×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Ceturtdiena, 18. aprīlis
Šodien sveicam: Laura, Jadviga
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2023-04-20
Novērtēti Siguldas novada skolēnu radoši pētnieciskie darbi

Pētniecisko darbu konkurss tradicionāli notiek jau piecpadsmito gadu. Sākotnēji darbi tiek izvērtēti mācību iestādēs, uz konkursu novadā izvirzot labāko darbu autorus. Darbu lasījumi notika 18. aprīlī Siguldas novada Jaunrades centrā.  

Skolēnu radoši pētnieciskās darbības mērķi ir rosināt skolēnos interesi par Siguldas novada kultūras, vēsturiskajiem, ekonomiskajiem un citiem procesiem; sekmēt skolēnu patriotisko audzināšanu; veidot skolēnu iemaņas patstāvīgam izziņas un izglītošanās procesam. Pētnieciskās darbības galvenie uzdevumi ir sadarboties ar Siguldas novada iestādēm, iepazīties ar projekta un pētnieciskā darba būtību, organizāciju un metodēm, izkopt patstāvīgā darba iemaņas, pilnveidot prasmes informācijas ieguvē, datu apstrādē un analīzē, apgūt prasmi projekta noformēšanā un apgūt prezentēšanas prasmi. Darbi tiek vērtēti vairākās vecuma grupās, atbilstoši tam arī saskaņā ar nolikumu ir noteikti noformējuma un prasību kritēriji.

Iesniegtos darbus un skolēnu prezentācijas prasmes vērtēja žūrijas komisija – Turaidas muzejrezervāta izglītojošā darba un komunikācijas nodaļas vadītāja Gunta Zaķīte; Izglītības pārvaldes speciāliste vispārējās izglītības jautājumos Inguna Mūsiņa un Izglītības pārvaldes speciāliste profesionālās ievirzes, interešu izglītības un pieaugušo izglītības jautājumos Sandra Ķirule; lasījumu vērtēšanā piedalījās arī Siguldas pagasta Kultūras nama vadītāja Kristīne Lapiņa.

Vērtējums tika noteikts saskaņā ar iesniegtajiem darbiem, arī šogad pierādījās tas, ka, prezentējot, skolēns vērtējumu var gan nedaudz paaugstināt, gan arī pazemināt.

Kopumā konkursam tika iesniegti 24 darbi. 1.–3. klašu grupā iesniegti deviņi darbi: viens no Siguldas 1. pamatskolas, pieci no Laurenču sākumskolas, viens no Garlība Merķeļa Lēdurgas pamatskolas un viens no Mālpils vidusskolas. I pakāpi šajā grupā ieguva septiņi autori. Īpašu prieku un gandarījumu sagādāja Laurenču sākumskolas 2. klases skolēns Kaspars Nēliuss, kurš bija pētījis optiskās ilūzijas (skolotāja Ritma Amoliņa-Ābelīte). Interesants un radošs bija Garlība Merķeļa Lēdurgas pamatskolas 1. klases audzēkņu Kates Kronbergas un Signes Ievas Celmiņas stāstījums par birzīti pie savas skolas.

4.–6. klašu grupā vērtēšanai tika iesniegti deviņi darbi: viens no Siguldas 1. pamatskolas, trīs no Laurenču sākumskolas, divi no Allažu pamatskolas un divi no Mālpils vidusskolas. Augstāko – I pakāpi ieguva seši darbi. Saskaņā ar žūrijas komisijas vērtējumu izcili darbu prezentēja Laurenču sākumskolas 5. klases skolēns Miks Oliņš, kurš stāstīja par to, kā pētījis Zviedrijas karaļa Gustava II Ādolfa karavadoņa gaitas (darba vadītāja: skolotāja Dace Purviņa), Allažu pamatskolas 4. klases skolēns Kristers Miezīts stāstīja par arbūzu audzēšanu vectēva dārzā (skolotāja Ināra Paegle). Savukārt Mālpils vidusskolas 5. klases audzēknes Amanda Andersone, Loreta Marga Lauka, Lāsma Pauloviča, Estere Kalniņa un Viktorija Bugina bija šķetinājušas Ukrainas kara pēdu nospiedumus Mālpilī (skolotāja Ilze Bērziņa).

7.–9. klašu grupā vērtēšanai tika iesniegti četri darbi: divi no Siguldas 1. pamatskolas, viens no Siguldas Valsts ģimnāzijas un viens no Mores pamatskolas. Visaugstāko vērtējumu saņēma Siguldas 1. pamatskolas 7. klases audzēkne Loreta Lebedoka, kura bija pētījusi Aleksandras Briedes skulptūras “Daina” leģendu (skolotāja Žanna Priedīte), kā arī Siguldas Valsts ģimnāzijas 9. klases audzēkne Liveta Birzgale un Rūta Bērziņa par darbu “Ata Kronvalda piemineklis Siguldā” (skolotāja Inese Berga).

10.–12.klašu grupā šogad tika iesniegti tikai divi darbi – abi no Siguldas Valsts ģimnāzijas. Siguldas Valsts ģimnāzijas 12. klašu skolēnu darbi tika novērtēti ar augstāko pakāpi. 12. klases skolēns Mariss Priekulis pētījis 2021. gada administratīvi teritoriālās reformas ietekmi uz pamatizglītības un vidējās izglītības pieejamību un kvalitāti Siguldas novadā (skolotāja Inta Romanovska). Savukārt 12. klases audzēkne Dārta Auziņa pētījusi mikroplastmasas klātbūtni Gaujas krastos Siguldas pilsētas apkārtnē (skolotāja Līga Sausiņa).

Iepriecinja tas, ka vairāki skolēni plāno pētījumus turpināt.

Labāko darbu autori tiks apbalvoti ar Siguldas novada pašvaldības Izglītības pārvaldes diplomiem un piemiņas balvām, skolēniem un darbu vadītājiem tie tiks pasniegti mācību gada noslēgumā – izglītības iestāžu svinīgajos pasākumos. Apsveicam laureātus!

Iesniegto darbu apkopojums un vērtējums pieejams šeit.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi