Uzņēmējdarbība
Aicinām biznesa ideju autorus un jaunos uzņēmējus līdz 20. oktobrim pieteikties EU fondu finansētai inkubācijas programmai “IN-HABIT”, kas uzsākta Eiropas Savienības programmas “Apvārsnis 2020” projekta ietvaros. Programmas laikā plānots atbalstīt 15 biznesa idejas un agrīnas stadijas jaunuzņēmumus no visas Latvijas, kuri ar ilgtspējīgām biznesa idejām varētu pozitīvi ietekmēt Rīgas plānošanas reģionu vai īstenot biznesa idejas savā apkaimē, uzlabojot dzīves kvalitāti iedzīvotājiem visā Latvijā.
Programma ir veidota sadarbībā ar “Bridge for Billions”, vienu no lielākajiem uzņēmēju tīkliem pasaulē. Ar unikālas tiešsaistes mācību platformas palīdzību četru mēnešu garumā biznesa ideju autoriem būs iespēja attīstīt un pārbaudīt sava biznesa dzīvotspēju, izveidojot detalizētu biznesa plānu; saņemt atbalstu no brīvprātīgā mentora; piedalīties tīklošanās pasākumos un būt daļai no daudzveidīga uzņēmēju tīkla.
Pēc programmas pabeigšanas, dalībnieki varēs lejupielādēt izveidotā biznesa plāna kopsavilkumu un piedalīties konkursā, lai dotos prezentēt savu biznesa ideju starptautiskā “IN-HABIT” pasākumā kādā no programmas dalībvalstīm.
Programmas otro kārtu veiksmīgi pabeidza 24 jaunuzņēmēji, un daži no tiem pabeidzot programmu jau ir nodibinājuši savus uzņēmumus. Viens no konkursa uzvarētājiem jūnijā uzstājās ar prezentāciju starptautiskajā “IN-HABIT” konsorcijā, kas notika Rīgā, Āgenskalna tirgū, pulcējot programmas partnerus no četrām dalībvalstīm un vietējās ekosistēmas ieinteresētas puses.
“IN-HABIT” ir Eiropas Komisijas “Apvārsnis 2020” programmas (“Horizon 2020”) projekts, kura mērķis ir nodrošināt iekļaujošus pasākumus veselības un labbūtības jomās četrās maza un vidēja lieluma pilsētās: Rīgā (Latvija), Kordovā (Spānija), Lukā (Itālija) un Nitrā (Slovākija).
Atbalstāmās jomas ir: vietējas izcelsmes pārtikas ražošana, atpūta un izglītība, uzturs, fiziskās aktivitātes, aktivitātes bērniem, darbnīcu izveide, zero waste, kultūras tūrisms (ekskursijas, gidi, lietotnes, audio gidi, spēles), dažādu iedzīvotāju grupu integrācija, atkritumu apsaimniekošana, koplietošanas pārtikas telpas vai risinājumi, pārtikas e-tirgus, aprites ekonomikas idejas (pārtikas un nepārtikas atkritumu radoša atkārtota izmantošana jeb "upcycling"), ar zinātni, viesmīlību un atpūtu saistīti projekti, amatniecības biznesa idejas un citas ar veselību, labbūtību un sociālo uzņēmējdarbību saistītas jomas.
Programma ir latviešu valodā, 100 % tiešsaistē un 100 % finansiāli atbalstīta (EU Horizon 2020). Mācību ilgums: četri mēneši, sākot ar 2. decembri.
INFO sesija par programmu notiks 15. oktobrī. Pieteikšanās programmā atvērta IN-HABIT tīmekļa vietnē līdz 20. oktobrim.
11. jūlijā aizvadīta Uzņēmēju konsultatīvās padomes sēde (publicēts: 12.07.2024.)
11. jūlijā norisinājās Uzņēmēju konsultatīvās padomes sēde, kas šoreiz tika organizēta uzņēmuma “Siguldas kokmateriāli” veikalā Pulkveža Brieža ielā 113, Siguldā. Tikšanās laikā piedalījās teju 20 uzņēmēji.
Galvenās uzņēmēju konsultatīvās padomes tikšanās tēmas – aktualitātes par Siguldas novada pašvaldības investīciju projektiem, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalsts investoru piesaistē, kā arī diskusija par investīciju piesaisti novadā.
Tikšanās laikā uzņēmuma “Siguldas kokmateriāli” saimnieks Ivars Ūdris iepazīstināja ar savu uzņēmējdarbību, pēdējo gadu laikā izdarīto. Siguldas novada pašvaldības Teritorijas attīstības pārvaldes vadītāja Inga Zālīte informēja uzņēmējus ar pēdējā plānošanas periodā paveikto novadā, kā arī tālākajiem attīstības plāniem. Savukārt par LIAA aktualitātēm investīciju piesaistē uzstājās Siguldas pārstāvniecības vadītāja Gundega Vanaga-Janberga.
Uzņēmēju konsultatīvās padomes loceklis Agris Grīnbergs moderēja diskusiju par investīciju piesaisti novadā, tā perspektīvām un no tā izrietošā investora tipa. Diskusijā piedalījās novada uzņēmēji, jomas profesionāļi un pašvaldības speciālisti.
Nākamās konsultatīvas padomes sēdes, uz kurām aicināts ikviens novada uzņēmējs, notiks 12. septembrī un 5. decembrī.
Aicinām piedalīties 11. jūlija Uzņēmēju konsultatīvās padomes sanāksmē (publicēts: 04.07.2024.)
11. jūlijā no plkst. 16.00 līdz 18.00 Siguldā, Pulkveža Brieža ielā 113 (veikala “Siguldas kokmateriāli” ēkā), norisināsies šā gada otrā Uzņēmēju konsultatīvās padomes sanāksme. Tajā tiks pārrunātas aktualitātes par Siguldas novada pašvaldības investīciju projektiem un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu investoru piesaistē.
Tikšanās gaitā būs iespēja apmainīties ar viedokļiem par investīciju piesaisti. Diskusiju moderēs investīciju piesaistes eksperts, vienlaikus arī Uzņēmēju konsultatīvās padomes loceklis Agris Grīnbergs. Šajā sapulces daļā tiks pārrunāta investīciju nepieciešamība, perspektīvās un novadam piemērotās nozares un no tā izrietošais investora tips, pašvaldības loma, kā arī iespējamā darba grupas izveide ideju pieslīpēšanai. Ar darba kārtību iespējams iepazīties šeit.
Uzņēmēju konsultatīvās padomes sanāksmē piedalīties Siguldas novada pašvaldības vadība, kā arī speciālisti no pašvaldības Teritorijas attīstības pārvaldes, Investīciju nodaļas un Siguldas novada Attīstības aģentūras Attīstības projektu un uzņēmējdarbības nodaļas. Uz tikšanos aicināta arī Gundega Vanaga-Janberga no LIAA pārstāvniecības Siguldā.
Aicinām piedalīties ikvienu novada uzņēmēju, iepriekš piesakoties, rakstot uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv.
Lai motivētu māmiņas saskatīt sevī uzņēmēja potenciālu un virzītu uzsākt komercdarbību, Siguldas novadā jau devīto gadu notika konkurss “Māmiņa. Uzņēmēja.”. Žūrijas komisijai vērtējot konkursa pieteikumus, atbalstītas četras perspektīvas idejas, tādējādi veicinot jaunu produktu, pakalpojumu attīstību, kā arī sekmējot esošās uzņēmējdarbības paplašināšanu.
Šogad konkursa “Māmiņa. Uzņēmēja.” laureātēm biznesa ideju attīstīšanai un realizācijai piešķirts pašvaldības finansējums teju 12 000 eiro apmērā. Konkursa projektu pieteikumu iesniegšana norisinājās no 2. aprīļa līdz 2. maijam. Kopumā saņemti 16 pieteikumi (astoņi pieteikumi no Siguldas, pieci – no Krimuldas pagasta, viens – no Allažu, Inčukalna un Mālpils pagasts). Uz trešo prezentāciju kārtu tika virzīti astoņi labākie projekti.
Līdzfinansējums biznesa idejas realizēšanai piešķirts četrām Siguldas novada māmiņām – uzņēmējām:
- Alīnai Sietiņai; projekts “Kakao ražošana”, pašvaldības piešķirtais līdzfinansējums – 3000 eiro.
2023. gada decembra beigās Alīna Sietiņa atvēra mājražošanas uzņēmumu Raganā, kas ražo 100 % Raw kakao un Bean to bar šokolādi no Criollo šķirnes kakao pupiņām, ar minimālu termisku apstrādi, saglabājot kakao pupiņās esošo augsto komponentu daudzumu. Mājražošanas uzņēmums sabiedrībā atpazīstams ar nosaukumu Priyafamily. Raw kakao jeb neapstrādāts kakao ir strauji augošs šokolādes nozares segments, kura ražošanas procesā tiek izmantotas neapceptas vai minimāli apceptas kakao pupiņas, tādējādi saglabājot produkta augstvērtību. Bean to bar šokolāde arī tiek ražota no Raw kakao, kura tiek piedāvāta ar dažādām niansētām garšām. Kakao nogaršot var tepat Siguldā, Pils kvartāla Muižas koka sarkanajā mājā (Pils ielā 16). Finansējums tiks izmantots kakao pupiņu malšanas iekārtas iegādei un mārketingam.
- IK “FOREST WONDERS”; Silvijai Stadei; projekts “Latvijas dabas motīvu interjera priekšmetu ražošana”; pašvaldības piešķirtais līdzfinansējums – 2973,18 eiro.
IK “Forest Wonders” ir interjera dekoru konceptveikals. Koncepts – Latvijas dabas motīvu – dzīvnieki, putni, augi – atveidošana ģipša elementos, interjera dekorēšanai. Saimniecisko darbību uzsāka 2023. gadā, izveidojot pirmos dekorus – zaķis, lapsa, pūce, paparde, sēnes un saulpurene. Unikālo interjera priekšmetu tirdzniecība notiek dizaina tirdziņos un vietnē etsy.com. Šobrīd tiek izstrādāta tīmekļa vietne www.leepe.lv. Finansējums tiks izmantots pamatlīdzekļu silikonu formu iegādei un mārketingam.
- Ilzei Andersonei; projekts “Saimniecības “Saules Krasts” saimnieciskās darbības paplašināšanai”; pašvaldības piešķirtais līdzfinansējums – 3000 eiro.
“Saules Krasts” ir Ilzes un Arvja Andersonu ģimenes saimniecība Mālpils pagasta Sidgundā. Kā viņi paši saka, ģimenes lolotais sapnis par savu īpašo vietu un saimniecību šeit, Latvijā, pēc 12 gadu prombūtnes Norvēģijā. “Saules Krasts” audzē un pārdod dārzeņus, ogas, augļus, garšaugus, tējas un grieztos ziedus, kas tiek realizēti saimniecībā, vietējos tirdziņos un pašapkalpošanas veikaliņā “Upmalās” Mālpils pagastā. Finansējums tiks izmantots produktu žāvētāja un jūras konteineru iegādei, lai radītu jaunus produktus – žāvētus dārzeņus, tējas, garšvielas, augļus un smaržu saišķīšus.
- Maijai Pūcei; projekts “Ārsta prakses izveide Allažos”; pašvaldības piešķirtais līdzfinansējums – 3000 eiro.
Maijas Pūces jaunizveidotais doktorāts, kas durvis vēra šā gada jūnijā. Turpmāk Allažu iedzīvotājiem nodrošinās primārās veselības aprūpi, sniedzot kvalitatīvus ārstniecības pakalpojumus. Ar jaunās prakses atvēršanu tiks veicināta vietējo iedzīvotāju veselība un labsajūta. Finansējums tiks izmantots medicīnas iekārtu iegādei un prakses labiekārtošanai.
Konkursa “Māmiņa. Uzņēmēja.” organizatori saka lielu paldies visām dalībniecēm par iesaisti konkursā, kā arī žūrijas komisijai, kura veica projektu izvērtēšanu.
Lai jaunās idejas iedvesmo un veicina vietējo kopienu izaugsmi!
Lēdurgas dendroparkā notiks Siguldas novada tūrisma nozares uzņēmēju tikšanās (publicēts: 29.04.2024.)
Otrdien, 30. aprīlī, plkst. 15.00 Lēdurgas dendroparkā norisināsies Siguldas novada tūrisma nozares uzņēmēju tikšanās. Sliktu laikapstākļu gadījumā norises vieta tiks pārcelta uz Lēdurgas Kultūras namu.
Tikšanās laikā būs iespēja apspriest sadarbības iespējas, veidot jaunus kontaktus un ģenerēt idejas, lai tūrisms Siguldas novadā turpinātu attīstīties. Savstarpējai sadarbībai uzņēmēji var paņemt līdzi informatīvus materiālus, lai ar tiem dalītos un vienotos par to izvietošanu uzņēmēju pakalpojumu sniegšanas vietā.
Aicinām uzņēmējus apstiprināt savu dalību tikšanās reizei Lēdurgā, aizpildot veidlapu tiešsaistē.
Atgādinām, ka Lēdurgas dendroparkā šajā dienā norisināsies “Viedo sievu nakts”, kuras sākums plkst. 18.00. Pasākums Lēdurgas dendroparkā ir notikums, kas jau kļuvis par tradicionālu. To ir vērts redzēt un piedzīvot, tādēļ aicinām ikvienu apmeklēt un iesaistīties šajā notikumā.
Plānots, ka nākamās tūrisma uzņēmēju tikšanās varētu notikt pie kāda cita uzņēmēja, tādējādi iepazīstot un veidojot sadarbību.
Izsludinām pieteikšanos semināram “Efektīva komunikācija un emociju vadība” (publicēts: 23.04.2024.)
16. maijā no plkst. 13.00 līdz 15.00 Siguldas Jaunajā pilī, kamīnzālē notiks apmācību seminārs par efektīvu komunikāciju un emociju vadību. Semināru vadīs Ieva Špilberga.
Seminārā uzzināsiet:
- kas vajadzīgs efektīvai komunikācijai?
- kā sagatavoties grūtai sarunai?
- kas ir aktīvā klausīšanās, kā to pielietot?
- kas atšķir vadītāju no līdera?
- kā tikt galā ar negatīvām emocijām?
Ieva Špilberga ir pārmaiņu koučs ar Londonā iegūtu diplomu, zināšanas papildinājusi vairākos emocionālās inteliģences kursos. 2022. gadā piedalījusies kouča Tonija Robinsa (Tony Robbins) apmācībās ASV, 2023. gadā – “Leadership Academy”, šā gada martā – UPW un citviet. Ievai ir vairāk nekā 15 gadu pieredze finanšu analītiķa lomā bankās, arī fintech kompānijā, kas ir noderīga, sniedzot atbalstu klientu biznesa attīstībai.
Pieteikšanās semināram līdz 15. maijam, aizpildot veidlapu tiešsaistē šeit.
Kokapstrādes un būvniecības nozares uzņēmējus aicina uz sadarbības ideju ģenerēšanas darbnīcu (publicēts: 11.04.2024.)
Lai kopīgi rastu iespējamos sadarbības formātus kokapstrādes, būvniecības, mēbeļu, tai skaitā dizaina elementu, ražošanas uzņēmējiem un nozares speciālistiem, otrdien, 23. aprīlī, no plkst. 13.00 līdz 15.00 Siguldas novada Attīstības aģentūra kopā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecību Siguldā aicina uz uzņēmēju tikšanos – darbnīcu #koks “Sadarbības ideju ģenerēšanas darbnīca uzņēmējiem” Krišjāņa Valdemāra ielā 3A (LIAA pārstāvniecības Siguldā telpās).
Interesentus aicinām reģistrēties līdz 22. aprīlim, aizpildot veidlapu tiešsaistē.
Uzņēmējus aicinām sekot informācijai – drīzumā notiks trešā darbīca lauksaimniecības nozares uzņēmējiem (#lauks), lai rastu risinājumus sadarbībai.
Pasākumā #uzņēmējspēja 2023. gada novembrī uzsākām sarunu – darbnīcu par iespējamo nozaru uzņēmēju sadarbību. Līdz šim notikusi darbnīca #viesis, kur uz tikšanos bija aicnāti tūrisma nozares uzņēmēji un speciālisti, kas kopā ģenerēja idejas sadarbības veicināšanai, tūrīsma piedāvājuma attīstīšanai un turpinās strādāt pie ideju realizēšanas.
Dalība – bez maksas.
Aicinām pieteikties ikmēneša uzņēmēju ziņām, lai nepalaistu garām aktuālu informāciju, aizpildot veidlapu tiešsaistē.
10. maijā notiks “Siguldas novada Uzņēmēju forums” (publicēts: 10.04.2024.)
Aicinām pieteikties “Siguldas novada Uzņēmēju forumam”, kas norisināsies 10. maijā kultūras centrā “Siguldas devons”. Šā gada uzņēmēju forumu caurvīs tēma “Augs!m”, kas padziļināti apskatīs trīs tēmas:
- “Augt mainīgos apstākļos” – māksla pielāgoties globāliem un lokāliem izaicinājumiem, kas skar uzņēmējdarbības ikdienu. Izaicinājums kā attīstības perspektīva ekonomiskajai izaugsmei;
- “Laba augsne attīstībai” – gudra resursu izmantošana biznesa vides attīstībai. Esošo resursu potenciāla izvērtēšana un attīstības perspektīvas ilgtspējīgai uzņēmējdarbībai;
- “Tehnoloģijas kā sēkla nākotnei” – digitalizācija kā izaicinājums vai iespēja? MI izmantošanas pieredze un nākotnes perspektīvas – vai esam tam gatavi?
Programmu iespējams lejupielādēt šeit.
Forumā uzstāsies dažādu jomu profesionāļi – Edvards Kušners (Latvijas Bankas Ilgtspējas virziena vadītājs), Uldis Biķis (AS “Latvijas Finieris” padomes priekšsēdētājs), Ketija Krama-Butlere (SIA “KVIST” ģenerāldirektore), Ilze Palmaha (SIA “Mastermind Events” un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas valdes locekle) un citi biznesa vides eksperti.
Pieteikšanās forumam norit līdz 30. aprīlim, aizpildot veidlapu pašvaldības pakalpojumu portālā e.sigulda.lv.
Foruma laikā tiks sveikti arī “Siguldas novada Uzņēmēju gada balvas 2023” laureāti, jau divpadsmito reizi godinot Siguldas novada uzņēmējus desmit dažādās nominācijās – “Radīts Siguldas novadā”, “S! kartes gada partneris”, “Novada lepnums”, “Novada izaugsme”, “Novada lielākais nodokļu maksātājs”, “Novada mācību uzņēmums”, “Novada lauksaimnieks”, “Novada inovācija”, “Novada popularizētājs” un “Novada zaļais uzņēmējs”.
Tiekamies forumā, lai iedvesmotos viens no otra un iegūtu jaunas atklāsmes, kā varam augt un attīstīties kopā.
23. aprīlī no plkst. 16.00 līdz 17.30 Siguldas novada Attīstības aģentūra aicina uzņēmējus, kā arī citus interesentus, kas plāno uzsākt uzņēmējdarbību, piedalīties informatīvā seminārā, kura ietvaros būs iespēja iepazīties ar dažādām programmām un saņemt konsultācijas par finansiālu atbalstu uzņēmuma attīstībai un uzņēmējdarbības uzsākšanai. Pasākums notiks Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības telpās Siguldā, Krišjāņa Valdemāra ielā 3A.
Interesenti aicināti reģistrēties semināram līdz 22. aprīlim, aizpildot veidlapu tiešsaistē.
Darba kārtība:
- pašvaldības grantu konkursi (Siguldas novada pašvaldības iestādes “Siguldas novada Attīstības aģentūra” Attīstības projektu un uzņēmējdarbības nodaļas vadītāja Kristīne Zaķe);
- LIAA atbalsts (LIAA pārstāvniecības Siguldā vadītāja Gundega Vanaga-Janberga);
- ALTUM atbalsts (ALTUM Rīgas reģionālā centra vecākā klientu darījumu vadītāja Ieva Mežapuķe);
- LEADER atbalsts (Lauku attīstības partnerības Administratīvais vadītājs Linards Ligeris).
Dalība seminārā – bez maksas.
Semināra norises vieta var mainīties, pārsniedzot plānoto dalībnieku skaitu.
Vienlaikus atgādinām, ka, piesakoties “Ziņas uzņēmējiem” šeit, regulāri saņemsiet informāciju par plānotajiem pasākumiem, kā arī citu aktuālu informāciju uzņēmējiem.
Uzņēmēji aicināti pievienoties Uzņēmēju konsultatīvā padomes sanāksmei (publicēts: 05.04.2024.)
11. aprīlī tiek rīkota Uzņēmēju konsultatīvā padomes tikšanās, kura notiks Inčukalnu Kopienas centrā “Vecais pasts” no plkst. 16.00 līdz 18.00.
Tikšanās laikā tiks pārrunāti un pieņemti priekšlikumi par Siguldas novada teritorijas plānojuma izstrādi. Būs iespēja diskutēt par cenrāža noteikšanu Siguldas novada pašvaldības īpašumā esošajiem neapbūvētajiem lauksaimniecības zemesgabaliem.
Aicinām piedalīties ikvienu novada uzņēmēju, iepriekš piesakoties, rakstot uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv.
Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) aicina darba devējus pieteikties vajadzīgo darbinieku praktiskai apmācībai Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda (AF) projekta “Prasmju pilnveide pieaugušajiem” ietvaros. Darba devējiem tā ir lieliska iespēja ar NVA finansiālu atbalstu sagatavot viņiem nepieciešamos darbiniekus, īstenojot bezdarbnieka statusā NVA reģistrēto klientu apmācību darba vidē otrā, trešā vai ceturtā profesionālās kvalifikācijas līmeņa profesionālās kompetences ieguvei. Praktisko mācību ilgums pie darba devēja ir trīs mēneši, noslēdzot darba līgumu.
NVA darba devējam izmaksā dotāciju praktiskajā apmācībā iesaistītā NVA klienta darba algai – 60 % apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas, apmaksā izdevumus par normatīvajos aktos paredzēto obligāto veselības pārbaudi (līdz 50 eiro), piešķir vienreizēju dotāciju normatīvajos aktos paredzētajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem (līdz 100 eiro), kā arī vienreizēju dotāciju darba vietas pielāgošanai pasākuma dalībniekam ar invaliditāti (līdz 1000 eiro). NVA piešķir dotāciju arī darba vadītāja algai.
Ja praktiskās apmācības īstenošanas vieta atrodas vismaz 15 kilometru attālumā no pasākuma dalībnieka deklarētās dzīves vietas, viņš var saņemt no NVA reģionālas mobilitātes atbalstu – līdz 10 eiro dienā transporta izdevumu vai līdz 200 eiro dzīvojamās telpas īres izmaksu kompensācijai.
Savukārt darba devējam pasākuma dalībniekam jānodrošina darba alga tādā apmērā, lai kopā ar NVA dotāciju tās apmērs būtu ne mazāks par valstī noteiktās minimālās algas apmēru. Darba devējam jāveic arī valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, bet, ja praktiskajā apmācībā tiek iesaistīts cilvēks ar invaliditāti, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas no algas dotācijas daļas nodrošina NVA.
Pasākuma “Apmācība pie darba devēja” īstenošanai aicināti pieteikties komersanti, pašnodarbinātās personas, ārstniecības iestādes, kā arī biedrības vai nodibinājumi, izņemot politiskās partijas un izglītības iestādes. Darba devējam NVA reģistrētā klienta praktiskai apmācībai ir jānodrošina no jauna izveidota darba vieta vai darba vietai jābūt vakantai saistībā ar darba tiesisko attiecību izbeigšanu uz darbinieka uzteikuma pamata, uz darba devēja un darbinieka vienošanās pamata vai uz darba devēja uzteikuma pamata Darba likuma 101. panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 5. un 11. punktā noteiktajos gadījumos.
Kā pieteikties vajadzīgo darbinieku apmācībai darba vidē?
- 1. solis – jāreģistrē vakance NVA CV un vakanču portālā;
- 2. solis – ar NVA palīdzību jāveic pretendentu atlase, jāizvēlas vakancei piemērots klients un jāvienojas ar viņu par mācībām;
- 3. solis – jāaizpilda pieteikuma forma, kas pieejama NVA tīmekļvietnē, un jāpievieno prasītā informācija;
- 4. solis – aizpildīts un ar drošu elektronisko parakstu parakstīts pieteikums jānosūta uz NVA oficiālo elektronisko adresi (e-adrese).
Pieteikumu izvērtēs NVA filiāles aktīvo nodarbinātības pasākumu īstenotāju izvēles komisija un informēs pieteikuma iesniedzēju par pieņemto lēmumu.
Detalizētāka informācija un pieteikuma forma pieejama NVA tīmekļa vietnes sadaļā “Apmācība pie darba devēja”.
Izsludināta pieteikšanās sociālās uzņēmējdarbības programmai “Augšup” ar kopējo grantu apmēru 56 000 eiro (publicēts: 18.03.2024.)
2. aprīlī tiks uzsākta projektu pieņemšana sociālās uzņēmējdarbības grantu programmai “Augšup”, ko Siguldas novada pašvaldība īsteno kopā AS “SEB banka”, kā arī Ķekavas, Mārupes, Olaines, Ropažu un Jelgavas novadu. Pretendēt uz finansiālo atbalstu varēs gan strādājoši uzņēmumi, gan vēl neīstenotu biznesa ideju autori. Kopējais grantu apmērs šogad būs līdz 56 000 eiro.
Iepriekšējos gados programmā piedalījās Pierīgas pašvaldības, taču šogad programma ir paplašinājusies un tai pievienojies arī Jelgavas novads. Maksimālā naudas summa vienam grantam būs 8 000 eiro, un uz to var pretendēt gan uzņēmumi, kas jau veic vai plāno veikt sociālo uzņēmējdarbību kādā no minētajiem novadiem, gan arī jaunu sociālā biznesa ideju autori.
Iesniegt projektus varēs līdz 30. aprīlim. Tālāk tos vērtēs žūrijas komisija, kuras sastāvā būs gan biznesa profesionāļi, gan sociālās uzņēmējdarbības jomas un pašvaldību pārstāvji. Rezultātu paziņošana un uzvarētāju apbalvošana notiks jūnijā.
Konkursa dokumentācija pieejama tīmekļa vietnē www.seb.lv.
Grantu programma “Augšup” norisināsies jau trešo reizi. Pērn programmas ietvaros atbalstu savas sociālās uzņēmējdarbības idejas īstenošanai saņēma seši uzņēmēji. Siguldas novada pašvaldība grantu 8000 eiro apmērā piešķīra Vitai Beinertei piedzīvojumu terapijas attīstīšanai dažādām vecuma grupām.
2. aprīlī sāksies pieteikumu iesniegšana konkursā “Māmiņa. Uzņēmēja.” (publicēts: 14.03.2024.)
Siguldas novada pašvaldība izsludina konkursu “Māmiņa. Uzņēmēja.” ar mērķi motivēt māmiņas saskatīt sevī uzņēmējas potenciālu un uzsākt komercdarbību, kā arī veicināt jaunu produktu attīstību un pilnveidot pakalpojumu veidošanu, kā arī sekmēt esošas uzņēmējdarbības paplašināšanu.
Kopējais konkursā pieejamais finansējums ir 12 000 eiro, maksimālais viena projekta idejas īstenošanai pieejamais līdzfinansējums ir līdz 3 000 eiro. Iecerētās aktivitātes realizējamas 12 mēnešu periodā no līguma parakstīšanas brīža.
Konkursā var pieteikties gan fiziskas personas, kas atbilst šādiem nosacījumiem:
- māmiņa, kas audzina bērnu vecumā līdz desmit gadiem (ieskaitot);
- deklarētā dzīvesvieta ir novada teritorija ne vēlāk kā uz konkursa norises kalendārā gada 1. janvāri plkst. 0.00;
- saimnieciskās darbības veicēja un kuras reģistrācija notikusi ne vēlāk kā 36 mēnešus pirms Konkursa pieteikuma iesniegšanas.
Var pieteikties juridiska persona ar sekojošiem nosacījumiem:
- uzņēmuma dibinātāja ir sieviete;
- uzņēmums, kura apgrozījums nepārsniedz 150 tūkstoši eiro gadā;
- veic saimniecisko darbību Siguldas novadā un to reģistrācija notikusi ne vēlāk kā 36 mēnešus pirms konkursa pieteikuma iesniegšanas.
Konkurss norisināsies trīs kārtās, izvērtējot pieteikumu atbilstību konkursa nolikumam un kritērijiem – pēc administratīvās atbilstības, pēc satura un kvalitatīvajiem rādītājiem, un trešajā kārtā tiks vērtētas konkursa dalībnieču prezentācijas un atbildes uz žūrijas komisijas jautājumiem.
Konkursa pieteikumu pieņemšana sāksies 2. aprīlī un noslēgsies 2. maijā. Iesniegtos projektus vērtēs seši žūrijas komisijas locekļi, kuras sastāvā ir uzņēmumu un pašvaldību pārstāvji.
Konkursa “Māmiņa. Uzņēmēja.” ietvaros 10. aprīlī plkst. 16.00–18.00 Siguldas pils kvartāla Muižas koka mājā “Cloudberry” telpās tiks rīkots informatīvs seminārs, kura laikā varēs detalizētāk iepazīties ar konkursa noteikumiem, kā arī saņemt atbildes uz citiem aktuāliem jautājumiem saistībā ar konkursa projekta izstrādi.
Konkursa pieteikuma dokumentus var iesniegt:
- personīgi vienā oriģināla eksemplārā papīra formā slēgtā aploksnē visos novada klientu apkalpošanas centros un identisks elektronisks eksemplārs jānosūta uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv;
- pa pastu pieteikumu jānosūta vienā oriģināla eksemplārā papīra formā uz adresi Pils iela 16, Sigulda, Siguldas novada, LV-2150, un identisks elektronisks eksemplārs uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv;
- ar drošu elektronisko parakstu parakstīts pieteikums jānosūta uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv.
Konkursa dokumentācija:
- konkursa nolikums;
- 1. pielikums. Projekta pieteikuma veidlapa;
- 2. pielikums. Naudas plūsmas veidlapa;
- 3. pielikums. Projekta izmaksu tāmes veidlapa;
- 4. pielikums. I kārtas Administratīvās atbilstības vērtēšanas kritēriju veidlapa;
- 5. pielikums. II kārtas vērtēšanas kritēriju veidlapa;
- 6. pielikums. III kārtas vērtēšanas kritēriju veidlapa;
- 7. pielikums. Atskaite forma par piešķirtā finansējuma izlietojumu;
- 8. pielikums. Saimnieciskās darbības informatīvais pārskats;
- 9. pielikums. Konkursa komisijas objektivitātes un informācijas neizpaušanas apliecinājuma veidlapa.
Konkursu “Māmiņa. Uzņēmēja.” rīko un finansē Siguldas novada pašvaldības iestāde “Siguldas novada Attīstības aģentūra”, konkurss tiek organizēts jau no 2016. gada. Šogad pašvaldība uzņēmējdarbības atbalstam turpinās realizēt sadarbībā ar AS “SEB banka” un citām pašvaldībā grantu programmu konkursu “(Ie)dvesma” un atbalstu sociālās uzņēmējdarbības uzņēmumiem konkursu “Augšup”.
Plašāka informācija, rakstot uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv vai zvanot uz tālruņa numuru 29998853.
Darba devēji līdz 19. martam var pieteikt darbavietas skolēniem Siguldas novadā (publicēts: 11.03.2024.)
Vēl tikai līdz 19. martam darba devējiem, kuri plāno vasaras brīvlaikā nodarbināt skolēnus (vecumā no 13 līdz 14 gadiem), var pieteikt darbavietas, aizpildot pieteikuma anketu pašvaldības pakalpojumu portālā e.sigulda.lv.
Galvenie nosacījumi kārtībai, kādā Siguldas novadā organizējama skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā, pieejami šeit.
Skolēnu nodarbinātība tiek nodrošināta tikai Siguldas novadā deklarētiem skolēniem, kuri iegūst izglītību vispārējās vai profesionālās izglītības iestādēs. Skolēni vecumā no 13 (pilni 13 gadi, stājoties darbā) līdz 14 gadiem varēs strādāt pašvaldības iestādēs un struktūrvienībās, kā arī komersantu, biedrību vai nodibinājumu nodrošinātajās darbavietās, kuri noslēguši ar pašvaldību vienošanos par nodarbinātības organizēšanu, – četras stundas dienā – divas nedēļas, saņemot atlīdzību no valstī noteiktās minimālās darba algas par faktiski nostrādāto laiku.
Skolēni vecumā no 13 līdz 14 gadiem nodarbinātības programmai varēs pieteikties elektroniski no 2. līdz 30. aprīlim.
Šogad pašvaldība nodrošinās 120 darbavietas, pieteikumi tiks izskatīti rindas kārtībā pēc iesnieguma saņemšanas datuma un laika. Pieteikt skolēnu darbam var, aizpildot elektroniski pieteikumu anketu pašvaldības pakalpojumu portālā e.sigulda.lv nepilngadīga skolēna likumīgais pārstāvis – māte, tēvs vai persona, kas realizē skolēna aizgādību. Likumiskā pārstāvja pienākums ir iesniegumu aizpildīt sadarbībā ar skolēnu.
Pašvaldības izveidotā darba grupa līdz kārtējā gada 20. maijam izvērtē skolēnu vecumā no 13 līdz 14 gadiem pieteikumu anketas.
Ja darbavietu skaits ir mazāks par skolēnu skaitu, kuri pieteikušies darbam, primāri darbavietas tiek nodrošinātas skolēniem no tām ģimenēm, kuras ir tiesīgas saņemt pašvaldības sociālo palīdzību.
Norīkojumu darbavietai nosūta uz skolēna iesniegumā norādīto e-pasta adresi līdz 20. maijam, pēc informācijas saņemšanas skolēnam jāsazinās ar Darba devēju par iespēju noslēgt darba līgumu.
Kritēriji darba atteikumam: skolēns ir jaunāks par 13 gadiem vai vecāks par 15 gadiem; skolēns nemācās nevienā vispārējās vai profesionālās izglītības iestādē; skolēns nav deklarēts Siguldas novada administratīvajā teritorijā; ja darbavietu skaits ir mazāks par skolēnu skaitu, kuri pieteikušies darbam.
Savukārt komersantus, biedrības vai nodibinājums, kā arī skolēnus vecumā no 15 līdz 19 gadiem aicināsim iesaistīties Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) skolēnu nodarbinātības programmā. NVA programmā skolēns var strādāt vienu mēnesi. Atalgojums ir valstī noteiktās minimālās darba samaksas apmērā par pilnu nostrādāto darba laiku mēnesī. Pašvaldība komersantiem, biedrībām vai nodibinājumiem, kuri ar pašvaldību būs noslēguši līgumu, apmaksās 50 % no NVA nodarbinātības programmā iesaistīto Siguldas novada skolēnu darba algas. Šogad plānots nodrošināt 115 darbavietas.
Darba devējiem, kuri plāno nodarbināt skolēnus vecumā no 15 gadiem līdz 19 gadiem, jāpiesakās NVA skolēnu nodarbinātības programmai tīmekļa vietnē www.nva.gov.lv kārtējā kalendārā gada izsludinātā termiņa laikā un jānoslēdz līgums ar NVA par dalību skolēnu vasaras nodarbinātības programmā.
Siguldas novada pašvaldība, sadarbojoties ar novada uzņēmējiem, kopš 2010. gada īsteno skolēnu nodarbinātības programmu, sniedzot iespēju novadā deklarētiem jauniešiem apgūt pirmās darba prasmes un lietderīgi izmantot vasaras brīvlaiku.
Plašāka informācija, rakstot uz e-pasta adresi areta.raudzepa@sigulda.lv.
Līdz ar “Lidl” veikala atklāšanu Siguldā, radītas vairāk nekā 40 jaunas darbavietas (publicēts: 18.01.2024.)
Latvijas ziemas sporta galvaspilsētā Siguldā ceturtdienas, 18. janvāra, rītā atklāts jaunākais “Lidl” veikals valstī. Gaišā un labi pamanāmā ēka atrodas Vidzemes šosejā 2, un ir jau 27. “Lidl” veikals Latvijā. Līdz ar tā atklāšanu, “Lidl” Siguldā radījis vairāk nekā 40 jaunas un labi apmaksātas darbavietas. Līdz ar “Lidl” atvēršanu Siguldā, veiktas satiksmes izmaiņas uz Vidzemes šosejas (A2) un Ventas ielā.
“Lidl” veikala atklāšanā piedalījās reģionālais vadītājs Edijs Vanags un “Lidl” Siguldas veikala vadītāja Laura Juhņeviča. Turpinot tradīciju “Ciemos pie investora”, veikala atvēršanas svētkos uzņēmēju sveica Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja Līga Sausiņa un Siguldas novada Attīstības aģentūras direktors Uldis Dvinskis. Siguldas novada pašvaldība novērtē katra uzņēmēja ieguldījumu infrastruktūras sakārtošanā un jaunu darbavietu radīšanā novadā.
“Siguldas vilkme strauji palielinās. Priecājamies par uzņēmēju un investoru izvēli, kuri novērtē Siguldu kā vietu uzņēmējdarbības attīstībai. Katra jauna darba vieta, kas tiek radīta Siguldas novadā, ir vērtība. Ieguvēji no “Lidl” veikala atvēršanas Siguldā ir ne tikai novada iedzīvotāji, bet arī viesi, kuriem tagad būs vēl viens iemesls apstāties un iepazīt Siguldu,” saka Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja Līga Sausiņa.
Veikala “Lidl” darba laiks: pirmdienās–sestdienās no plkst. 7.30 līdz 22.00, svētdienās no plkst. 8.00 līdz 22.00. Klientu ērtībām izvietoti divi depozīta taromāti veikala iekštelpās, kuros iespējams arī ziedot Siguldas vientuļo senioru atbalstam. Apmeklētājiem pieejami dažādu izmēru iepirkumu ratiņi, tai skaitā bērniem, jaunajiem vecākiem un cilvēkiem ratiņkrēslos, kā arī iepirkumu groziņi ar riteņiem. Tāpat pieejamas labierīcību telpas un mazuļu pārtīšanas telpa.
Domājot par energoresursu taupīšanu, tādējādi veicinot “zaļāku” saimniekošanu, “Lidl” ēkai paaugstināts siltumefektivitātes līmenis, centralizēta gaisa ventilācijas kontroles sistēma, uzstādīts mūsdienīgs un elektrību taupošs LED apgaismojums iekštelpu un piegulošās teritorijas apgaismošanai. Apkurei, apgaismošanai un ventilēšanai 100 % izmantota Latvijas “zaļā elektrība”.
Grantu konkursa finansējumu izmanto kafijas grauzdējamā aparāta iegādei (publicēts: 18.01.2024.)
Otrdien, 16. janvārī, Siguldas novada attīstības aģentūras pārstāvji viesojās pie Siguldas novada pašvaldības grantu konkursa “(ie)dvesma” saņēmēja SIA “Smart Coffee Roastery”, kas 2022. gadā, piedaloties projektu konkursā, ieguva finansējumu kafijas grauzdējamā aparāta iegādei. “Smart Coffee Roastery” ir ģimenes uzņēmums, kas ar kafijas tirdzniecību nodarbojas kopš 2013. gada.
Siguldā, Blaumaņu ielā 2, Siguldas tirgus teritorijā, iekārtota gan mājīga kafetērija, kur pieejama pašu grauzdētā kafija un dažādi konditorejas gardumi, kā arī kafijas aparātu tirdzniecība un servisa pakalpojumi.
Vaicājot SIA “Smart Coffee Roastery” saimniekam Edgaram Jankovskim, kas mudināja iesniegt pieteikumu konkursam, viņš atbild: “Jau pāris gadus zemapziņā bijusi doma par sava kafijas zīmola izveidi, uzņēmuma tālāku virzīšanu tirgū, īpaši akcentējot tieši zaļo kafijas pupiņu grauzdēšanu. Projektu uzrakstīt nebija sarežģīti, jo uzņēmumā ļoti skaidri bija attīstības mērķi, tālākie plāni, arī ģimene daudz palīdzējusi gan ar rakstīšanas procesu, gan atbalstu kopumā.”
Vaicājot Edgaram, ko novēlētu citiem uzņēmējiem, kas domā par granta projekta rakstīšanu, uzņēmējs saka: “Īstais brīdis ir tagad. Ja uzņēmēji gaidīs īsto brīdi, tas, iespējams, var nepienākt. Galvenais saprast savas vēlmes un iet uz priekšu ar stingru pārliecību.”
Siguldas novada pašvaldībā notiek organizēti četri dažādu grantu konkursi, nākamais “(ie)dvesmas” konkurss notiks 2024. gada rudenī.
___________________
*** Informāciju sagatavoja un apkopoja Siguldas novada Uzņēmējdarbības atbalsta punkts
Par satura papildināšanu vai izmaiņām informēt, rakstot uz e-pasta adresi uznemejiem@sigulda.lv