Pasākumi
20. oktobrī notiks vispārizglītojošo skolu pedagogu metodiskā tiešsaistes konference “Problēma – kā to risināt?”. Tiesšaistes konferencē piedalīsies pedagogi, eksperti un profesori no Sigulda Valsts ģimnāzijas, Siguldas pilsētas vidusskolas, kā arī Jelgavas Valsts ģimnāzijas, Rīgas Tehniskā universitātes, Latvijas Universitātes un Starpnozaru izglītības inovāciju centra. Par dalību konferencē dalībnieki saņems pedagogu profesionālās pilnveides apliecību.
Lai piedalītos konferencē, nepieciešama reģistrācija, kas noris līdz 18. oktobrim, aizpildot pieteikuma anketu šeit.
Konferences programma
9.00 – 9.10 |
Konferences atklāšana |
Dr. sc. admin., Siguldas Valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns |
9.10 – 10.10 |
Vai problēmrisināšana ir problēma? |
Mg. biol., bioloģijas skolotāja, Siguldas novada pašvaldības priekšsēdētāja vietniece Līga Sausiņa, Siguldas Valsts ģimnāzija |
10.20 – 11.50 |
No problēmām līdz jaunām iespējām |
Prof., Dr. paed. Karine Oganisjana, Rīgas Tehniskā universitāte |
11.50 – 12.50 |
Pusdienu pārtraukums |
|
13.00 – 14.30 |
Darbnīcas |
|
Darbs ar talantīgajiem izglītojamajiem matemātikā un dabas zinātnēs Talantīgo bērnu īpašības un metodiski paņēmieni darbā ar tiem. Konkrēti piemēri, kā arī neliels praktisks uzdevums. |
Prof., Dr. paed. Karine Oganisjana, Rīgas Tehniskā universitāte |
|
Kā pedagogam veidot profesionālo pārliecību par sevi Pašrefleksijas nozīme pedagoga darbā, lai aktivētu iekšējas resursus, saglabātu objektīvi kritisku pieeju, attīstītu sociāli emocionālās prasmes |
Dr. psych., prof. Baiba Martinsone, Latvijas Universitāte |
|
Kā veidot labu mācību uzdevumu izpratnes padziļināšanai sākumskolā Darbnīcā kopīgi domāsim par to, kā skolēniem mācīt prasmi skaidrot un pamatot, kā izveidot labu uzdevumu skolēnu izpratnes padziļināšanai. |
Mg., LU SIIC eksperte Ilze Cīrule, Starpnozaru izglītības inovāciju centrs |
|
Kritiskā domāšana matemātikas stundās |
“Skola2030” eksperte, matemātikas skolotāja Liene Krieviņa, Jelgavas Valsts ģimnāzija |
|
Uzdevumi skolēnu izpratnes padziļināšanai un kritiskās domāšanas attīstīšanai
|
Mg. hum. Liene Ozoliņa, Franču licejs, Starpnozaru izglītības inovāciju centrs |
|
Problēmrisināšanas prasmju attīstīšana tehnoloģiju jomas priekšmetos ikdienā Darbnīcas ietvaros apskatīsim, kādā kontekstā Tehnoloģiju mācību jomas priekšmetos mācīt problēmrisināšanas prasmes skolēniem, kādas stratēģijas iespējams izmantot un kā vērtēt skolēnu problēmrisināšanas prasmes. Aplūkosim piemērus, kā Tehnoloģiju mācību jomas priekšmetos izskatās uzdevumi, kas skolēniem attīsta problēmrisināšanas prasmes, un kopīgi veidosim piemērus un atgādni skolotājiem uzdevumu plānošanai. |
“Skola 2030” Tehnoloģiju mācību jomas vecākais eksperts Edgars Bajaruns Siguldas pilsētas vidusskola |
|
Kā tikt dziļāk apgūstot dabaszinības sākumskolā Darbnīcā uz konkrētu dabaszinību tēmu (1., 2., 3.kl.) bāzes pilnveidosim prasmi papildināt un pielāgot esošo mācību līdzekļu uzdevumus un veidot jaunus uzdevumus (gan vingrinājumu procesam, gan noslēguma vērtēšanai), lai rosinātu skolēnus domāt dziļāk. Pārrunāsim, kā izvērtēt skolēnu atbildes un kā veidot uzdevumu jautājumus, lai palīdzētu skolēnam demonstrēt apgūto. |
Mag. paed., LU SIIC eksperte Iveta Irbe, Starpnozaru izglītības inovāciju centrs |
|
Kādi ir problēmrisināšanas uzdevumi un kā tos risināt Nevienam nepatīk problēma, bet tā ir mūsu dzīves sastāvdaļa. Nodarbības laikā pedagogiem tiks sniegta izpratne par problēmrisināšanas uzdevumu identificēšanu un risināšanu kā prasmi, ko vajag pielietot ikdienas mācību procesā. Būs iespēja iepazīties ar uzdevumiem dabaszinātnēs un matemātikā, kuros skolēniem ir jādomā un jārisina problēmas, kā arī pašiem izmēģināt dažādas problēmrisināšanas stratēģijas. |
Fizikas skolotāja Solvita Lapiņa, Siguldas Valsts ģimnāzija |
|
Kā matemātikā sākumskolā mācīt prasmi domāt dziļāk Darbnīcā kopīgi domāsim, darbosimies un spriedīsim, kā skolēni apgūst praktisku prasmi – leņķa mērīšanu. Kādi uzdevumi dod iespēju pārliecināties, vai skolēniem ir izpratne par pašu procesu, darbības veikšanas algoritmu, šīs prasmes izmantošanu jaunā kontekstā, un kā veidot starppriekšmetu saikni |
Dr. math., LU SIIC vadošā pētniece Ilze France, Starpnozaru izglītības inovāciju centrs |