×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Piektdiena, 19. aprīlis
Šodien sveicam: Vēsma, Fanija
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2021-01-26
Mores pamatskola jau trešo gadu īsteno projektu “PuMPuRS”

2018. gada 1. novembrī Mores pamatskola uzsāka darbību Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, lai mazinātu to izglītojamo skaitu, kas pārtrauc mācības un nepabeidz skolu. Projekta ietvaros tiek sniegts atbalsts 5.–9. klašu izglītojamajiem.

Projekta laikā pirmajā gadā, 2018./2019. mācību gadā, individuālos atbalsta plānus 1. semestrī saņēma 13 izglītojamie un 2. semestrī – 22 izglītojamie, savukārt 2019./2020. mācību gada 1. semestrī 26 izglītojamie un 2. semestrī – 30 izglītojamajiem. 2020./2021. mācību gada. 1. semestrī īstenoti 42 individuālie atbalsta plāni, sniedzot 53 atbalsta pasākumus, kuros ietilpst gan konsultatīvais atbalsts, gan ekonomiskais atbalsts. Projekta ietvaros četri pedagogi sniedza individuālās konsultācijas septiņiem 6.–9. klašu izglītojamiem.

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam izglītojamajam projekta koordinators sadarbībā ar mācību priekšmeta pedagogu, balstoties uz izglītojamā vajadzībām, semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu. Plānā tiek izvērtēti mācību pārtraukšanas riski un paredzēti nepieciešamie atbalsta pasākumi šo risku mazināšanai. Galvenie riski, kas kļuvuši par iemeslu izglītojamo iesaistīšanai projektā – gan motivācijas trūkums mācīties, gan neattaisnotie kavējumi, iekavēta mācību satura uztvere iepriekšējā izglītības posmā, kā arī grūtības mācību satura apguvē dažādu iemeslu dēļ. Izglītojamie saņēma individuālas konsultācijas matemātikā, latviešu valodā, Latvijas un pasaules vēsturē. Individuālās nodarbības laikā pedagogi sniedza izglītojamajiem atbalstu gan mācību priekšmeta apguvē, gan nepietiekamo vērtējumu labošanā. Attālinātajā mācību procesā tiek izmantoti elektroniskie saziņas rīki: e-klase, Microsoft Teams platforma. Projekta koordinators aktuālāko informāciju nodod izglītojamajam e-klases platformā, nepieciešamības gadījumā sazvanās ar izglītojamo telefoniski, lai pārrunātu par izglītojamā motivāciju mācīties un sasniegt veiksmīgus mācību rezultātus. Katra mācību gada semestra beigās projekta koordinators izvērtē izglītojamā priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku prioritātes, kurš risks konkrētajam izglītojamam ir aktuālāks un ar to sākt individuālos atbalsta pasākumus nākamajā semestrī.

Šī mācību gada 1. semestrī tika noslēgts pērn uzsāktais projekts “Izaugsme caur mākslu”, kas tika īstenots Eiropas Sociālā fonda projekta “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” ietvaros. Projekta laikā tika organizētas iekšējās izaugsmes nodarbības un īstenotas dažādas metodes nodarbību realizēšanā. Projekta aktivitātēs piedalījās 21 Mores pamatskolas 5.–9. klašu izglītojamais. Nodarbību laikā projekta vadītāja paaugstināja izglītojamo motivāciju turpināt izglītību un veicināt viņu aktīvu līdzdalību ikdienas dzīvē. Izglītojamie mācījās darot – realizēja uz mākslas terapijas metodēm balstītus uzdevumus, aktīvi piedalījās spēlēs un grupu darbos, līdz ar to attīstot pozitīvu pašvērtējumu. Labas atsauksmes ir saņemtas no izglītojamajiem par notikušajām nodarbībām, kuri arī atzīst, ka nodarbības ir ļoti noderīgas turpmākajā mācību procesā.

2020. gada jūlijā 18 pedagogi apguva 12 stundu profesionālas kompetences pilnveides programmu, piedaloties darbnīcas izglītības iestādes darbiniekiem par priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas pasākumu īstenošanu izglītības iestādēs.

2020. gada 25.–26. augustā projekta koordinators piedalījās mācībās “Darbs jaunatnes jomā ar priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska grupas jauniešiem”. Mācību mērķis bija veicināt jaunatnes darbinieku, jaunatnes lietu speciālistu un izglītības iestāžu darbinieku veiksmīgāku sadarbību un attīstīt to kompetences darbam ar priekšlaicīgas mācību pamešanas riska grupas jauniešiem viņu mācību motivācijas paaugstināšanā.

2021. gada 20. janvārī projekta ietvaros Mores pamatskolas astoņi pedagogi piedalījās supervīzijā, saņemot konsultācijas, kas sniedza atbalstu pedagogiem profesionālās darbības izaicinājumos.

Izvērtējot situāciju, kādēļ daļai izglītojamo, neskatoties uz papildu atbalstu, nav uzlabojumu, tika aptaujāti projektā iesaistītie pedagogi. Pedagogi norādīja vairākus iemeslus – izglītojamajiem trūkst mācību motivācijas apmeklēt konsultācijas, novērojama nevēlēšanās saņemt atbalstu, kā arī pietrūkst vecāku atbalsta mācību procesā. Realizējot individuālās mācību priekšmetu konsultācijas, izglītojamajiem izveidojusies veiksmīga sadarbība ar mācību priekšmetu pedagogiem. Projekta koordinatoram turpmāk jāvērš lielāka uzmanība tieši projektā iesaistīto izglītojamo vecāku iesaistei un informēšanai par projekta “PuMPuRS” izglītojamo priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas mazināšanas atbalsta iespējām.

Lielākā daļa Mores pamatskolas izglītojamo, kas iesaistījušies projektā, atzīmē, ka darbošanās individuālajās konsultācijās palīdz apgūt iepriekš iekavēto, mācību stundās nesaprasto vielu un uzlabot mācību rezultātus. Individuālā sadarbība ar pedagogiem un atbalsta personālu paaugstina izglītojamo motivāciju mācīties un sasniegt veiksmīgus mācību rezultātus, rosina interesi par mācību priekšmetiem, paaugstinājusies mācību motivācija un atbildība par sava mācību darba rezultātiem.

Informāciju sagatavoja:
Mores pamatskolas projekta koordinatore, sociālā pedagoģe
Anita Volkoviča


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi