Trešdiena, 27. maijs
Šodien sveicam: Dzidra, Gunita, Loreta, Dzidris
Laika ziņas: Sigulda +11.9℃, ZR vējš 1.7 m/s
e-pakalpojumi
A- A A+


2020-04-21
Novērtēti Siguldas novada skolēnu radoši pētnieciskie darbi

Šogad Siguldas novada skolēnu pētniecisko darbu konkursā tika iesniegti 22 darbi. Konkursā augstāko vērtējumu šogad saņēma 18 skolēnu darbi. Pētniecisko darbu konkurss tradicionāli notiek jau 12. gadu – skolēni savus darbus prezentē plašākai sabiedrībai, un vērtēšanas kritērijos iekļauta arī prezentācijas prasme. Tomēr šogad valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas konronavīrusa Covid-19 izpaltības dēļ lasījumi tika atcelti, vērtējot tikai iesniegtos darbus.

Konkursā iesniegtie darbi tiek vērtēti vairākās vecuma grupās: 1.–4.klase, 5.–6.klase, 7–9. klase un 10.–12. klase. Atbilstoši tam ir noteikti noformējuma un prasību kritēriji. Darbus vērtēja komisija šādā sastāvā: Izglītības pārvaldes vadītāja Sandra Tukiša, Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste izglītības jautājumos Sandra Ķirule un skolēnu zinātniski pētniecisko darbu koordinatore Siguldas novadā, Siguldas Valsts ģimnāzijas direktora vietniece Inguna Vuškāne.

Labāko darbu autori – I pakāpes ieguvēji – tiks apbalvoti ar Siguldas novada pašvaldības Izglītības pārvaldes diplomiem un piemiņas balvām. Iesniegto darbu apkopojums un vērtējums pieejams šeit.

Īpašu prieku un gandarījumu šogad sagādāja Laurenču sākumskolas 4. klases skolnieces Dārtas Neringas Krastkalnes darbs “Dzīvnieku patversmes Latvijā” (skolotāja A. Paula) un Laurenču sākumskolas 4. klases skolnieces Paulas Šmites darbs “Ārija Liepiņa-Stūrniece – Siguldas lepnums” (skolotāja V. Tuņķele), Allažu pamatskolas 5. klases skolnieču Lauras Gudovskas un Samantas Zavišas darbs “Tumšupes ieleja Allažu pagasta V58-V58” (skolotāja I. Paegle), Siguldas 1. pamatskolas 6. klases skolnieces Amandas Aņikinas darbs “Latviešu literārās un rakstu valodas pieturzīmju vēsture. Lietojuma atspoguļojums Siguldas un tās apkārtnes vēstures dokumentos” (skolotāja E. Vīgante), Siguldas Valsts ģimnāzijas 11. klases skolnieces Elīnas Kalniņas darbs “7. Siguldas kājnieku pulka sabiedriskās aktivitātes un saistība ar Siguldu (1920–1940)” (skolotāja I. Berga), Siguldas Valsts ģimnāzijas 11. klases skolnieces Patrīcijas Pavlovas darbs “Plakanās pēdas diagnostika un novēršana Siguldas novada jauniešiem, izmantojot vingrojumu kompleksu” (skolotāja I. Brakovska), kā arī Siguldas Valsts ģimnāzijas 11.klases skolnieces Lauras Berkoldes darbs “Tūrisma attīstība Siguldā 20. gs. 20.–30. gados” (skolotāja I. Berga).

Skolēnu radoši pētnieciskās darbības mērķi ir rosināt skolēnos interesi par Siguldas novada kultūras, vēsturiskajiem, ekonomiskajiem un citiem procesiem; sekmēt skolēnu patriotisko audzināšanu, veidot skolēnu iemaņas patstāvīgam izziņas un izglītošanās procesam. Savukārt skolēnu radoši pētnieciskās darbības galvenie uzdevumi ir sadarboties ar Siguldas novada iestādēm, Siguldas novada pašvaldības pārvaldēm, Turaidas muzejrezervātu, Dabas aizsardzības pārvaldi un citām institūcijām, iepazīties ar projekta un pētnieciskā darba būtību, organizāciju un metodēm, izkopt patstāvīgā darba iemaņas, pilnveidot prasmes informācijas ieguvē, datu apstrādē un analīzē, apgūt prasmi projekta noformēšanā un apgūt prezentēšanas prasmi.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi

       Maijs 2020       
1 23
45 6 7 8 9 10
11121314 15 1617
18192021222324
2526 2728 29 3031