×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Piektdiena, 29. marts
Šodien sveicam: Aldonis, Agija
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2022-02-02
Inčukalna pamatskolas pedagogi gūst pieredzi projektā Portugālē

Pirmajā Erasmus+ programmas projekta “Together… in the Winds of Change” jeb “Kopā… pārmaiņu vējos” gadā visas mobilitātes tika atliktas, gaidot drošākus epidemioloģiskos apstākļus. Taču šogad no 18. līdz 21. janvārim Portugāles pilsētā Cinfaes norisinājās pirmais apmācību pasākums, kurā piedalījās arī Inčukalna pamatskolas direktore Agnese Kalniņa un projektu koordinatore Zinta Nolberga. Kopā ar Latvijas pedagogiem braucienā piedalījās pa diviem pārstāvjiem no Itālijas, Turcijas, Rumānijas, kā arī vairāki dalībnieki no uzņemošās skolas Portugālē.

Četras mobilitātes dienu laikā notika vairākas mācību nodarbības, kas aktuālas mūsdienu izglītībā: “Emocionālās inteliģences nozīme izglītības atbalstam”, “Komunikācija un drāmas izmantošana mācību stundās”, “Formatīvā vērtēšana”, “Neformālā izglītība”. Pirmajā mācību dienā tika iepazītas visu dalībvalstu izglītības sistēmas, kā arī skolas, ar kurām kopā attālināti Inčukalna pamatskola ir strādājusi nu jau divus gadus – gadu gatavojot projekta pieteikumu un otru gadu attālinātā režīmā. Katru mēnesi ir bijis kāds uzdevums, kuru skolēni skolotāju vadībā risināja.

Četru dienu laikā projekta brauciena dalībnieki tika iepazīstināti ar skolu, skolotājiem, iekšējās kārtības noteikumiem, epidemioloģiskajām prasībām, skolas pusdienām, tradīcijām.

Skola Cinfaes ir vislielākā no 8 skolām, kas ir apvienotas vienā kopumā. Visās 8 skolās kopā mācās ap 1100 skolēnu no 3 līdz 15 gadu vecumam un strādā aptuveni 140 pedagogu. Skolā, kurā notika mūsu nodarbības mācās ap 700 bērnu vecumā no 12 līdz 15 gadiem un strādā aptuveni 100 skolotāju, no kuriem vismaz 50% ir vīrieši. Katram skolēnam un skolotājam ir elektroniskā karte, kas tiek lietota arī kā norēķinu karte skolas ēdnīcā un mazajā veikaliņā, kurā iespējams nopirkt arī burtnīcu vai pildspalvu. Sistēma automātiski piereģistrē laiku, kad bērns vai skolotājs ierodas skolā vai aiziet no tās. Pie ieejas visiem tiek pārbaudīta temperatūra, bet bērnus skolā netestē. Tikai simptomu parādīšanās gadījumā tiek veikti testi. Tiek norādīts, ka Portugālē ir 98% vakcinētu iedzīvotāju, arī bērni; tomēr visi apzinīgi iekštelpās pareizi lieto sejas aizsargmaskas.

Lielākā atšķirība Portugāles skolā ir tā, ka pedagogus norīko īpaša komisija nacionālā līmenī, nevis tos izvēlas skola. Jaunais skolotājs, iesniedzot savus datus, atzīmē, kurā skolā vēlētos strādāt, tomēr uz skolotāju darba vietām ir konkurss, kas notiek katrus 4 gadus, un pieredzējušākam pedagogam bieži vien ir priekšroka, tāpēc darba vieta Portugālē var atrasties pat 600 kilometru no vietas, kurā ir apmetusies ģimene. Aptuveni 20 pedagogi no Cinfaes, arī vairāki no projekta nodarbību vadītājiem un apmeklētājiem, katru dienu veic 90 kilometrus vienā virzienā pāri kalnam, lai vakara stundas būtu kopā ar ģimeni Vizeo pilsētā. Ik pēc 4 gadiem pedagogam ir tiesības no jauna piedalīties konkursā, mēģinot dabūt darba vietu tuvāk dzīves vietai. Katra dalība konkursā nozīmē arī algas palielināšanu. Pirmais atalgojums pēc nodokļu nomaksas jaunajam skolotājam ir 1000 eiro. Pedagogiem pavisam ir 10 algu līmeņi, kuros var tikt pēc novērtējuma paša skolā un pēc dalības nacionālajā konkursā. Pedagogam Cinfaes skolā ir 4 darba dienas uz vietas un 18 kontaktstundas (katra 50 minūšu gara), piekto darba dienu drīkst pavadīt mājās, gatavojoties stundām vai labojot darbus.

Skolā ir ļoti daudz atbalsta personāla – psihologi, konsultanti, palīgi, kuri uzrauga koridorus, palīdzot bērniem un skolotājiem, pedagogu palīgi, speciālie pedagogi, vairāki bibliotekāri –, kuri starpbrīžos uzrauga bērnus, dodot iespēju skolotājiem atpūsties. Īpaša šī skola ir arī tāpēc, ka tajā mācās bērni no kalnu ciematiem, kuri regulāri palīdz vecākiem saimniecībā no rīta pirms skolas un vakarā. Bērni bez pastāvīga interneta pieslēguma mājās, bez smalkiem pēdējo modeļu viedtālruņiem, bez zīmolu apģērba, pieticīgi, pat nedaudz saguruši, jo viņu skolas dienas sākas plkst. 8.30, bet beidzas plkst. 17.30. Dienas vidū ir pāris mācību stundu gara pusdienu pauze, kuras laikā var paspēt gan paēst, gan nedaudz paskraidīt pa futbola laukumu. Skolai apkārt ir žogs un gar to aug ābeles, apelsīni, mandarīni, citroni un ķirši. Visi minētie augļi nonāk skolēnu rīcībā, skolas ēdnīcā. Skolas direktors Manuels Pereira viesiem stāstīja, ka iepriekšējās vasaras beigās tika novākta 1,5 tonnas ābolu.

Projekta dalībnieki tika uzņemti arī vietējā pašvaldībā un iepazīstināti ar galvenajām tendencēm izglītībā. Savukārt pēcpudienās notika izglītojoši braucieni uz visaugstāko kalnu ciematu Portugālē, no kurienes arī skolēni tiek vesti uz skolu Cinfaes, uz senu ciematu, kurā ir tikai 20 iedzīvotāji, uz vīnogu dārziem Piņjao. 

Lielākā vērtība projekta dalībniekiem ir iespēja salīdzināt skolas un izglītības sistēmas dažādās valstīs, tuvāk iepazīties ar kolēģiem, apzināties Latvijas izglītības iespējas, saprast, ka galvenās problēmas izglītībā ir ļoti līdzīgas, un mēģināt diskusijās noskaidrot pedagogu noskaņojumu un attieksmes. Pateicoties Erasmus+ programmas projektam “Together… in the Winds of Change” (līguma Nr. 2020-1-PT01-KA229-078403_4) jeb “Kopā… pārmaiņu vējos”, pedagogi tuvāk iepazīst un iedrošina uz pārmaiņām viens otru.

Nākamā projekta mobilitāte būs izaicinājums Inčukalna pamatskolai, jo pirmo reizi šajā projektā ir plānota mobilitāte kopā ar bērniem, kam pedagogi jau sākuši gatavoties.

Informāciju sagatavoja:
Inčukalna pamatskolas direktore
Agnese Kalniņa


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Pasākumi