×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Ceturtdiena, 28. marts
Šodien sveicam: Gunta, Ginta, Gunda
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2019-06-21
Saskaņotas satiksmes organizācijas izmaiņas Pils ielā

VAS „Latvijas Valsts ceļi” ir saskaņojusi izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā. Satiksmes organizācijas risinājums paredz ar piktogrammām un informatīvajiem plakātiem informēt, ka pa Pils ielas brauktuvi prioritāri varēs braukt velosipēdisti. 
 
Atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem un valsts standartiem, Pils iela nebūs veloceļš, tajā arī nebūs parastās vai ieteicamās velojoslas – ar ceļa apzīmējumiem projektētāji un pašvaldība vēlas panākt velosipēdistu dominanci pār autotransportu Pils ielā, organizējot satiksmi tā, lai autovadītāji dotu priekšroku velosipēdistiem. Ceļa apzīmējumi būs saskaņoti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas veiktā satiksmes drošības audita prasībām. 

Pēc saskaņojuma saņemšanas plānotajiem darbiem tiks rīkota iepirkuma procedūra par veloinfrastruktūras ierīkošanas un satiksmes mierināšanas risinājumu veikšanu. Plānotos darbus paredzēts veikt šajā vasarā.

„Ņemot vērā pieaugošo riteņbraucēju skaitu Siguldā, tajā skaitā velosipēdistu kustību uz izglītības iestādēm, nepieciešams salīdzinoši īsā laika posmā ieviest satiksmi uzlabojošus risinājumus, kas pašvaldībai ir milzīgs izaicinājums ierobežota finansējuma apstākļos, kad investīcijas nepieciešamas arī izglītības infrastruktūrā, ceļu atjaunošanā un citur. Lai arī ieviestais risinājums Pils ielā vēl nav iekļauts Latvijas standartos, drošāka un mierīgāka satiksme pilsētas centrā ir vajadzīga visiem satiksmes dalībniekiem jau šodien. Standartiem atbilstošu velo infrastruktūru nav iespējams vienlaicīgi ieviest visās ielās; arī Pils iela šobrīd vairāk piemērota gājēju un autobraucēju vajadzībām. Pateicamies visiem ekspertiem par iesaisti darbā un ceram, ka Siguldas piemērs kalpos veloinfrastruktūras attīstībai kopumā”, uzskata Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.
 
Sākotnēji izskatot pašvaldības ieceri par izmaiņām Pils ielā, VAS „Latvijas Valsts ceļi”  prasība bija neparedzēt tranzīta satiksmi šajā ielā un padarīt to par vienvirziena ielu ar atdalītu veloinfrastruktūru. Taču pašvaldība tam nepiekrita Pils ielā esošo piesaistes objektu dēļ (piemēram, pasts, viesnīca, kafejnīcas, piekļuve kultūras centram). Tāpat Ceļu satiksmes drošības direkcijas un „Latvijas Valsts ceļu” prasība velosatiksmes organizēšanai atbilstoši likumu un standartu prasībām bija arī sašaurināt brauktuvi, izdalīt satiksmes telpas un lietot ar ceļu satiksmes noteikumiem un nozares standartiem saskaņotus ceļu apzīmējumus. 
 
„Lai arī Latvijas standartos patlaban vēl nav aprakstīts, kā ierīkot veloielu, sekojot ceļu satiksmes noteikumiem un pārējiem spēkā esošajiem nozares standartiem, šādas ielas ierīkošana ir iespējama, taču tam ir nepieciešami lielāki finanšu ieguldījumi. Turklāt veloielā nav iespējams saglabāt tranzīta autosatiksmi, uz ko mēs arī norādījām projektētājiem. Infrastruktūrai jābūt drošai visiem ceļa lietotājiem. Siguldas mēģinājums ir labs solis pretī plašākai velosatiksmes ieviešanai. Pēc savstarpējām konsultācijām gan ar projektētājiem, gan ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Valsts policiju un pašvaldību ir atrasts risinājums, un laiks rādīs, kā tas strādās,” norāda VAS „Latvijas Valsts ceļi” Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns.

Projekta saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās „Latvijas Valsts ceļu”, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA „ IE.LA inženieri”. Kaut arī Pils ielai piemērotie risinājumi neatbilst veloielu risinājumiem, kādus lieto valstīs, kur šāda infrastruktūra tiek praktizēta, un tāpēc šo ielu nevar saukt par veloielu, jo arī normatīvais regulējums šeit velosatiksmei priekšroku neparedz, tomēr Pils ielas satiksmes organizācijas izmaiņas būs pirmais mēģinājums Latvijā spert soli veloielas ierīkošanas virzienā. Darba grupa arī vienojās, ka nepieciešams strādāt pie standartizētām prasībām, kas aprakstītu veloielas risinājumus, kas būtu harmonizēti arī ar ceļu satiksmes noteikumiem.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Pasākumi