×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Sestdiena, 20. aprīlis
Šodien sveicam: Mirta, Ziedīte
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2022-04-27
Novērtēti Siguldas novada skolēnu radoši pētnieciskie darbi

26. aprīlī Siguldas novada Jaunrades centrā norisinājās Siguldas novada skolēnu radoši pētniecisko darbu lasījumi. Tajos piedalījās skolēni no Siguldas 1. pamatskolas, Siguldas Valsts ģimnāzijas, Laurenču sākumskolas, Allažu pamatskolas, Mores pamatskolas un Mālpils vidusskolas, kas savās skolās jau bija izturējuši konkursa pirmo kārtu. Iesniegtos darbus un skolēnu prezentācijas prasmes vērtēja žūrijas komisija – Dabas aizsardzības pārvaldes dabas izglītības speciāliste Anda Andrušaite, Turaidas muzejrezervāta izglītojošā darba un komunikācijas nodaļas vadītāja Gunta Zaķīte, Siguldas novada pašvaldības Izglītības pārvaldes speciāliste vispārējās izglītības jautājumos Inguna Mūsiņa un Izglītības pārvaldes speciāliste profesionālās ievirzes, interešu izglītības un pieaugušo izglītības jautājumos Sandra Ķirule.

Kopumā šogad konkursam tika iesniegti 44 darbi. 1.–3. klašu grupā iesniegti 11 darbi: četri no Siguldas 1. pamatskolas, seši no Laurenču pamatskolas, viens no Mores pamatskolas. I pakāpi šajā grupā ieguva deviņi autori. Īpašu prieku un gandarījumu šogad sagādāja Laurenču sākumskolas 1.c klases skolēna Teodora Pērkuma darbs “Piemājas bebrs” (skolotāja Liene Krumholce), kurā bija gan nopietns pētījums, gan radoša pieeja. Arī lasījumos Teodors Pērkums spēja ļoti argumentēti pastāstīt par savu pētījumu, atbildēt uz žūrijas komisijas un skolēnu jautājumiem. Darbus ļoti labi prezentēja arī Siguldas 1. pamatskolas 2.b klases skolēns Valts Pakalns, kurš bija pētījis Siguldas pieminekļus (skolotāja Laila Biteniece); Laurenču sākumskolas 1.d klases skolēns Kaspars Nēliuss (skolotāja Ritma Amoliņa-Ābelīte), kurš pētīja planētas saules sistēmā; Laurenču sākumskolas 2.b klases skolēns Jānis Bukins (skolotāja Santa Kadiķe) pārliecinoši demonstrēja pētījumu par 2.b klases skolēnu reakcijas laiku; savukārt Laurenču sākumskolas 3.a klases skolēni Oskars Kleins un Dominiks Vaišļa (skolotāja Sigita Pole) pārsteidza ar stāstu par savu rakstniecības un ilustrēšanas pieredzi jaunizveidotajā “Steve studios 2022”.

4.–6. klašu grupā vērtēšanai tika iesniegti 15 darbi: septiņi no Siguldas 1. pamatskolas; trīs no Laurenču sākumskolas; divi no Allažu pamatskolas; trīs no Mālpils vidusskolas. Augstāko –  I pakāpi – ieguva deviņi darbi. Saskaņā ar žūrijas komisijas vērtējumu izcili darbu prezentēja Laurenču sākumskolas 4.a klases skolēns Miks Oliņš (skolotāja Marina Žakoviča), kurš stāstīja par to, kā pētījis kukaiņēdāju augus. Pārliecinoši darbus prezentēja arī Laurenču sākumskolas 4.c klases skolniece Elza Pastare (skolotāja Santa Bērziņa) pētījumā par pulciņiem un ārpusskolas aktivitātēm; Laurenču sākumskolas 6.a klases skolnieces Dārtas Neringas Krastkalnes darbs “Lasīt grāmatas – tas ir stilīgi” (skolotāja Anta Paula) pārliecināja skolēnus vairāk pievērsties lasīšanai; Allažu pamatskolas 4. klases skolniece Linda Slišāne savukārt aizrāva ar pētījumu “Spēles manā ģimenē” (skolotāja Aiva Grundmane); Allažu pamatskolas 6. klases skolēns Ģirts Lukaševičs (skolotāja Anita Jurgelāne) aizrautīgi un pārliecinoši stāstīja par saviem panākumiem džudo; Mālpils vidusskolas 6. klases skolnieces Marta Ģērmane un Ance Pauloviča iepazīstināja ar saviem atklājumiem, pētot tēmu “Mālpils paraugciemats”, (skolotāja Santa Mihelsone), ko žūrijas komisija ieteica turpināt arī nākamajā gadā.

7.–9. klašu grupā vērtēšanai tika iesniegti seši darbi – trīs no Siguldas 1. pamatskolas; viens no Mālpils vidusskolas un divi no Mores pamatskolas. Visaugstāk skolēnu prezentācijas prasmes tika novērtētas Siguldas 1. pamatskolas 9.b skolniecei Nikai Tišalovičai, kura bija pētījusi veselīga dzīvesveida popularizēšanu Siguldas 1. pamatskolā (skolotāja Ina Slavinska); Mores pamatskolas 9. klases skolniece Sonora Saikova ar darbu “E-vielas ikdienas pārtikas produktos” (skolotāja Inta Štāle).

10.–12. klašu grupā tika iesniegti 12 darbi – seši no Siguldas Valsts ģimnāzijas un seši no Mālpils vidusskolas. Visi Siguldas Valsts ģimnāzijas 12. klašu skolēnu darbi tika novērtēti ar augstāko pakāpi; arī Mālpils vidusskolas 10. klašu skolēnu darbu vērtējums ir augsts – saņemtas četras I pakāpes, un vairāki skolēni plāno pētījumus turpināt.

Labāko darbu autori tiks apbalvoti ar Siguldas novada pašvaldības Izglītības pārvaldes diplomiem un piemiņas balvām. Skolēniem un darbu vadītājiem tie tiks pasniegti mācību gada noslēgumā – izglītības iestāžu svinīgajos pasākumos. Apsveicam laureātus!

Iesniegto darbu apkopojums un vērtējums pieejams šeit.

Pētniecisko darbu konkurss tradicionāli notiek jau četrpadsmito gadu. Pēdējos divus gadus – 2020. un 2021. gadā –, pamatojoties uz epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lasījumi tika atcelti, vērtējot tikai iesniegtos darbus, un šogad pierādījās tas, ka prezentējot skolēns vērtējumu var gan nedaudz paaugstināt, gan arī pazemināt.

Skolēnu radoši pētnieciskās darbības mērķi ir rosināt skolēnos interesi par Siguldas novada kultūras, vēsturiskajiem, ekonomiskajiem un citiem procesiem; sekmēt skolēnu patriotisko audzināšanu; veidot skolēnu iemaņas patstāvīgam izziņas un izglītošanās procesam, – pētnieciskās darbības galvenie uzdevumi ir sadarboties ar Siguldas novada iestādēm, iepazīties ar projekta un pētnieciskā darba būtību, organizāciju un metodēm, izkopt patstāvīgā darba iemaņas, pilnveidot prasmes informācijas ieguvē, datu apstrādē un analīzē, apgūt prasmi projekta noformēšanā un prezentēšanas prasmi. Darbi tiek vērtēti vairākās vecuma grupās, kurām atbilstoši ir noteikti arī noformējuma un prasību kritēriji.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi