×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Sestdiena, 18. maijs
Šodien sveicam: Inese, Inesis, Ēriks
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2024-05-03
Novērtēti Siguldas novada skolēnu radoši pētnieciskie darbi

Noslēdzies Siguldas novada skolēnu radoši pētniecisko darbu konkurss. Šogad darbu lasījumi notika 2. maijā kultūras centrā “Siguldas devons”.

Iesniegtos darbus un skolēnu prezentācijas prasmes vērtēja žūrijas komisija – Mākslu skolas “Baltais flīģelis” direktore Jolanta Bimbere, Lēdurgas dendroparka vadītāja Sarmīte Kauliņa un Siguldas novada Jaunrades centra direktore Ilze Šulte.

 

 

 

Kopumā šogad konkursam tika iesniegti 36 radoši pētnieciskie darbi:

  • 1.–3. klašu grupā – 16 darbi (deviņi no Siguldas 1. pamatskolas, septiņi no Laurenču pamatskolas). Žūrijas komisijas vērtējumā izcilu sniegumu demonstrēja Laurenču sākumskolas 2.a klases skolnieks Roberts Džeriņš, kurš pētīja Siguldas ūdenstorņus (darba vadītāja – skolotāja Sigita Pole) un Laurenču sākumskolas 2.a klases skolniece Laura Nēliusa, kura izzināja Siguldas spieķīša vēsturi (darba vadītāja – skolotāja Sigita Pole). Augstāko pakāpi šajā grupā ieguva deviņi autori.
  • 4.–6. klašu grupā vērtēšanai tika iesniegti seši darbi: divi no Siguldas 1. pamatskolas, trīs no Laurenču sākumskolas un viens no Mālpils vidusskolas. Augstāko – I pakāpi ieguva pieci darbi: Mālpils vidusskolas 4.a klase skolnieks Enriko Mārtiņš Lazdiņš, kurš izzināja iedzimtās un dzīves laikā iegūtās pazīmes viņa ģimenē (darba vadītāja – skolotājas Ilze Bērziņa, Nina Pavliv un Jana Zegrja); Siguldas 1. pamatskolas skolnieces Alise Hana un Gerda Uzare, kuras veica pētījumu par populārākajiem meiteņu un zēnu vārdiem Siguldas 1. pamatskolā (darba vadītāja – skolotāja Ilzde Mārtinsone); Laurenču sākumskolas 6.a klases skolnieks Miks Oliņš ar darbu “Senie mājokļi”, darba vadītāja – skolotāja Dace Purviņa; Laurenču sākumskolas 6.c klases skolnieks Matīss Kalniņš, kurš veica pētījumu par Kropotkinu dzimtas īpašumiem Siguldas novadā (darba vadītāja – skolotāja Santa Bērziņa) un Siguldas 1.pamatskolas 6. klases skolniece Melānija Lebedoka ar darbu “Satezeles pilskalns – vēsturisks Siguldas tūrisma objekts” (skolotāja – Elita Vīgante).
  • 7.–9. klašu grupā vērtēšanai tika iesniegti 11 darbi: četri no Siguldas 1. pamatskolas,  seši no Mālpils vidusskolas un viens no Mores pamatskolas. Ar izcilu sniegumu demonstrēja un augstāko –  I pakāpi ieguva trīs darbi: Siguldas 1. pamatskolas 7.klases skolniece Alise Bauere par veikto pētījumu “Skolēnu redze Siguldas 1. pamatskolas 7. klasēs” (darba vadītāja – skolotāja Ina Slavinska); Siguldas 1. pamatskolas 7. klases skolniece Līva Krauša, kura sava pētījuma ietvaros noskaidroja, ko par pusaudžu mentālo veselību zina Siguldas 1. pamatskolas 5.–9. klašu skolēni (darba vadītāja – skolotāja Lilita Lūse) un Siguldas 1. pamatskolas skolnieki Kristaps Ondzulis un Tomass Melngalvis, kuri veica pētījumu par augu daudzveidību Siguldas pļavās (darba vadītāja – skolotāja Ilze Rauska).
  • 10.–12.klašu grupā tika iesniegti 3 darbi – Siguldas Valsts ģimnāzijas 11.b klases skolnieks Valters Veinbergs veica pētījumu par sabiedrisko transportu Siguldas novadā (darba vadītāja – skolotāja Kristīne Apine). Žūrijas pārstāvji rosināja Valteru ar pētījuma rezultātiem iepazīstināt Siguldas novada pašvaldības Transporta nodaļu; Siguldas Valsts ģimnāzijas 11.d klases skolniece Madara Avotiņa veica pētījumu par Siguldas skautu nodaļas darbību 20. gs. 20.–30. gados (darba vadītāja – skolotāja Inta Romanovska); Siguldas Valsts ģimnāzijas 11.d klases skolniece Sindja Santa Zauere sava radoši pētnieciskā darba ietvaros izzināja Latvijas Sarkanā Krusta biedrības darbību 20. gs. 20.–30. gados: Siguldas nodaļas piemēru (darba vadītāja – skolotāja Inese Berga). Visi darbi tika novērtēti ar augstāko – I pakāpi.

Darbu autori saņēma Siguldas novada pašvaldības Izglītības un sporta pārvaldes atzinības un piemiņas balvas. Visu iesniegto darbu apkopojums un vērtējums pieejams šeit.

Radoši pētniecisko darbu konkurss īstenots ar mērķi rosināt skolēnos interesi par Siguldas novada kultūras, vēsturiskajiem, ekonomiskajiem un citiem procesiem; sekmēt skolēnu patriotisko audzināšanu; veidot skolēnu iemaņas patstāvīgam izziņas un izglītošanās procesam, – pētnieciskās darbības galvenie uzdevumi ir sadarboties ar Siguldas novada iestādēm, iepazīties ar projekta un pētnieciskā darba būtību, organizāciju un metodēm, izkopt patstāvīgā darba iemaņas, pilnveidot prasmes informācijas ieguvē, datu apstrādē un analīzē, apgūt prasmi projekta noformēšanā un apgūt prezentēšanas prasmi.


Plašāka fotogalerija


© www.sigulda.lv


Pasākumi