×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Sestdiena, 20. aprīlis
Šodien sveicam: Mirta, Ziedīte
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2021-06-18
Iedzīvotāju un ekspertu sanāksmē vienojas par termoplasta līnijām Pils ielā

17. jūnijā plkst. 19.00 Maija parkā notika speciālistu, nozares ekspertu un iedzīvotāju sanāksme, kurā tika pārrunāta Pils ielas satiksmes drošība. Klātesošie vienojās par to, ka Pils ielas risinājums ir ievērojami uzlabojis gājēju drošību, jo centrālajā ielā ir samazinājies pārvietošanās ātrums, kā arī, pateicoties krāsojumam, automašīnas netiek novietotas vietās, kur tās rada bīstamību citiem satiksmes dalībniekiem. Kā trūkums tika minēts fakts, ka šo ielu vēl aizvien liela daļa velobraucēju baidās izmantot kā velo infrastruktūru. Klātesošie vienojās, ka nākotnē horizontālos ielas marķējumus būtu vēlams ieklāt ar noturīgu termoplasta materiālu, kas līdzīgi kā ribjoslas neveicina autovadītāju vēlmi veikt apsteigšanas manevrus, kas tostarp uzlabo velobraucēju drošību.

Izvērtēšanas sanāksmē piedalījās Pils ielas projektētājs, transporta infrastruktūras plānotājs Viesturs Laurs no ceļu projektēšanas biroja “IE.LA”, Māris Jonovs no biedrības “Drošās ielas”, Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, būvniecības jomas speciālisti, kā arī aptuveni divdesmit iedzīvotāju gan ar, gan bez velosipēdiem. Sanāksmes laikā parkā bija apskatāmi fotoattēli no Eiropas pieredzes ar drošākiem velosipēdistu un gājēju satiksmes risinājumiem pilsētās.

Viesturs Laurs klātesošajiem skaidroja Pils ielas sarežģītos jautājumus, kas, izstrādājot projektu, bija jārisina:

  • nenocirst skaisto ozolu un liepu aleju Pils ielā;
  • izveidot velo infrastruktūru un saslēgt to vienotā tīklā;
  • mierināt satiksmi un samazināt automašīnu braukšanas ātrumu;
  • atdalīt gājēju plūsmu no velobraucējiem;
  • būtiski uzlabot drošību gājējiem, kuri šķērso 9 metru plato ielu intensīvas satiksmes apstākļos;
  • jārisina jautājums par autostāvvietu izveidošanu pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai.

Kā atbilstošākais un drošākais risinājums Pils ielā tika izvēlēts izveidot vidējo joslu (mediānu) ar krustenisku krāsojumu, kurā citviet Eiropā izvietoti bruģakmeņi vai joslas tiek krāsotas, piemēram, varavīksnes krāsās. Šī vidējā josla vizuāli sašaurina brauktuves platumu, savukārt oranžās zonas precīzi iezīmē pareizas pagriezienu trajektorijas, kā arī to, kur nedrīkst novietot automašīnu, bet norobežojošie stabiņi pirms gājēju pārejām pierādījuši to, ka ar nelieliem finanšu līdzekļiem ir iespēja panākt vēlamo efektu satiksmes drošībā. Arī klātesošie apstiprināja, ka satiksmes drošība ir uzlabojusies un Pils ielas risinājumi funkcionē, norādot uz to, ka pašvaldībai ir jādomā par ilglaicīgāku ielu marķējumu, kas nav ik gadu jāatjauno. Savukārt oranžo krāsojumu kopīgi nolemts šajā gadā neatjaunot, jo tas vēl labi kalpo.

Ielas projektētājs norādīja, ka ilgāk noturas termoplasta horizontālais marķējums, kas ir trīs līdz četras reizes dārgāks risinājums nekā standarta krāsa, kas tiek krāsota pilsētas ielās, savukārt vidējo joslu un oranžo laukumu aizstāšana ar bruģa segumu saistās ar ielas pārbūves darbiem, kas izmaksas sadārdzinātu par vismaz desmit reizēm. Pašvaldības budžetā Pils ielas baltā marķējuma atjaunošanai paredzēti 4200 eiro, tomēr saskaņā ar iedzīvotāju norādījumiem, ka satiksme atkal paātrinājusies, jo padzisusi baltā krāsa, kas vizuāli sašaurina ielas platumu un autovadītājiem liek kļūt piesardzīgākiem, marķējumam ir jābūt noturīgākam visu gadu. Pašvaldība pārskatīs finanšu līdzekļus, lai vidējo joslu noklātu ar termoplasta marķējumu, kura kalpošanas laiks ir aptuveni trīs gadi, un plānotu aptuveni 12 līdz 15 tūkstošus eiro šo darbu paveikšanai. Papildus tam ar termoplasta marķējumu plānots noklāt arī tās baltās līnijas, kas iezīmē trajektoriju rādiusus un automašīnu apstāšanās vietas, papildus tam paredzot vēl aptuveni 3 tūkstošus eiro. Saglabājoties labiem laikapstākļiem, Pils ielas marķējuma punktēšana tiks uzsākta vēl pirms Līgo svētkiem, bet termoplasta materiāls ieklāts pēc svētkiem.

Diskutējot par velo satiksmi Pils ielā, klātesošie atzina, ka velosipēdu vadītāji joprojām atsevišķos gadījumos izvēlas braukt pa gājēju ietvi, norādot, ka bail piedalīties kopējā satiksmē ar automašīnām. Velosipēdisti min argumentus, ka autovadītāji dažubrīd pārlieku tuvu brauc aiz muguras vai kļūst neiecietīgi un apsteidz riteņbraucējus. Līdz ar to termoplasta marķējums, kas kalpotu līdzīgi kā ribjoslas, uzlabotu velosipēdistu drošību, jo autovadītājiem nebūtu vēlme viņus apsteigt un palielināt ātrumu izteikti vizuāli sašaurinātā ielā.

Tie iedzīvotāji, kas pārstāvēja gājēju viedokli, lūdza pašvaldībai arvien izteiktāku uzmanību pievērst tiem velobraucējiem, kuri pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un brauc pa gājēju ietvēm, nevis izmanto velo infrastruktūru, jo nereti velobraucēji uzskata, ka viņiem ir priekšrocība pret gājējiem, kuri nokļūst bīstamā situācijā, īpaši mazāki bērni, kuru kustības ne vienmēr ir iespējams paredzēt. Tāpat tika norādīts, ka pašvaldībai jāturpina veidot nodalīta velo infrastruktūra gājējiem un velobraucējiem pilsētā.

Pēc vairāk nekā divu stundu diskusijām par iespējamiem risinājumiem, par prognozētajām izmaksām un uzlabojumiem satiksmes drošībā, kas nepieciešami ne tikai Pils ielā, bet arī citviet Siguldas pilsētā, klātesošie vienojās, ka:

  • velo infrastruktūra jāturpina attīstīt arī Pils ielas posmā no Raiņa ielas līdz Krišjāņa Barona lokveida krustojumam;
  • jāstiprina velobraucēju droša jušanās uz Pils ielas ar termoplasta marķējuma palīdzību vidējā mediānas joslā. Tādējādi tiktu mazināta autovadītāja vēlme apsteigt riteņbraucēju;
  • jāturpina iedzīvināt domāšanas maiņu, ka velobraucējiem ērtāk un drošāk ir pārvietoties pa ceļa brauktuvi līdz ar citiem satiksmes dalībniekiem, nevis kopā ar gājējiem pa gājēju ietvēm, kurās nav nodalīta velo infrastruktūra.

Noslēgumā klātesošie izteica atzinību pašvaldības drosmīgai rīcībai centra zonā ieviest 30 km/h ātruma ierobežojumu, kas uzlabojis satiksmes drošību un ko pārņēmušas arī citas pilsētas un novadu centri citviet Latvijā, tostarp Rīgā.

Tāpat sanāksmes dalībnieki vienojās, ka, ņemot vērā Covid-19 situācijas uzlabošanos un to, ka atvieglojumi atļauj pulcēties nelielās grupās, turpināt šādas klātienes tikšanās par satiksmes drošības uzlabojumiem pilsētā.

Plašāka informācija par satiksmes drošību un statistiku, ka samazinājies cietušo un bojā gājušo skaits, pieejama šeit.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi