×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Svētdiena, 28. aprīlis
Šodien sveicam: Gundega, Terēze
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2020-12-18
Daļēji attālināti un daļēji klātienē skolēniem noslēdzies mācību pirmais pusgads

Kopš 9. novembra valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija saistībā ar vīrusa Covid-19 pieaugošo izplatību. Ņemot vērā pašreizējos valdībā noteiktos piesardzības pasākumus, attālināti mācās 5.–12. klašu skolēni, bet klātienes mācības turpinās pirmsskolas izglītības iestādēs un 1.–4. klašu skolēniem, kā arī audzēkņiem profesionālās izglītības programmās, apgūstot praktiskās daļas mācības. Interešu izglītības un profesionālās ievirzes izglītības programmu apguve, kur tas ir iespējams, tiek nodrošināta attālināti, bet klātienē iekštelpās – tikai individuāli vai tikai vienas izglītības iestādes grupas vai klases izglītojamiem.

Skolēniem, kas izglītības iestādēs mācās klātienē, tiek nodrošināti visi piesardzības pasākumi: pedagogi un personāls izmanto sejas aizsargmaskas gan stundās, gan ārpus tām, skolēniem tiek nodrošināti valdībā noteiktie distancēšanās ierobežojumi. Starpbrīžos skolēnu plūsmas koordinētas, lai tās savā starpā nekrustotos. Mācību telpas tiek regulāri vēdinātas un dezinficētas; skolēniem, pedagogiem, skolas personālam pieejami roku dezinfekcijas līdzekļi.

Savukārt attālinātais mācību process norisinās saskaņā ar noteikto stundu grafiku un e-klasē pieejamo informāciju. Tāpat kā pavasarī, arī šobrīd mācību apguvei skolēni izmanto grāmatas un darba burtnīcas, skenētus mācību materiālus, kā arī pedagogu veidotos elektroniskos mācību materiālus un tiešsaistes materiālus tādās vietnēs kā uzdevumi.lv, soma.lv, Youtube. Savukārt saziņai tiek izmantots e-pasts, tālrunis, tiešsaistes tikšanās vietne Zoom, lietotne Whatsapp. Skolēniem mācību vielas nostiprināšanai vai jautājumu gadījumā pieejamas arī tiešsaistes konsultācijas; konsultāciju grafiku iespējams aplūkot katras skolas tīmekļa vietnē vai uzzināt, sazinoties ar klases audzinātāju. Ja skolēns veselības stāvokļa vai citu iemeslu dēļ nevar iesaistīties attālinātās mācīšanās procesā, par to nekavējoties ir jāinformē klases audzinātājs.

Pašvaldība valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā nodrošināja pārtikas pakas ģimenēm no maznodrošinātām ģimenēm un ģimenēm, kurām ir piešķirts statuss “Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni” un kuru bērni mācās attālināti Siguldas novada skolās no 5. līdz 12. klasei. Trīs pārtikas paku izsniegšanas reizēs kopumā izsniegtas 612 daudzveidīgas, veselīgas un sabalansētas pārtikas pakas. Nākamajā gadā pārtikas paku dalīšana attiecīgajām mērķgrupām būs atkarīga no tā, ko valdība lems par mācību procesu. Aicinām sekot līdzi aktuālajai informācijai!

Ja skolēniem vai vecākiem ir neskaidrības un nepieciešams atbalsts, pašvaldība aicina sazināties ar klases audzinātāju, mācību priekšmetu skolotājiem vai skolas administrāciju.

Svarīgi atzīmēt, ka 17. decembrī Ministru kabinets paziņoja par skolēnu brīvlaika pagarināšanu par vienu nedēļu 1. līdz 6. klašu skolēniem – Ziemassvētku brīvlaiks pagarināts līdz 8. janvārim.

Mācību pirmajam pusgadam noslēdzoties, pašvaldība apkopojusi skolu informāciju par to, kā pedagogiem un skolēniem veicies daļēji attālināto, daļēji klātienes mācību procesa laikā.

Laurenču sākumskolā šobrīd klātienē mācās 1.–4. klases (kopskaitā 261 skolēns), bet pārējās attālināti. 1.–3. klašu skolēnu klases ir izvietotas abos Laurenču sākumskolas korpusos, bet 4. klases mācās Siguldas Valsts ģimnāzijas telpās. Ienākot skolā (Laurenčos un Siguldas Valsts ģimnāzijā), gan skolēni, gan darbinieki dezinficē rokas un izmēra temperatūru – šī rīta procedūra šobrīd ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Mācību gada 1. semestrī savlaicīgi novērsti potenciālie riski Covid-19 izplatībai, piemēram, nedodoties ekskursijās ar autobusu un citu transportu, daudz laika pavadot brīvā dabā, kā arī ievērojot valstī noteikto kārtību. Neskatoties uz to, ka šī mācību gada iesākums ir bijis daudz citādāks, skolēni veiksmīgi piedalījušies gan konkursos un akcijās, gan veiksmīgi aizvadījuši programmas “Latvijas Skolas soma” pasākumus un turpinājuši savas tradīcijas, piemēram, adventes rītus, taču šoreiz video formātā. Īpaši aktīvi skola pievērsusies Ekoskolu programmas jautājumiem, aicinot iesaistīties dažādās iniciatīvās un aizvadot tematiskās mācību stundas. Divu nedēļu garumā 5.un 6.klašu skolēni ir piedalījušies vairāk nekā 222 tiešsaistes stundās, tāpat katru rītu 15 minūtes katrai klasei bija iespēja sazvanīties ar savu audzinātāju, lai izrunātu visus neskaidros jautājumus, dienas plānu u.tml.
Skolas vadība ļoti novērtē vecāku iesaisti un spēju uzticēties skolai. Vislielākā pateicība pedagogiem un skolas darbiniekiem, kuri ar savu enerģisko darbu ir panākuši mācību procesa nepārtrauktību un drošību. Pateicība arī Siguldas Valsts ģimnāzijas administrācijai un pārējiem darbiniekiem par atsaucību un laipno uzņemšanu.

Allažu pamatskolā skolēni, kas mācās klātienē, mācību dienas aizvada kā ierasts. Pusdienas skolēni saņem skolas ēdnīcā, kur tiek nodrošināta gan distance, gan citi drošības pasākumi – atsevišķas ieejas. Savukārt skolēniem, kam mācību ikdiena norit attālināti, ir jāpielāgojas. Skolēniem pieejams mācību plāns katrai nedēļai tiešsaistē Google diskā. Mācību stundas tiek organizētas gan tiešsaistē, izmantojot tiešsaistes programmu “Zoom”, gan ievietojot materiālus Clasroom, gan lietotnē WhatsApp, kā arī patstāvīgi strādājot. Galvenais skolēnu un pedagogu saziņas rīks ir e-klases pasts. Skolas vadība atzīst, ka skolēni attālinātajā mācību laikā strādā ļoti individuāli; dažkārt skolotājiem jāatrod veidi, kā skolēnu piesaistīt un ieinteresēt mācībām. Ņemot vērā, ka skolotājiem ir jāiespēj novadīt klātienes mācības un tai pašā laikā sekmīgi pārslēgties uz attālinātajām, skolotāju vidū vērojams ierastās slodzes disbalanss. To veicina arī skolēnu uzdoto darbu iesūtīšana vēlu vakaros. Tāpat novērojams, ka 5.–6. klašu skolēniem nereti trūkst patstāvīgu iemaņu gan laika plānošanā, gan mācību darba organizēšanā; viņiem nepieciešams skolotāja vai vecāku atbalsts.
Izmantojot esošo situāciju, skolā turpinās tradīciju ievērošana – tiek filmēti individuāli priekšnesumi,, lai iepriecinātu vecākus; labdarības akcijā skolēni kopā ar skolotājiem palīdzējuši dzīvnieku patversmei “Ulubele”, savukārt Ziemassvētkos ar gardām saldumu paciņām tiks iepriecināti “Cerību spārnu” jaunieši.

Mores pamatskolā līdzīgi kā pavasarī arī šobrīd ir izstrādāta kārtība, kādā tiek nodrošināts attālinātais mācību process. Izstrādāts attālināto mācību plāns, kuru pedagogi aizpilda ik nedēļu par katru nākošo nedēļu, ievadot informāciju par katrā mācību priekšmetā uzdoto, plānotajiem rezultātiem, atgriezenisko saiti, kā arī plānotajām tiešsaistēm. skolēniem, kuri mācības turpina attālināti, tiek nodrošinātas klātienes un attālinātās konsultācijas; izveidota MS Teams platforma un Google mākoņsreviss informācijas apmaiņai un stundu nodrošināšanai attālinātā procesā. Tāpat kā Siguldas pilsētas vidusskolā arī Mores pamatskolā attālinātā mācību procesā 50% stundu notiek tiešsaistē. Pozitīvi, ka attālinātā mācību procesa laikā pedagogi sākuši vairāk sadarboties –kopā plāno mācību saturu un veido starpdisciplināras mācību stundas. Salīdzinot ar pavasarī īstenoto attālināto mācību procesu, pedagogi atzīst, ka šoreiz tas norit “smagāk” gan fiziski, gan psiholoģiski, jo pedagogiem jāspēj paralēli strādāt ar divām – klātienes un neklātienes – plūsmām, turklāt pedagogi ļoti izjūt klātienes kontakta ar bērniem trūkumu. Arī skolēni norāda, ka attālinātā mācību procesā tiek iegūtas teorētiskās zināšanas, tomēr pedagoga skaidrojumi par mācību saturu klātienē, kā arī tiešais kontakts ar pedagogu ir neatsverams.
Skolēniem, kuri mācās klātienē, skolā ir jāievēro virkne ar drošību saistīti pasākumi. Piemēram, katra klase mācās tikai savā telpā, izņēmums ir sporta nodarbības un datorikas nodarbības, kur skolēni dodas uz sporta zāli un datorikas klasi. Skolēni pusdieno vairākās plūsmās, tādējādi tiek samazināts cilvēku skaits ēdamzālē, arī koplietošanas telpās skolēni uzturas pēc iespējas tikai savas klases ietvaros. Piesardzības nolūkos skolēnu pārvietošanās skolā ir ierobežota, tādēļ pedagogi cenšas nodrošināt skolēniem mācību stundās un starp tām dinamiskās pauzes. Daļu mācību stundu pedagogi organizē brīvā dabā. Āra nodarbības tiek organizētas dabaszinību, ģeogrāfijas, sporta un arī citās mācību stundās.

Siguldas pilsētas vidusskolā īpašs darbs rit 1.–4. klasēs, kur skolēni mācās klātienē, taču, lai nodrošinātu katram noteikto distanci (3 kvadrātmetri uz skolēnu), mācību stunda notiek divās klases telpās. Skolotājs darbu veic abās klašu telpās un, lai nodrošinātu skolēnu drošību, ir piesaistīti skolotāju palīgi. Strādājot klātienē divās klasēs, 1. semestris noslēgts, nostiprinot iepriekš apgūtās tēmas, nostiprinot bērnu rakstītprasmi, lasītprasmi, kā arī veicinot patstāvīga darba iemaņas. Skolotāji atzīst, ka ilgstoši šāds mācību process, īpaši 1. klasēs, kad jāapgūst jauna mācību viela, nesniegs vajadzīgo rezultātu.
Attālinātajā mācību procesā 50% no mācību stundām norisinās tiešsaistē, lielākoties izmantojot MS Teams platformu un e-klasi. Attālināto mācību procesā skolotāji novēro audzēkņu vēlmi iesaistīties praktiskos uzdevumos, piemēram, fizikā nevis runāt un rēķināt izdomātus uzdevumus par kustību, bet gan skolēniem pašiem ir interese lietas paripināt, pamērīt, saprast, izpētīt. Arī Robotu tehnoloģijas virziena 11. klases audzēkņu vidū puiši patstāvīgi ar nelielu palīdzību un mentoringu ir radījuši dažādus mehatroniskus risinājumus, piemēram, autonomus žalūziju atvēršanas/aizvēršanas mehānismus, rotaļu mašīnas un ar roku darbināmu mikseri. Lai arī šiem projektiem ir dažādas pabeigtības un kvalitātes pakāpes, jaunieši ir ieguldījuši darbu un apguvuši gan 3D modelēšanu jau krietni augstā līmenī, gan iepazinušies ar dažādiem standartizētiem mehānismiem un komponentiem. Jāatzīmē, ka turpinās arī Radošo industriju klases mācību process, kas parasti noritēja Rīgā; šobrīd mācības notiek attālināti, speciālistiem pieslēdzoties MS Teams platformā.
Lai skolēnus mudinātu izkustēties, Siguldas pilsētas vidusskolas 5. klases audzēkņi piecas dienas pēc kārtas, izmantojot mobilo lietotni “Activity tracker”, skaitīja ikdienā nostaigātos soļus. Tāpat fizisku aktivitāšu klātesamība iekļauta arī citos mācību priekšmetos, piemēram, literatūrā.

Siguldas Valsts ģimnāzijā, lai nodrošinātu epidemioloģiski drošu klātienes mācību procesa norisi, tika norādītas virzienu plūsmas, katrai klašu grupai bija nozīmēta rekreācijas zona, kurā var atrasties tikai konkrētās klases skolēni, skolēniem bija piešķirtas ID kartes, katrai klašu grupai citā krāsā. Tāpat bija plānota ēdināšana, ievērojot klašu savstarpējo distancēšanos, tādā veidā izvairoties no saslimšanas ar Covid-19 vīrusu.
Kopš oktobra beigām ģimnāzijas skolēni mācīšanās procesu īsteno attālināti. Atbalstot skolēnus attālinātajās mācībās, skola kopumā 31 audzēknim nodrošinājusi portatīvo datoru. Tāpat Siguldas Valsts ģimnāzija ir izstrādājusi savā tīmekļa vietnē sadaļu “mācības attālināti”, kurā vienkopus apkopota visa būtiskākā informācija, prasības un noteikumi, kā norit attālinātās mācības. Skolas vadība ir izstrādājusi arī padomus skolēniem un vecākiem attālināto mācību īstenošanai, skolotāji ir sagatavojuši video pamācības interneta vietņu lietošanai. Jāatzīmē, ka skolēnu rudens brīvlaikā skolotājiem notika mācības Google Classroom un Google Meet platformu izmantošanā, jo tika nolemts, ka 50% mācību stundu notiek tiešsaistē, ko skolotāji un skolēni veiksmīgi īstenoja.
Sākoties attālinātajam mācību procesam, tika mainīts stundu saraksts, lai pēc iespējas samazinātu dažādu mācību priekšmetu skaitu dienā, tādējādi samazinot mācību slodzi skolēniem, ieplānojot dinamiskās pauzes un pusdienu pārtraukumu. Klašu audzinātāji attālināto mācību procesa laikā uzņēmās koordinatora lomu, palīdzēja skolēniem apjaust mācību procesa norisi, prasības, sadarbojās ar vecākiem problēmu risināšanā. Pēc skolas veiktās aptaujas skolēni uzskata, ka attālināto mācību procesa laikā ir pilnveidojuši prasmi plānot savu darbu, attīstījuši pašvadītās mācīšanās prasmes, patstāvīgu mācīšanos, taču atzīst, ka lielākās grūtības sagādā dienas režīma ievērošana. Sadarbībai ar skolēniem ļoti pozitīvi tika vērtēts, ka skolēniem ir skolas oficiālais e-pasts, kas atvieglo informācijas nodošanu un saņemšanu, tāpat sadarbībai tika izmantota arī platforma e-klase. Katrs skolotājs, ņemot vērā sava priekšmeta specifiku, mācību procesā izmantoja dažādas interneta vietnes, piemēram, uzdevumi.lv, soma.lv u.c.
Attālināto mācību laikā notika vairākas aktivitātes, pasākumi skolēniem. Piemēram, Latvijas valsts svētkos skolēniem tika nodrošināts izglītojošs tiešsaistes koncerts “Ir vērts”, kas tika translēts no labiekārtotā reģionāli metodiskā centra Siguldas Valsts ģimnāzijas Kvantu korpusā. Ziemassvētku gaidīšanas laikā skolēni piedalījās aicinājumā “Svinēsim dāvinot”, kurā līdzekļus, ko citkārt tērētu Ziemassvētku svinībām skolā, pārvērta dāvanās biedrības “Cerību spārni” bērniem un jauniešiem un Bērnu slimnīcas Onkoloģijas nodaļas pacientiem, kopuma sarūpējot vairāk nekā 100 dāvanas.
Mainoties valdības noteikumiem, ģimnāzija ieguvusi pozitīvu pieredzi, sadarbojoties ar Laurenču sākumskolu. No 30. novembra Siguldas Valsts ģimnāzijas ēkā mācību telpas tika iekārtotas Laurenču sākumskolas 4.–6. klases skolēniem, vēlāk tikai 4. klašu skolēniem un skolotājiem.

Siguldas 1. pamatskolā mācību gada 1. semestris aizvadīts veiksmīgi gan klātienes, gan attālināto mācību procesā. Kā ik gadu arī šogad, noslēdzoties semestrim, skolēni par labām un teicamām sekmēm saņems pateicības – kopumā tās saņems 84 skolēni. Skolai šogad bija plānots atzīmēt 150 gadu jubileju, taču Covid-19 straujās izplatības dēļ pasākums nenotika. Neskatoties uz to, skolas vadība saņēmusi siltus pateicības vārdus no skolēnu vecākiem, absolventiem, skolas jubilejā saņemts apsveikums arī no valsts prezidenta Egila Levita. Sveicot skolu jubilejā, tās absolvente, māksliniece Līga Roze skolotājiem uzdāvināja sevis radītu mākslas darbu.

Mākslu skola “Baltais flīģelis” ilgāku laiku strādā daļēji attālināti, un skolotāju kolektīvs rūpīgi darbojas pie tā, lai audzēkņiem būtu iespēja iegūt kvalitatīvas zināšanas arī attālinātajā mācību procesā. Ievērojot piesardzības pasākumus, Mūzikas, Mākslas un Teātra nodaļu grupu stundu vietā skolotāji strādāja konsultācijās ar audzēkņiem pēc rūpīgi veidotiem grafikiem. Pārējā laikā stundas notika attālināti, kā arī tika veidoti mājas darbi gan audiāli, gan vizuāli, kas noteiktos termiņos bija jānosūta vai jāiesniedz priekšmeta skolotājam (mākslas nodaļas darbiem tika novietoti speciāli plaukti, neienākot vestibilā). Iesūtītos darbus, attēlus un videomateriālus semestra noslēgumā attālināti vērtēja katra mācību priekšmeta pedagogu komisijas. Jāatzīmē, ka vairāki video materiāli tika radīti arī plašākam skatītāju lokam, piemēram, Latvijas Republikas gadadienai izveidots Mākslu skolas kolektīva video sveiciens; pūtēju orķestra “Sudrabskaņa” diriģenti un aktīvākie dalībnieki piedalījušies valsts svētkiem radītā Latvijas virtuālā pūtēju orķestra video ierakstā. Savukārt decembrī tiek realizēti vairāki projekti sadarbībā ar citiem māksliniekiem. Viens no tiem ir interaktīvais svētku pastaigu maršruts “Enģeļu taka”, kura veidošanā piedalījušies Mākslas skolas audzēkņi skolotāju Daces Andersones un Ivetas Šveisbergas vadībā. Attālinātajā mācību laikā skolas koris ierakstījis Ziemassvētku dziesmas: “Gaismas dzimšanas diena” (Georga Pelēča mūzika, Māras Cielēnas vārdi) ar koncertmeistari Elīnu Gruzniņu un 19. gs. amerikāņu dziesmu Andra Sējāna aranžijā “Ne šūpulī greznā” kopā ar ģitāristu Ginti Kalniņu. Jauniešu pūtēju orķestris “Sudrabskaņa” attālināti piedalās XXIV internacionālajā pūtēju orķestru un bigbendu festivālā-konkursā Polijā (konkursa rezultāti būs zināmi 22. decembrī). Savukārt pēdējā mācību nedēļā audzēkņiem ir iespēja piedalīties un iegūt balvu, noskatoties skolas pedagogu organizētu šovu “Pedagogs maskā”.

