, kur arī skolotājus māca savādāk, nevis atreferē sen zināmas tēmas. Par datorspēli man bija tikai miglaina nojauta. Projekta komanda un nodarbību vadītāji parādīja, kā spēli pārsvērt efektīvā mācību metodē. Sapratu, kā ar datorspēles palīdzību stundu padarīt atbilstošāku bērnu interesēm un domāšanas veidam. Ceram, ka izdosies tehniski sakārtot datorklasē pieejamos resursus, lai kopā ar skolēniem veiksmīgi īstenotu projektu.”

Siguldas pilsētas vidusskolas skolotājs, eTwinning vēstnieks un Minecraft nodarbību vadītājs Edgars Bajaruns stāsta, ka ideju par Minecraft izmantošanu mācību stundās viņam devuši skolēni: „Pirms vairākiem gadiem vēsturē skolēniem devu uzdevumu izveidot viduslaiku pilsētu. Tas varēja būt 3D modelis, papīra makets vai kas cits. Interesanti, ka jau tad vairāki audzēkņi izvēlējās pilsētu veidot Minecraft vidē, ievērojot visus noteiktos kritērijus. Rezultāts bija gana iespaidīgs. Uzskatu, ka Minecraft ir lieliska iespēja radīt jauniešos interesi gan par procesiem dabā un mums apkārt, gan tehnisko domāšanu. Spēles pamatelementi ir rakšana, pētīšana, problēmu risinājumu meklēšana un pats svarīgākais – nepieciešamība sadarboties savā starpā, lai nonāktu pie kopīga mērķa, sniedz iespēju skolotājam plānot dažādus mācību scenārijus, kas ļauj skolēniem attīstīt minētās prasmes viņiem aizraujošā veidā”. Viņš atzīst, ka spēles scenāriju sagatavošana prasa ilgāku laiku nekā ierasto stundu modeļi, taču to kompensē rezultāts – skolēni ir „iedegušies” un stundas saturu uztver labāk.

Tehnoloģijas attīstās tik strauji, ka skolotājiem nav viegli sekot līdzi jaunākajām tendencēm, vēl grūtāk – saprast, kā tās jēgpilni integrēt mācību procesā, lai attīstītu ne tikai skolēnu digitālās un sadarbības prasmes, bet arī veicinātu izpratni par konkrēto mācību priekšmetu/ tēmu. Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, kas Latvijā administrē eTwinning skolu sadarbības tīklu, jau vairākus gadus pedagogu profesionālās pilnveides attīstīšanā sadarbojas ar tehnoloģiju uzņēmumiem. „Pagājušajā gadā skolotājiem sadarbībā ar jauuzņēmumiem „Learn IT” un „Baltic 3D” organizējām mācības par vizuālo programmēšanu Scratch un 3D modelēšanu, šogad par Minecraft, bet jau šovasar starptautiskas konferences ietvaros plānojam Eiropas skolotājiem Latvijā piedāvāt nodarbības par virtuālās realitātes rīku izmantošanu vēstures un mākslas priekšmetu mācīšanā.” komentē eTwinning koordinators Latvijā Kristaps Auzāns.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi