Turpmākajā piecgadē Latvijā un Baltijā tiks izbūvēts viens no vērienīgākajiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem valstu pastāvēšanas vēsturē – “Rail Baltica”. Dzelzceļa trases novietojums Latvijā kopumā izmainīs dzīvi 17 stacijās un to apkaimēs, tostarp Inčukalna pagastā. Maģistrāle, kas savienos Baltiju un Eiropu, ienesīs jaunas tūrisma, loģistikas un biznesa iespējas. Pēc būtības tie būs mobilitātes punkti, kas atradīsies tuvu Latvijas reģionālajām pilsētām, ciemiem un apkaimēm, kas ir bagātas ar unikālu vēsturi, tradīcijām un iedzīvotājiem. Lai stacijām dotu atbilstošākos, tālredzīgākos un iedzīvotāju sirdīm tuvākos nosaukumus, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” ar saukli “Kā saukli, tā brauksi!” aicina iedzīvotājus un apkaimju biedrības piedalīties aptaujā.
Ikviens Latvijas iedzīvotājs līdz 31. oktobrim ir aicināts apmeklēt tīmekļa vietni www.edzl.lv, kurā iespējams nobalsot par “Rail Baltica” staciju nosaukumiem, tostarp staciju, kas atrodas Inčukalna pagastā, vai piedāvāt savus variantus. Interaktīvā sistēma apkopos visus vērtējumus un tie tiks ņemti vērā gala nosaukumu izvēlē.
Staciju nosaukumu pamatvariantus izstrādājusi pieredzējusi ekspertu komanda, kas ņēmusi vērā vēstures, ģeogrāfijas un lingvistikas aspektus. Stacijām, kas atradīsies Rīgas robežās, sabiedrības vērtējumam tiek piedāvāti nosaukumu varianti, kuros iekļauts tuvējās apkaimes vēsturiskais nosaukumus vai tuvumā esošais populārākais objekts. Pēc līdzīga principa veidoti arī staciju nosaukumi ārpus galvaspilsētas.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1 435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.
Informāciju sagatavoja:
SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”
Attīstības un sadarbības departamenta sabiedrisko attiecību vadītāja
Rita Voronkova
© www.sigulda.lv