×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Piektdiena, 19. aprīlis
Šodien sveicam: Vēsma, Fanija
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2020-05-28
Uzsākta velo ielas izveide Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai

Uzsākot pirmo velo ielas pilotprojekta īstenošanu Latvijā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai uz esošā seguma uzsākti horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanas darbi. Plānots, ka darbi noslēgsies jūnija sākumā, tiem turpinoties Pulkveža Brieža ielas posmā, kur tiks izveidotas velojoslas, un Rožu ielā, kur tiks izveidoti satiksmes mierināšanas elementi drošākai satiksmes organizācijai.

Pērn vasarā VAS “Latvijas Valsts ceļi” saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji. Šajā posmā tiks uzkrāsotas arī piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi. Ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem – 2,7 kilometri – Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi.

Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību. Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies arī autotransporta novietošanas iespējas ielas malās, tomēr velosipēdam būs braukšanas priekšrocības, kas kopumā samazinās braukšanas ātrumu minētajā ielas posmā. Atgādinām, ka Siguldas identitāti veidojošā tematiskā plānojuma izstrādes laikā kopā ar iedzīvotājiem un ekspertiem tika panākta vienošanās, ka Pils ielā jāizveido īslaicīgas apstāšanās iespējas, jo pirms tam šajā ielā apstāties nebija atļauts.

Patlaban Pils ielas kā velo ielas projekta risinājumi paredz izveidot velo ielu bez pārbūves, bet ar horizontālo apzīmējumu, ceļa zīmju, norobežojošo stabiņu un labiekārtojuma elementu palīdzību. Ielā tiks marķētas braukšanas joslas 2,5 metru platumā katrā braukšanas virzienā, savukārt ielas vidū paredzēta 1,5 metru plata zona, kurā iebraukt drīkst tikai, lai apbrauku tos, kas pārvietojas lēnāk par 6 kilometriem stundā. Lai uzsvērtu iebraukšanu velo ielā, posma sākumā Pils ielā un noslēgumā pāri visai brauktuvei paredzēta 1,5 metru plata marķējuma josla, kas tālāk turpināsies brauktuvei pa vidu. Tāpat šajā ielā atļautais braukšanas ātrums ir 30 kilometri stundā.

Īstenojot velo ielas projektu, tiks izmainīta arī Šveices un Pils ielas krustojuma ģeometrija, padarot to nepārprotamu un tādā veidā nodrošinot transportlīdzekļu loģiskāku pārvietošanos krustojumā. Svarīgi, ka līdz ar šīm izmaiņām gājējiem tiks nodrošināta drošāka brauktuves šķērsošana. Plānots, ka līdz šim grūti uztveramā platā krustojuma brauktuve tiks marķēta ar sašaurinājuma saliņu, ko norobežos ceļa stabiņi. Rezultātā škērsojamā brauktuves daļa būs šaurāka, kā arī sašaurinājums un krustojuma taisnleņķa risinājums sabremzēs autobraucēju pārvietošanās ātrumu. Ņemot vērā, ka Latvijā šobrīd nav pieredze šāda veida ielas izmantošanā, iespējamo labiekārtojuma elementu izvietošana atsevišķās vietās vēl tiks risināta.

Iepriekšējos gados Pils ielas kā velo ielas projekta izstrādes un saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās VAS “Latvijas Valsts ceļi”, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA “IE.LA inženieri” un Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadības. Tādējādi pilotprojekta mērķis ir panākt velotransporta dominanci konkrētā ielā, izveidojot ceļa apzīmējumus, kas saskaņoti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas satiksmes drošības audita prasībām. Jāatzīmē, ka Latvijā šis ir pirmais gadījums, kad iela projektēta ar mērķi mainīt autocentrisko brauktuves principu uz velocentrisko. Pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu, un Pils iela kalpos kā pilotprojekts normatīvo regulējumu izstrādāšanai.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi