Siguldas Valdorfa PII
Biedrība “Siguldas alternatīvā izglītība” – Valdorfa pirmsskolas izglītības iestāde
Vadītāja – Marita Špickopfa
Apmeklētājus pieņem: laiku saskaņojot individuāli.
Saskaņā ar Valdorfa pedagoģiskajām metodēm un būtību, bērnudārzs realizē pirmskolas apmācības programmu, atbilstoši Latvijas republikas Zinātnes un izglītības ministrijas noteiktajiem standartiem, tajā iekļaujot un realizējot arī piecgadīgo un sešgadīgo valsts noteikto obligāto apmācību. Bērnudārzā ir viena jaukta vecuma audzēkņu un viena mazo bērnu (no 1,7 līdz 2,5 gadiem) grupa. Izglītības saturs pirmskolā tiek realizēts ar bērnu aktīvu darbību, ar integrētām rotaļnodarbībām, vidi, kur bērnam ir ļauts pārveidot, pilnveidot un radīt, ritmisku dienas, nedēļas un gada kārtību. Siguldas Valdorfa bērnudārzs darbojas saskaņā ar humānās Valdorfa pedagoģijas metodēm, kas balstās uz zināšanām par cilvēku. Pedagoģiskās audzināšanas pamatprincipi ir:
- katrs bērns tiek uzlūkots kā indivīds, kurš atrodas nepārtrauktā attīstībā;
- tiek ievērotas bērnu vecuma īpatnības un katra dvēseliskās vajadzības;
- harmoniski tiek kopti prāta, jūtu un gribasspēki;
- tiek attīstīta cilvēka radošā domāšana;
- bērna veiksmīgai attīstībai ikdienā tiek nodrošināta ritmiska, radoša, dabiska un harmoniska vide;
- ģimeniskas vides radīšana jaukta vecuma grupā, kas sekmē bērnus apgūt saskarsmi, rūpes un atbildību par jaunākajiem;
- pasaules apguve ar visu cilvēkam raksturīgo maņu palīdzību;
- brīvu un atbildīgu cilvēka audzināšana;
- nodarbībās akcents tiek likts uz rituālu un darbošanās procesu, bet ne tik daudz uz galarezultātu;
- vecāku un audzinātāju sadarbība un vienota attieksme audzināšanā.
Valdorfa pedagoģija ir pasaulē atzīta un augsti novērtēta pedagoģiskā sistēma. Bērnu attīstības procesā piedalās audzinātājas, kurām ir ievērojama pedagoģiskā pieredze, bet, būtiskākais, Valdorfa pedagoģija ir sirdslieta un aicinājums. Iestāde ir piemērota un atvērta jebkuram bērnam – arī hiperaktīvam, vai gluži otrādi – izteikti intravertam vai ar citām atšķirīgām personības iezīmēm. Bērni ik dienas daudz laika pavada svaigā gaisā, pētot dzīvo dabu un apkārtni, novērojot gadalaiku un cikliskās nomaiņas, mācoties būt dabas sastāvdaļai. Siguldas Valdorfa bērnudārzā īstenotās un regulāri popularizētās apmācības metodes un darbības sekmē ģimenes kā sabiedrības galvenās vērtības nodrošināšanu.