Sociālās aprūpes centrs
Vadītāja: Olga Volosatova
Tālrunis 22009830, e-pasts: olga.volosatova@sigulda.lv
Biroja administratore: Sandra Balode
Tālrunis 67185874, e-pasts: sac.sigulda@sigulda.lv
Vadītājas pieņemšanas laiki:
- Sociālā aprūpes mājā “Gaismiņas” katra mēneša otrajā otrdienā plkst. 15.00–16.00;
- Sociālā aprūpes mājā “Gauja” katra mēneša trešajā trešdienā plkst. 14.00–16.00;
- Sociālā aprūpes mājā “Mālpils” katra mēneša trešajā pirmdienā plkst. 17.00–18.00;
- Sociālā aprūpes mājā “Pēterupe” katra mēneša otrajā ceturtdienā plkst. 15.00–16.00.
Sociālās aprūpes centra struktūrvienības:
- Sociālās aprūpes māja “Gaismiņas”;
- Sociālās aprūpes māja “Gauja”;
- Sociālās aprūpes māja “Mālpils”;
- Sociālās aprūpes māja “Pēterupe”.
Informāciju par brīvajām vietām iestādes struktūrvienības var saņemt, zvanot uz tālruņa numuru 67185874.
Rekvizīti:
Siguldas novada pašvaldības Sociālās aprūpes centrs
Juridiskā adrese: Nākotnes iela 1, Mālpils, Mālpils pagasts, Siguldas novads, LV-2152
Reģ. nr. 40900038025
Banka: AS SEB banka
SWIFT (BIC) kods: UNLALV2X
Konta numurs: LV98UNLA0050005030380
______________________________
Siguldas novada pašvaldības Sociālās aprūpes centrs ir pašvaldības izveidota iestāde, kuras mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu sociālo aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā.
Sociālās aprūpes centra uzdevumi:
- sniegt diennakts aprūpi un uzraudzību personām, kuras nevar nodrošināt pašaprūpi;
- nodrošināt sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju – dot iespēju klientiem saglabāt esošās pašaprūpes spējas, kā arī mācīt attīstīt jaunas prasmes;
- organizēt klientu medicīnisko aprūpi;
- sniegt sociālā darba speciālistu konsultācijas un atbalstu ikdienas situāciju risināšanā.
Sociālās aprūpes centrs sociālās aprūpes pakalpojumu institūcijā nodrošina:
- Siguldas novada pašvaldības iedzīvotājiem, par kuriem Siguldas novada Sociālais dienests ir pieņēmis lēmumu par pakalpojuma nepieciešamību;
- citu pašvaldību iedzīvotājus: ja klienta deklarētās dzīves vietas pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par institucionāla pakalpojuma nepieciešamību; ja personai ir nepieciešama institucionāla aprūpes un ir apgādnieks, kas slēdz līgumu par pakalpojuma apmaksu.
No Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) saņemtās pensijas vai pabalsta klientam izmaksā 15% personīgajiem izdevumiem, 85% novirza pakalpojuma maksas segšanai. Gadījumos, kad klienta pensija ar vai bez citiem pabalstiem nesedz visus izdevumus par pakalpojumu, starpību apmaksā privātpersona (pirmās pakāpes radinieki) vai pašvaldība, kas ievietoja personu.
Iestājoties aprūpes mājā, klientam jāiesniedz šādi dokumenti:
- personas pašrocīgi parakstīts iesniegums;
- medicīniskās dokumentācijas veidlapa no ģimenes ārsta (u027 forma);
- invaliditāti apliecinošu dokumentu (ja ir) vai dokumentu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju;
- izziņa par valsts piešķirtās pensijas vai invaliditātes pabalsta apmēru;
- personas vajadzību pēc sociālajiem pakalpojumiem novērtēšanas karti (aizpilda sociālais darbinieks personas deklarētajā dzīves vietā).
Pēc klienta lūguma var tikt mainīts ģimenes ārsts, pierakstot viņu pie ģimenes ārsta, kas apkalpo konkrēto aprūpes māju.
Klientam, iestājoties sociālās aprūpes mājā, ir jāiesniedz iesniegums Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā par valsts piešķirtās pensijas un citu pabalstu (sociālā nodrošinājuma, transporta kompensācijas vai īpašās kopšana pabalsts) pārskaitīšanu uz iestādes kontu. 85% pensijas un pabalstu novirza pakalpojuma maksas segšanai, 15% izmaksā klientam personīgiem tēriņiem.
Gadījumos, kad klienta pensija un valsts piešķirtie pabalsti nesedz visus izdevumus par pakalpojumu, starpību apmaksā privātpersona (pirmās pakāpes radinieki) vai pašvaldība, kura pieņēmusi lēmumu par pakalpojuma nepieciešamību un pakalpojuma apmaksu.
Klientiem sociālās aprūpes mājā ir nodrošināta:
- dzīvojamā platība, kas aprīkota ar sadzīvē nepieciešamām lietām un inventāru;
- sabalansēta ēdināšana 4 reizes dienā, izvērtējot katru klientu individuāli, atbilstoši vecumam un ārsta norādītām diētām;
- sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija, kura rada drošības sajūtu,
- medicīniskā aprūpe;
- tehniskie palīglīdzekļi;
- ikdienas aktivitātes;
- iespēja tikties ar tuviniekiem, draugiem;
- kultūras, atpūtas un reliģiskie (atbilstoši konfesionālajai piederībai un pieprasījumam) pasākumi;
- palīdzība sociālo problēmu risināšanā;
- tikšanās ar vadību.
Informācija ilgstošas sociālas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju klientu tuviniekiem apskatāma šeit.
Pievienotie faili



