2022. gadā Siguldas novada pašvaldība turpināja iesāktās aktivitātes pakalpojumu pieejamības un klāsta paplašināšanai elektroniskajā vidē un klātienē tuvāk klienta dzīvesvietai visā novada teritorijā.
Pagājušā gada sākumā Siguldas un Mores klientu apkalpošanas centri tika reorganizēti par Valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem (VPVKAC), kas ievērojami palielināja pieejamo valsts pakalpojumu klāstu novada iedzīvotājiem tuvāk viņu dzīvesvietai. VPVKAC Morē pērn darbu uzsāka remontētās telpās, kas pielāgotas klientu ērtībām un vajadzībām. Tāpat 2022. gada otrajā pusē pašvaldības Klientu apkalpošanas centri darbu uzsākuši Inciemā (Anšlava Eglīša ielā 5) trešdienās un Gaujā (Centra ielā 6) otrdienās.
Šobrīd novadā darbojas jau pieci VPVKAC (Siguldā, Inčukalnā, Mālpilī, Raganā un Morē), kuros iedzīvotājiem ir iespēja pieteikt dažādus valsts un pašvaldību pakalpojumus, kā arī veikt maksājumus par nekustamā īpašuma nodokli, saņemt konsultācijas un Siguldas novada iedzīvotāja identifikācijas kartes. Arī VPVKAC pakalpojumu klāst katru gadu tiek papildināts. Piemēram, pērn novada VPVKAC darbinieki aktīvi iesaistījās Ukrainas civiliedzīvotāju informācijas un atbalsta centra darbībā, sniedzot atbalstu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanā.
Siguldas novadā pieprasītākie VPVKAC pakalpojumi pagājušajā gadā:
- Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumi – 607 pieteikumi;
- gada ienākuma deklarācijas aizpildīšanu Valsts ieņēmuma dienesta EDS sistēmā – 450 pieteikumi;
- personas kodu izsniegšana un pagaidu aizsardzības statusa piešķiršana Ukrainas civiliedzīvotājiem – 636 pieteikumi.
Elektronisko pakalpojumu portāls e.sigulda.lv nemitīgi tiek attīstīts un pašlaik portālā ir pieejami 40 e-pakalpojumi, turklāt šobrīd notiek darbs pie jaunu e-pakalpojumu izveides. Kopš 2023. gada sākuma e.sigulda.lv veikti uzlabojumi lietotāju profilā, kur šobrīd pieejama informācija par iesniegtajiem un izpildītajiem e-pakalpojumu pieteikumiem. Pērn portālā e.sigulda.lv saņemti 3596 e-pakalpojumu pieteikumi, kas ir par 11% vairāk nekā 2021. gadā.
Kopumā šā gada laikā visos novada VPVKAC ir sniegtas vairāk nekā 10 000 konsultācijas klātienē, kas vidēji ir ap 830 konsultācijām mēnesī, kā arī atbildēts uz 6730 tālruņa zvaniem.
Populārākie e-pakalpojumi, kas pieteikti pašvaldības pakalpojumu portālā e.sigulda.lv, jau vairākus gadus paliek nemainīgi:
- pabalsta saņemšana par bērna piedzimšanu;
- bērna reģistrācija pirmsskolas izglītības iestādē;
- statusa “Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērnu” pieteikšana vai atjaunošana;
- bērna reģistrācija 1. klasei un pieteikums profesionālās izglītības programmām mākslu skolā “Baltais flīģelis” un Siguldas Sporta skolā.
Jautājumu gadījumā par pašvaldības un valsts pārvaldes pakalpojumiem aicinām iedzīvotājus sazināties ar Klientu apkalpošanas centru speciālistiem, zvanot bezmaksas informatīvo tālruni 80000388 vai uz savai dzīvesvietai tuvāko klientu apkalpošanas centru:
- 80000388 – VPVKAC Siguldas pilsētā;
- 66954866 – VPVKAC Krimuldas pagastā;
- 67869145 – VPVKAC Mālpils pagastā;
- 66954820 – VPVKAC Inčukalna pagastā;
- 66954917 – VPVKAC Mores pagastā;
- 67970260 – KAC Allažu pagastā.
Aicinām arī turpmāk sazināties ar pašvaldību attālināti, izmantojot pašvaldības pakalpojumu portālu e.sigulda.lv. Iesniegumu, kas adresēts pašvaldībai un parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, var sūtīt uz pašvaldības oficiālo e-pasta adresi pasts@sigulda.lv. Atgādinām, ka no 2023. gada 1. janvāra e-adreses lietošana uzņēmumiem un citiem reģistros reģistrētiem tiesību subjektiem ir obligāta.
© www.sigulda.lv