Siguldas Sporta skola kopš oktobra vidus organizē klātienes treniņus ārpus telpām grupās līdz 10 audzēkņiem, kā arī individuālos treniņus telpās, kur treneris strādā vai nu ar vienu audzēkni, vai viena audzēkņiem no vienas ģimenes vai klases. Vecāko grupu audzēkņiem tiek organizēta iespēja trenēties telpās individuāli, pildot trenera izstrādātu attālinātā treniņa programmu. Treneriem šāda darba organizācija, protams, rada papildus slodzi, jo jāgatavo būtībā trīs dažādi nodarbību plāni. Sacensības visos Sporta skolas pārstāvētajos sporta veidos nenotiek jau kopš 17.oktobra, tāpat arī neviena sporta federācija vēl neprognozē, kad tās varētu atsākties. Lai uzturētu sportistu motivāciju trenēties, Sporta skola decembrī organizēja virtuālās sacensības starp treniņgrupām, kurās bija jāsacenšas dažādās stafetēs. Janvārī skola plāno organizēt virtuālās sacensības katras nodaļas ietvaros.

Siguldas novada Jaunrades centrs aktīvi uzsāka savu mācību gadu jau vasarā, piedāvājot vasaras interešu radošās un tehnoloģiju programmas. No septembra 18 interešu programmās dažādās vecuma grupās darbojas 203 bērni un jaunieši. Darbs turpinās arī ārkārtas apstākļos, rodot risinājumus gan attālinātajām, gan individuālajām nodarbībām. Piemēram, mākslu pulciņi izcēlās ne tikai ar uzdevumiem, individuālajām nodarbībām, bet arī ar garām un bērniem nepieciešamām sarunām ar savu pulciņu skolotājiem. Keramikas pulciņš nodrošināja māla sūtījumus pulciņu dalībniekiem, lai dalībniekiem iespēja nodarboties arī mājās. Breika un mūsdienu deju dejotāji vada individuālās nodarbības un veido video mācību sižetus tiem jauniešiem, kas netiek klātienē. Tehnoloģiju pulciņi strādā individuāli un dažādās platformās. Dronu skola turpina trenēties Dron Racing disciplīnā Velocidrone platformā. Praktiskās elekronikas, mehatronikas, lidmodelisma un Lego robotikas pulciņi turpina konstruēt gan platformās virtuāli, gan saņem komplektus attālinātām nodarbībām mājās. Savukārt Motodarbnīca strādā individuāli darbnīcā pie trīs kartingu projektiem. Jauniešu iniciatīvu centrs “Mērķis” turpina strādāt ar jauniešiem, piemērojoties dažādām attālinātās darbības veidiem.
Siguldas novada Jaunrades centrs patlaban cītīgi gatavojas attālinātām Siguldas robotu kausa sacensībām, kas plānotas nākamā gada februāra beigās.
Siguldas novada Jaunrades centrs piedāvā ielūkoties, kā attālinātajā mācību procesa laikā veicies tehniskajā jaunradē.

Foto – Siguldas 1. pamatskolas absolventes Līgas Rozes mākslas darbs


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi