×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Otrdiena, 19. marts
Šodien sveicam: Jāzeps, Juzefa
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T

Ziņu arhīvs 2021

Darba devējus aicina pieteikties “LDDK Līdzsvara balvai 2021” (Publicēts: 28.12.2021.)
 
Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) vēlas izcelt tos darba devējus, kuri īpašu uzmanību veltījuši savu darbinieku darba un privātās dzīves līdzsvara sekmēšanai, tāpēc izsludina “LDDK Līdzsvara balvu 2021”. Pretendentiem līdz nākamā 6. janvārim ir iespēja iesniegt pieteikumu balvai 7 nominācijās. Uzvarētājus Latvijas Darba devēju konfederācija paziņos 4. februārī tiešsaistes apbalvošanas pasākumā.

“LDDK Līdzsvara balvai 2021” uzņēmēji var pieteikt savu labo praksi inovatīva un veiksmīga atbalsta sniegšanā saviem darbiniekiem, ar mērķi līdzsvarot darba un privāto dzīvi. Piedaloties “Līdzsvara balvā”, jebkuram uzņēmumam ir iespēja sevi pozicionēt kā atbildīgu un mūsdienīgu darba devēju, kam rūp darbinieku labbūtība un kam tā ir būtiska uzņēmuma konkurētspējas un produktivitātes nodrošināšanā. “Līdzsvara balvas” pretendentam ir jābūt Latvijā reģistrētam uzņēmumam. Iniciatīvas, kas jau ir apbalvotas ar “Līdzvara balvu”, atkārtoti uz to nevar pretendēt.

“LDDK Līdzsvara balvai 2021” uzņēmēji var pieteikt 2021. gada laikā īstenotos atbalsta pasākumus:

  • darbiniekiem ar bērniem līdz 18 gadiem;
  • darbiniekiem – aprūpētājiem;
  • darbiniekiem elastīgu darba režīmu īstenošanai;
  • sieviešu un vīriešu vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai ;
  • darbinieku garīgās un fiziskās veselības un labsajūtas veicināšanai;
  • gados vecāku darbinieku (55+) fiziskās un garīgās labsajūtas uzlabošanai, darba vides pielāgošanai;
  • darbinieku ar invaliditāti fiziskās un garīgās labsajūtas uzlabošanai, darba vides pielāgošanai.

Visus iesniegtos priekšlikumus “LDDK Līdzsvara balvai 2021” vērtēs žūrija, kuras sastāvā ir Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un Labklājības ministrijas pārstāvji.

Pieteikties “LDDK Līdzsvara balvai 2021” iespējams līdz 6. janvārim, aizpildot informāciju par īstenoto iniciatīvu elektroniskajā anketā.

Ar balvas nolikumu iespējams iepazīties šeit.

Balvu finansē Eiropas Savienības programma “Tiesības, vienlīdzība un pilsonība” (2014–2020) projekta “Līdzsvars visiem (B4A)” Nr. 881676-B4A laikā.

___________________
 
Grantu programmā “(ie)dvesma” noskaidrots pašvaldības atbalsta 10 000 eiro apmērā ieguvējs (Publicēts: 16.11.2021.)

Noslēgusies jauno uzņēmēju atbalsta programma “(ie)dvesma”, ko īsteno SEB banka kopā ar Pierīgas pašvaldībām – Jūrmalas valstspilsētu, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Ogres, Ropažu un Siguldas novadiem. Apsveicam šī gada Siguldas novada pašvaldības granta 10 000 eiro apmērā saņēmēju – SIA “NutriBoom”!

Pēc astoņu pieteikto Siguldas novada jauno biznesa ideju izvērtēšanas, žūrijas locekļi lēma, ka pašvaldības grantu 10 000 eiro apmērā saņems SIA “NutriBoom”, kas ražo auksti kaltētus smūtiju miksus liofilizācijas tehnoloģijā.

Šogad programmā kopumā tika saņemti 65 pieteikumi jaunu biznesa ideju īstenošanai Pierīgā, bet grantus ieguva desmit perspektīvākās. Kopējais šogad piešķirto grantu apjoms ir 80 000 eiro. Ideju atlase norisinājās trīs kārtās, izvērtējot gan atbilstību programmas kritērijiem, gan biznesa plānu un idejas potenciālu. No visām iesniegtajām idejām līdz noslēdzošajai kārtai – tiešsaistes prezentācijām žūrijai – tika izvirzītas 25 pārliecinošākās.

Jauno uzņēmēju ieceres un darbības jomas saistītas ar dažādām nozarēm – visvairāk jaunu ideju šogad iesniegts tūrisma un aktīvās atpūtas jomā, kā arī saistītas ar veselīgu pārtikas produktu ražošanu un ilgtspējīgu, dabai draudzīgu dzīvesveidu. Aktualitāti saglabā arī biznesa idejas, kas saistītas ar apģērbu, aksesuāru un mēbeļu ražošanu, e-platformu un lietotņu izstrādi, kā arī izglītības, apmācību un veselības pakalpojumu sniegšanu.

Grantu programmas “(ie)dvesma” ietvaros finansiāli tika atbalstīti arī lauksaimniecības, kosmetoloģijas, informācijas tehnoloģiju, apģērbu un ēdienu ražošanas un kokapstrādes nozaru jauno biznesa ideju iesniedzēji.

Jauno uzņēmēju atbalsta programma “(ie)dvesma” norisinās jau piekto reizi ar mērķi sekmēt uzņēmējdarbības attīstību. Saņemtos granta līdzekļus var izmantot saimnieciskiem mērķiem esošā biznesa attīstīšanai vai arī jauna uzņēmuma izveidei. Plašāka informācija par grantu programmu www.seb.lv/iedvesma.

___________________

Grantu programmā “(ie)dvesma” Siguldas novadam pieteiktas 8 biznesa idejas (Publicēts: 7.10.2021.)

Lai veicinātu uzņēmējdarbības attīstību, Siguldas novada pašvaldība jau vairākus gadus iesaistās SEB bankas organizētajā grantu programmā “(ie)dvesma”. Šogad konkursā saņemti 65 pieteikumi, no kuriem 8 Siguldas novada jauno uzņēmēju pieteikumi.

Uzņēmēju ieceres un darbības jomas saistītas ar dažādām nozarēm – visvairāk jaunu ideju iesniegts tūrisma un aktīvās atpūtas jomā, kā arī idejas, kas saistītas ar veselīgu pārtikas produktu ražošanu un ilgtspējīgu, dabai draudzīgu dzīvesveidu. Tāpat aktualitāti saglabājušas arī ieceres, kas saistītas ar apģērbu, aksesuāru un mēbeļu ražošanu, e-platformu un lietotņu izstrādi, kā arī izglītības, apmācību un veselības pakalpojumu sniegšanu.

Saņemtos projektus tālāk vērtēs žūrijas komisija, kuras sastāvā būs uzņēmējdarbības profesionāļi un pašvaldību pārstāvji, izvērtējot gan pieteikumu atbilstību programmas kritērijiem, gan biznesa plānu un idejas potenciālu. Rezultātu paziņošana un uzvarētāju apbalvošana notiks 12. novembrī.

Grantu programma norisināsies jau piekto reizi, līdz šim programmas laikā atbalstu savas idejas īstenošanai saņēmuši teju 30 jaunie uzņēmēji Pierīgā. Maksimālā naudas summa, uz ko var pretendēt viens granta saņēmējs, ir 10 000 eiro, un kopējais pieejamo grantu apmērs šogad ir 80 000 eiro.

___________________

Iespēja pieteikties SEB bankas uzņēmumu izaugsmes programmai (Publicēts: 10.08.2021.)

Turpinot iepriekšējos gados īstenoto apmācību programmu uzņēmumiem, SEB banka jau sesto reizi izsludina pieteikšanos biznesa pilnveidei veltītajai Izaugsmes programmai. Lai veicinātu straujāku sava uzņēmuma izaugsmi, teju četru mēnešu garumā Latvijas uzņēmumiem būs iespēja pilnveidot zināšanas un prasmes tādās jomās kā izaugsmes domāšana, klientu izzināšana un pieredze, inovācijas, mārketings un pārdošana, kā arī mūsdienīga finanšu plānošana un ilgtspēja. Dalībai programmā uzņēmumi aicināti pieteikties līdz 30. septembrim.

Izaugsmes programmu SEB banka īsteno sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu “Civitta Latvija”. Tā paredzēta Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu pieredzi uzņēmējdarbībā un vismaz 200 000 eiro apgrozījumu gadā. Dalība ir bez maksas. Kopš 2018. gada Izaugsmes programmu jau absolvējuši 59 Latvijas uzņēmumi. Arī šogad programma norisināsies virtuāli, tādējādi paplašinot iespējamo dalībnieku loku, jo apgūt programmas sniegtās iespējas varēs no jebkuras vietas Latvijā vai pat atrodoties ārpus tās.

Programmas laikā 12–15 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska mēroga ekspertu un mentoru vadībā strādās pie sava produkta, pakalpojuma vai koncepta idejas attīstības, kā arī pie procesu izmaiņām, kas var palīdzēt uzņēmumam straujāk augt. Papildus ierastajam saturam dalībniekiem būs iespēja piedalīties arī individuālā ideācijas sesijā, lai ar mentora atbalstu izvērtētu savu biznesa ideju un izveidotu konkrētu aktivitāšu plānu, ko realizēt programmas laikā un pēc tās.

Programmas laikā īpaša uzmanība tiek veltīta biznesa zināšanu un prasmju pilnveidošanai ar uzsvaru uz tādām digitalizācijas laikam raksturīgām prasībām kā digitālo tehnoloģiju pielietojums, inovācijas, izaugsmes domāšana, mārketings un pārdošana, kā arī mūsdienīga finanšu plānošana. Izaugsmes programmas lekcijas būs pieejamas ikvienam interesentam tiešsaistē, savukārt darba semināri, mentoru atbalsts un individuālās sesijas būs pieejamas tikai programmas dalībniekiem.

Papildu informācija par Izaugsmes programmu un pieteikšanos pieejama šeit.

___________________

Lauku saimniekiem ir iespēja piedalīties informatīvā seminārā par finansējuma piesaistīšanu (Publicēts: 2.08.2021.)

5. augustā no plkst. 14.00 līdz 15.40 tiešsaistē norisināsies informatīvs seminārs potenciāliem un esošiem lauku saimniekiem “Start-up finansējums lauku saimniekiem”, kura laikā semināra dalībnieki iegūs praktiskas zināšanas par primārās lauksaimniecības finansējuma piesaistes iespējām.

Tuvākajā laikā primārās lauksaimniecības uzņēmējiem būs iespēja pieteikt savu biznesa ieceri 100% granta apguvei no 15 000 eiro līdz 40 000 eiro apmērā. Semināra laikā tiks sniegta informācija par atbalsta piesaistes nosacījumiem, aktuālām aizdevuma programmām lauku uzņēmējiem un apmaksātām konsultācijām finansējuma piesaistē. Semināru vadīs informācijā dalīsies SIA “Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra” Pierīgas biroja speciālisti un ALTUM pārstāvji.

Pieteikšanās semināram norisinās līdz 5. augusta plkst. 12.00, pieteikuma anketa pieejama šeit.

___________________

Izsludināta LEADER projektu iesniegumu konkursa astotā kārta (Publicēts: 19.04.2021.)

Biedrība “Lauku Attīstības Partnerība” izsludina projektu iesniegšanas astoto kārtu Lauku attīstības Programmas 2014.–2020. gadam 19.2. pasākuma “Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju” ietvaros apstiprinātās stratēģijas ieviešanai. Projektu iesniegumu pieņemšana norisināsies no 19. maija līdz 19. jūnijam. Kopējais šīs kārtas atbalsta apmērs ir 238 130,33 eiro.

1. rīcība – nelauksaimnieciskās uzņēmējdarbības uzsākšana un attīstība, tai skaitā vides radīšana, labiekārtošana. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem tas ir paredzēts jaunu produktu un pakalpojumu radīšanai, esošo produktu un pakalpojumu attīstīšanai to realizēšanai tirgū un kvalitatīvu darbu apstākļu radīšanai. Rīcības finansējums ir 133 130,33 eiro. Viena projekta maksimālais atbalsta apmērs ir 30 tūkstoši eiro uzņēmējdarbības infrastruktūras projektiem, ja ieguldījumi būvniecībā ir vismaz 70% no projekta attiecināmo izmaksu summas, un uzņēmējdarbības projektiem, 20 tūkstoši eiro darbinieku produktivitātes kāpināšanas projektiem. Atbalsta intensitāte – 50% individuālam projektam, 80% kopprojektam.

2. rīcība – lauksaimniecības produktu pārstrādes attīstība, tai skaitā vides radīšana, labiekārtošana. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem tas ir paredzēts lauksaimniecības produktu pārstrādei, to realizēšanai tirgū un kvalitatīvu darba apstākļu radīšanai, kā arī tādas vides radīšanai vai labiekārtošanai, kurā tiek realizēta vietējā produkcija, un jaunu realizācijas veidu ieviešanai. Rīcības finansējums ir 105 tūkstoši eiro. Viena projekta maksimālais atbalsta apmērs ir 50 tūkstoši eiro uzņēmējdarbības projektiem, bet 20 tūkstoši eiro – darbinieku produktivitātes kāpināšanas projektiem. Atbalsta intensitāte – 70% individuālam projektam, 80% kopprojektam.

Projekti īstenojami “Lauku Attīstības Partnerības” darbības teritorijā – Siguldas novadā, Inčukalna novadā, Mālpils novadā, Krimuldas novada Krimuldas pagastā un Sējas novadā.

Projektu iesniegumi jāiesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā.

Papildu informācija par projektu iesniegšanu un to vērtēšanas kritērijiem pieejama “Lauku Attīstības Partnerības” tīmekļa vietnē www.lapo.lv vai Lauku atbalsta dienesta tīmekļa vietnē www.lad.gov.lv.

___________________

Biedrība “Rīgas rajona Lauku attīstības biedrība” turpmāk būs biedrība “Lauku Attīstības Partnerība” (Publicēts: 16.04.2021.)

LEADER finansējumu apsaimniekotājs – biedrība “Rīgas rajona Lauku attīstības biedrība” – ir mainījusi savu nosaukumu un zīmolu, kļūstot par biedrību “Lauku Attīstības Partnerība”. Nemainīgi saglabājot savas pastāvēšanas mērķi – veicināt ilgtspējīgu un līdzsvarotu teritorijas attīstību Siguldas, Mālpils, Inčukalna, Sējas un Krimuldas novadā, iesaistot dažādus sabiedrības slāņus sociāli ekonomisko jautājumu risināšanā.

LEADER finansējuma piesaiste jau 15 gadus ir veicinājusi kā uzņēmējdarbības, tā sociālo aktivitāšu vides attīstību Siguldas, Mālpils, Inčukalna, Sējas novados un Krimuldas novada Krimuldas pagastā. Ar finansējuma atbalstu ir atjaunoti publiski pieejami sporta laukumi, kultūras nami, ielas un laukumi 816 730,18 eiro apjomā. Vairāk nekā 50 uzņēmumi ir piesaistījuši 791 651,55 eiro savu uzņēmējdarbības ieceru īstenošanā.

LEADER finansējuma piesaiste tiek organizētas projektu konkursu kārtās. Tas nozīmē, ka LEADER finansējums ir pieejams laikā, kad ir izsludināta projekta pieteikumu kārta. Parasti gadā ir vidēji 2 kārtas. Informācijai par projektu kārtas izsludināšanu, kā arī par biedrības aktivitātēm aicinām sekot līdzi tīmekļa vietnē www.lapo.lv.

___________________

Aicina piedalīties tiešsaistes seminārā cidoniju audzētājus (Publicēts: 13.04.2021.)

23. aprīlī no plkst. 10.00 līdz 13.00 norisināsies izglītojošs tiešsaistes seminārs potenciālajiem un esošajiem cidoniju audzētājiem “Krūmcidoniju audzēšana (bioloģiski jeb intergrēti)”. Tiešsaistes semināru vadīs lektore, eksperte Edīte Kaufmane, Dr. biol., “Dārzkopības institūta” vadošā pētniece.

Semināra ietvaros tiks apskatītas šādas tēmas:

  • vietas izvēle, augsnes sagatavošana, stādmateriāla izvēle, stādījumu ierīkošana. Šķirņu raksturojums;
  • stādījumu kopšana (t.sk., mēslošana, apūdeņošana, augu aizsardzība) integrētām un bioloģiskām audzēšanas metodēm;
  • audzēšanas riska faktori un to mazināšanas un/vai novēršanas metodes, roku darba samazināšanas iespējas katrai no izvēlētajām metodēm.

Pieteikšanās tiešsaistes semināram norisinās līdz 21. aprīlim šeit.

Dalības maksa – 15 eiro. Semināru organizē SIA “Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs Pierīgas konsultāciju birojs”.

___________________

Pagarināts termiņš gada pārskatu par 2020. gadu iesniegšanai (Publicēts: 31.03.2021.)

Arī šogad uzņēmējdarbības un nodarbināto atbalstam par trim mēnešiem pagarināts termiņš gada pārskatu un konsolidēto gadu pārskatu iesniegšanai par 2020. gadu. Arī sabiedriskā labuma organizācijas un sociālie uzņēmumi darbības pārskatu par 2020. gadu varēs iesniegt vēlāk.

Garāks termiņš pārskatu iesniegšanai Valsts ieņēmumu dienestam (VID) noteikts Gada pārskatu un konsolidēto gadu pārskata likumu subjektiem, biedrībām, nodibinājumiem un reliģiskajām organizācijām, sabiedriskā labuma organizācijām un sociālajiem uzņēmumiem, kā arī publiskas personas pārskatiem par dāvinājuma (ziedojumu) izlietojumu.

Uzņēmumi, kuriem pārskata gads sakrīt ar kalendāra gadu un kuru gada pārskata iesniegšanas termiņš ir 30. aprīlis vai 31. jūlijs, gada pārskatu attiecīgi drīkst iesniegt līdz 2021. gada 31. jūlijam vai līdz 31. oktobrim.

Biedrības, nodibinājumi un reliģiskās organizācijas un to iestādes gada pārskatu par 2020. gadu varēs iesniegt VID trīs mēnešus vēlāk, proti, līdz 2021. gada 30. jūnijam. Tāpat trīs mēnešus vēlāk – līdz 2021. gada 30. jūnijam – pārskatus par savu darbību 2020. gadā drīkst iesniegt sabiedriskā labuma organizācijas un sociālie uzņēmumi.

Savukārt publiskas personas pārskatu par dāvinājuma (ziedojuma) izlietojumu 2020. gadā iesniegšanas termiņš ir pagarināts līdz 2021. gada 31. decembrim.

Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā, kas paredz gada pārskatu termiņu pagarināšanu, stājās spēkā šā gada 20. martā.

Tāpat ir izstrādāti arī vairāki īstermiņa un ilgtermiņa atbalsta risinājumi gan strādājošajiem, gan uzņēmējiem un nozarēm, ko tieši ietekmējusi ārkārtējā situācija un drošības pasākumu ieviešana Covid-19 dēļ. Apkopojums par atbalsta iespējām pieejams Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē www.fm.gov.lv.

___________________

Notiks tiešsaistes seminārs par aktualitātēm atbalsta saņemšanā (Publicēts: 12.03.2021.)

Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra Pierīgas konsultāciju birojs aicina uz tiešsaistes semināru “Par aktuālo investīciju un subsīdiju atbalstā, aizdevumiem ALTUM”. Seminārs norisināsies tiešsaistē 19. martā plkst. 10.00–13.00. Pieteikšanās semināram iespējama līdz 17. martam šeit.

Semināra laikā tiks skatītas šādas tēmas:

  • aktuālie aizdevumi uzņēmējiem un sociālai uzņēmējdarbībai, lauku saimniekiem;
  • platību maksājumi 2021. gadā, to pieteikšana attālināti, informācija par avansa finansējumu;
  • investīciju atbalsta programmas lauku saimniekiem;
  • subsīdiju atbalsts lauksaimniecībā.

Dalība tiešsaistes seminārā ir bez maksas.

___________________
 
Siguldas, Krimuldas un Mālpils novadu māmiņas aicinātas pieteikties biznesa ideju atbalstam (Publicēts: 9.03.2021.)

No 9. marta līdz 9. aprīlim Siguldas, Krimuldas un Mālpils novadu sievietes-māmiņas, kuras plāno uzsākt uzņēmējdarbību vai vada savu uzņēmumu, aicinātas piedalīties grantu konkursā “Māmiņa. Siguldiete. Uzņēmēja” un pretendēt uz finansējumu līdz 2000 eiro savas biznesa idejas attīstīšanai. Siguldas novadā kopēja pieejamā atbalsta summa ir 8000 eiro.

Siguldas novada teritorijā konkursam var pieteikties sievietes-māmiņas, kuras ir deklarētas Siguldas novadā, audzina bērnu vecumā līdz 8 gadiem un plāno uzsākt uzņēmējdarbību, vai šo sieviešu dibinātie uzņēmumi, kuri reģistrēti pirms ne vairāk kā 24 mēnešiem, vai jau reģistrētās saimnieciskās darbības veicējas, kuras plāno attīstīt jaunu produktu vai pakalpojumu.

Konkurss norisināsies divās atlases kārtās:

  1. Pieteikumu pieņemšana norisinās līdz 9. aprīlim, pretendentēm iesniedzot konkursa pieteikuma veidlapunaudas plūsmas aprēķinu un izmaksu tāmide minimis atbalsta uzskaites sistēmā (EDS) izveidotās un apstiprinātas veidlapas identifikācijas numuru. Jau reģistrētajiem komersantiem papildus jāiesniedz peļņas vai zaudējuma aprēķinu, kas sagatavots ne agrāk kā vienu mēnesi pirms konkursa pieteikuma iesniegšanās dienas.
  2. Izvirzīto pretendentu ideju prezentācijas un uzvarētāju paziņošana.

Konkursa pieteikuma dokumentus var iesniegt:

  • Personīgi vienā eksemplārā papīra formātā Siguldas novada pašvaldības Pakalpojumu centrā Raiņa ielā 3, Siguldā. Identisks eksemplārs jānosūta uz e-pasta adresi: ina.stupele@sigulda.lv;
  • Elektroniski parakstītu pieteikumu nosūtot uz e-pasta adresi ina.stupele@sigulda.lv.

Iesniegtos projektus vērtēs žūrijas komisija, kuras sastāvā būs pārstāvis no AS “Attīstības finanšu institūcija Altum”, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Siguldas biznesa inkubatora, Siguldas novada Uzņēmēju konsultatīvās padomes un Krimuldas un Mālpils novada uzņēmējs.

24. martā plkst. 16.00 platformā “Zoom” tiks rīkots informatīvais seminārs, kurā savā konkursa un uzņēmējdarbības pieredzē dalīsies iepriekšējā gada konkursa granta saņēmēja un zīmola “NutriBoom” radītāja Ilze Kalniņa. Pieteikšanās semināram norisinās šeit.

Konkursa nolikums pieejams šeit, savukārt šeit var apskatīt konkursam iesniegto projektu vērtēšanas kritērijus.

Plašāka informācija pieejama Uzņēmējdarbības atbalsta punktā, sazinoties ar Inu Stupeli, e-pasts: ina.stupele@sigulda.lv, tālruņa numurs 29414798.

___________________
 
Siguldas, Krimuldas un Mālpils novadu māmiņas aicinātas pieteikties biznesa ideju atbalstam (Publicēts: 1.03.2021.)

No 9. marta līdz 9. aprīlim Siguldas, Krimuldas un Mālpils novadu sievietes-māmiņas, kuras plāno uzsākt uzņēmējdarbību vai vada savu uzņēmumu, varēs piedalīties grantu konkursā “Māmiņa. Siguldiete. Uzņēmēja” un pretendēt uz finansējumu līdz 2000 eiro savas biznesa idejas attīstīšanai. Kopējā Siguldas novadā pieejamā atbalsta summa ir 8000 eiro, Krimuldas un Mālpils novadā – katrā 2000 eiro.

Konkursam Siguldas novadā varēs pieteikties sievietes, kuras ir deklarētas Siguldas novadā un audzina bērnus vecumā līdz 8 gadiem, un plāno uzsākt uzņēmējdarbību, vai šo sieviešu dibinātie uzņēmumi, kuri reģistrēti pirms ne vairāk kā 24 mēnešiem, vai jau reģistrētās saimnieciskās darbības veicējas, kuras plāno attīstīt jaunu produktu vai pakalpojumu. Konkursa finansējumu varēs izmantot esošā biznesa attīstīšanai vai jauna uzņēmuma darbības uzsākšanai.

Konkurss Siguldas novadā norisināsies jau sesto gadu un tā mērķis ir sekmēt jaunu darba vietu, produktu un pakalpojumu izveidi novadā. Konkursa īstenošanas laikā ir atbalstīta 21 biznesa ideja.

Savukārt Krimuldas novadā konkurss “Māmiņa. Krimuldiete. Uzņēmēja” norisināsies otro gadu, bet Mālpils novadā – pirmo. Konkursa ietvaros Krimuldas un Mālpils novada pašvaldības atbalstīs novadā deklarēto sieviešu biznesa idejas.

Pieteikumus konkursam varēs iesniegt līdz 9. aprīlim. Pieteikumu pieņemšanas periodā pretendentiem ir iespēja saņemt individuālas konsultācijas par dokumentu sagatavošanu, kā arī 24. martā plkst. 16.00 platformā Zoom tiks rīkots informatīvais seminārs, kurā savā konkursa un uzņēmējdarbības pieredzē dalīsies iepriekšējā gada konkursa granta saņēmēja un zīmola “NutriBoom” radītāja Ilze Kalniņa.

Konkurss norisināsies divās atlases kārtās, izvērtējot pieteikumu atbilstību konkursa kritērijiem, biznesa idejas potenciālu, kā arī pretendentu prezentācijas un atbildes uz žūrijas komisijas jautājumiem.

Iesniegtos projektus vērtēs žūrijas komisija, kuras sastāvā būs Siguldas, Krimuldas un Mālpils novada uzņēmēji.

Plašāka informācija pieejama, rakstot uz e-pasta adresi ina.stupele@sigulda.lv vai zvanot uz tālruņa numuru 29414798.

___________________

Notiks vebinārs par nodokļu izmaiņām mazajiem uzņēmumiem un pašnodarbinātajiem (Publicēts: 24.02.2021.)

Rīgas plānošanas reģions aicina uz semināru “Grāmatvedības un nodokļu aktualitātes mazajiem uzņēmumiem un pašnodarbinātajiem 2021. gadā”. Seminārs notiks 11. martā plkst.10.00 tiešsaistē, izmantojot platformu Zoom. Vebināru vadīs Inguna Leibus, Dr.oec., Latvijas Lauksaimniecības universitātes Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes Finanšu un grāmatvedības institūta profesore.

Vebinārā programma:

  • izmaiņas mikrouzņēmumu nodokļa maksātājiem;
  • pašnodarbināto personu valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI);
  • iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN) no saimnieciskās darbības ienākuma;
  • gada ienākumu deklarācijas sagatavošana;
  • pievienotās vērtības nodokļa aktualitātes;
  • atbildes uz jautājumiem.

Seminārs ir bez maksas. Semināram obligāta iepriekšēja pieteikšanās līdz 8. martam, aizpildot reģistrācijas anketu šeit.

___________________
 
1. martā sāksies pavasara uzņemšana Siguldas biznesa inkubatorā (Publicēts: 19.02.2021.)

No 1. līdz 22. martam notiks pavasara uzņemšana Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Siguldas biznesa inkubatora inkubācijas un pirmsinkubācijas programmās. LIAA Siguldas biznesa inkubatora atbalstam var pieteikties Siguldas, Ādažu, Carnikavas, Garkalnes, Inčukalna, Krimuldas, Limbažu, Mālpils, Salacgrīvas, Saulkrastu un Sējas novadu uzņēmumi (kas nav vecāki par trīs gadiem) un fiziskas personas.

Pirmsinkubācijas programma (PINK) ir piemērota biznesa ideju autoriem, kuri vēl ir tikai ceļā uz savu produktu vai pakalpojumu. Tās ir gan fiziskas, gan juridiskas personas, kurām 6 mēnešu laikā, iegūstot pamata zināšanas uzņēmējdarbībā pirmsinkubācijas (PINK) apmācību ciklā un Biznesa skolā, ir iespēja notestēt savas biznesa idejas dzīvotspēju. Papildus tam dalībniekam ir iespēja izmantot bezmaksas LIAA Siguldas biznesa inkubatora kopstrādes telpas un būt par daļu no Latvijā lielākās jauno uzņēmēju kopienas, no tās saņemot vērtīgu atbalstu un pirmos kontaktus. PINK programmā tiks uzņemti pirmie 20 biznesa ideju autori.

Par Inkubācijas programmas (INK) dalībnieku var kļūt tās personas, kurām jau ir skaidrs, ko sniegt klientiem, ir skaidrs biznesa modelis un veikti finanšu aprēķini. Tāpat programmā var pieteikties pilnvērtīgi funkcionējoši uzņēmumi, kas nav vecāki par 3 gadiem. Inkubācijas programmas dalībniekiem ir iespēja iegūt ne vien bezmaksas apmācību iespējas, mentoru konsultācijas, seminārus/vebinārus un koprades telpas, bet arī finanšu atbalstu līdz 50% no attiecināmām izmaksām dažādu pakalpojumu, ražošanas iekārtu un aprīkojuma iegādes līdzfinansēšanai. Izejmateriālu iegādei uzņēmumi var piesaistīt līdzfinansējumu 30% apmērā no attiecināmām izmaksām. INK programmā konkursa kārtībā tiks atlasīti ne vairāk kā 7 uzņēmumi.

Lai iegūtu papildu informāciju par programmās pieejamo atbalstu un pieteikšanos – pieteikumu sagatavošanu un iesniegšanu –, ikviens interesents ir aicināts piedalīties attālinātajās info stundās.

Attālinātās info stundas notiks:

  • 25. februārī plkst. 17.00–18.00;
  • 3. martā plkst. 16.00–18.00;
  • 11. martā plkst. 12.00–14.00.

Pieteikšanās attālinātajām info stundām iespējama šeit.

Pieteikumus pirmsinkubācijai un inkubācijai varēs iesniegt elektroniski, nosūtot elektroniski parakstītu pieteikumu uz e-pasta adresi pasts@liaa.gov.lv (edoc iesniegšanas termiņa laika zīmogs – līdz 2021. gada 22. marta plkst. 23.59).

Ja nepieciešama konsultācija pirms dokumenta iesniegšanas, interesenti aicināti sazināties ar LIAA Siguldas Biznesa inkubatoru, zvanot uz tālruņa numuru 62400903 vai rakstot uz e-pasta adresi sigulda@liaa.gov.lv.

LIAA biznesa inkubatoru programmu finansē Latvijas Republika un Eiropas Reģionālais attīstības fonds projektā “Reģionālie biznesa inkubatori un Radošo industriju inkubators”.

___________________
 
Uzņēmējiem pieejamais valsts atbalsts Covid-19 pandēmijas laikā (Publicēts: 8.02.2021.)

Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka Covid-19 pandēmijas laikā ir pieejami dažādi atbalsta veidi krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem.

Dīkstāves atbalsts

Uzņēmēji, kas ārkārtējās situācijas laikā – no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam (bet ne ilgāk par termiņu, kurā ir spēkā epidemioloģiskās situācijas dēļ noteiktie saimnieciskās darbības ierobežojumi), – piedzīvo ieņēmumu kritumu, var vērsties VID un saņemt dīkstāves atbalstu saviem darbiniekiem, kas ir dīkstāvē un nestrādā.

Dīkstāves atbalsts pieejams uzņēmējiem, kuru ieņēmumi salīdzinājumā ar 2020. gada augusta, septembra, oktobra vidējiem ieņēmumiem samazinājušies vairāk nekā 20% apmērā un kuru darbinieki (visi vai daļa) atrodas dīkstāvē. Šis atbalsts pieejams arī pašnodarbinātajiem un patentmaksātājiem, kuru ieņēmumi salīdzinājumā ar 2020. gada augusta, septembra, oktobra vidējiem ieņēmumiem samazinājušies vairāk nekā 20% apmērā. Papildu informācija, kā arī informācija par to, kā pieteikties dīkstāves atbalstam, pieejama tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv, izstrādātajās vadlīnijās par dīkstāves atbalstu, kā arī informatīvajos materiālos, kas pieejami šeitšeit un šeit.

Atbalsts algu subsīdijai

Uzņēmēji, kas ārkārtējās situācijas laikā piedzīvo ieņēmumu kritumu, var vērsties VID un saņemt atbalstu algu subsīdijai saviem darbiniekiem, kas strādā nepilnu darba laiku. Savukārt darba devējam ir pienākums izmaksāt darbiniekam starpību starp saņemtā atbalsta apmēru un darba samaksas apmēru.

Atbalsts algu subsīdijai ir pieejams uzņēmējiem, kuru ieņēmumi salīdzinājumā ar 2020. gada augusta, septembra, oktobra vidējiem ieņēmumiem samazinājušies vairāk nekā 20% apmērā un kuru darbinieki (visi vai daļa) strādā nepilnu darba laiku. Uz atbalsta izmaksas brīdi uzņēmumam nedrīkst būt nodokļu parāds, kas pārsniedz 1000 eiro, ja par to nav noslēgts grafiks. Papildu informācija pieejama tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv, kā arī VID metodiskajos un informatīvajos materiālos šeit.

Grants apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai

Valsts atbalsta programma, kam varēs pieteikties, tiklīdz Eiropas Komisija būs pieņēmusi lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Lai palīdzētu pārvarēt Covid-19 infekcijas otro izplatīšanās vilni, krīzes skartajiem uzņēmumiem būs pieejams valsts atbalsts – grants apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai. Atbalsta pasākuma īstenošanai kopumā no valsts budžeta atvēlēti 70,8 miljoni eiro, un atbalstam varēs pieteikties par laiku no 2020. gada 1. novembra līdz 2021. gada 31. maijam.

Atbalsts paredzēts uzņēmumiem, kuri atbalsta mēnesī ir saskārušies ar apgrozījuma kritumu vismaz 20% apmērā, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā, turklāt šis apgrozījums atbalsta mēnesī (novembrī vai decembrī) ir vismaz par 30% mazāks nekā uzņēmumam tas bija 2019. gada attiecīgajā mēnesī. Jaunie uzņēmumi, kas reģistrēti VID pēc 2020. gada 1. janvāra, atbalstam varēs pieteikties, ja izpildās 20% apgrozījuma krituma kritērijs, salīdzinot 2020. gada augusta, septembra un oktobra vidējo apgrozījumu. Papildu informācija pieejama tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv, kā arī VID metodiskajos un informatīvajos materiālos šeit.

Atbalsts skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem

Darbinieki, pašnodarbinātie (VID reģistrēti saimnieciskās darbības veicēji un individuālie komersanti) un patentmaksātāji skaistumkopšanas nozarē no 2021. gada 1. janvāra līdz tiesību aktos noteiktā aizlieguma sniegt skaistumkopšanas pakalpojumus atcelšanai savas atlīdzības vai ienākumu kompensēšanai var vērsties VID un saņemt dīkstāves atbalstu.

Atbalsts skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem pieejams pašnodarbinātajiem, patentmaksātājiem, darbiniekiem (gan skaistumkopšanas speciālistiem, gan viņu atbalsta un administrācijas personālam), kas ir vai 2020. gada oktobrī novembrī vai decembrī bija nodarbināti pie darba devēja skaistumkopšanas nozarē. Papildu informācija pieejama tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv, kā arī VID metodiskajos un informatīvajos materiālos šeit.

Nodokļu samaksas termiņa pagarināšana

Ja nodokļu samaksas termiņa kavējums radies Covid-19 rezultātā, tad saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu nodokļu samaksas termiņa pagarinājumam ir tiesīgi pieteikties nodokļu maksātāji, kuri atbilst Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumos Nr. 675 noteiktajam kritērijam. Šie uzņēmēji un pašnodarbinātie, kam krīzes ietekmē radušās nodokļu nomaksas grūtības, var lūgt nodokļu maksājumus sadalīt vai atlikt uz laiku līdz trim gadiem. Papildu informācija pieejama tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv.

Valsts ieņēmumu dienests norāda, ka 1.–4. atbalsta instrumenti nav pieejami valsts vai pašvaldību uzņēmumiem.

___________________

Pašvaldībā pieejamais atbalsts uzņēmējiem ārkārtējās situācijas laikā (Publicēts: 25.01.2021.)

Lai atbalstītu novada uzņēmējus valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā, kad Latvijā ir noteikti vairāki drošības pasākumus vīrusa ierobežošanai, pašvaldība ir apkopojusi pieejamos atbalsta pasākumus, kuri pieejami tiem, kuri nonākuši īslaicīgās grūtībās Covid-19 dēļ.


Nekustamā īpašuma nodoklis

Pašvaldība iespēju robežās saskaņā ar Finanšu ministrijas paziņojumu par nozarēm, kuras vīrusa Covid-19 izplatība skārušas visvairāk, kopš pavasara pieņēmusi vairākus atbalsta pasākumus:

  • lai palīdzētu viesmīlības sektora uzņēmējiem, piemērota nekustamā īpašuma nodokļa atlaide par ēku, kurā tiek veikta uzņēmējdarbība, 90% apmērā Siguldas novadā esošajiem uzņēmumiem, kas nodrošina izmitināšanas pakalpojumu, kā arī 50% apmērā – sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem 2021. gadā;
  • nekustamā īpašuma nodokļa atlaides uzņēmumiem, kuri veic saimniecisko darbību telpās, kuras atjaunotas Eiropas Reģionālā attīstības fonda piešķirtajiem līdzekļiem – piešķir nodokļu atvieglojumus 90% apmērā par telpām un zemi;
  • saimnieciskās darbības veicējiem par ēku (būvi) vai tās daļu, kuras lietošanas veids saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par būvju klasifikāciju atbilst saimnieciskās darbības veidam, kas tajā tiek veikts, piešķir nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumus: ja saimnieciskā darbība ir aizliegta, tad atvieglojumus piešķirs 50% apmērā par kalendāro mēnesi, kurā saimnieciskā darbība ir aizliegta un netiek veikta; ja saimnieciskā darbība ir aizliegta tikai brīvdienās un svētku dienās, tad atvieglojumus piešķirs 25% apmērā par kalendāro mēnesi, kurā saimnieciskā darbība aizliegta un netiek veikta;
  • nomas maksas atbrīvojumu vai samazinājumu (līdz 90%) uzņēmumiem, kuri veic saimniecisko darbību telpās, kuru īpašnieks ir pašvaldība vai pašvaldības kapitālsabiedrība.

Papildus tam patlaban pašvaldība gatavo lēmumprojektu, kas, tāpat kā pagājušajā gadā, paredz pārcelt 1., 2. un 3. ceturkšņa nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas termiņu uz pēdējo ceturkšņa maksājuma datumu – 2021. gada 15. novembri. Šis jautājums tiks skatīts 28. janvāra domes sēdē. Aicinām sekot līdzi informācijai!

Jautājumu vai neskaidrību gadījumos par nekustamā īpašuma nodokļa jautājumiem var vērsties pie nodokļu administratorēm, zvanot uz tālruņa numuru 67385830 vai rakstot uz e-pasta adresi kristine.berze@sigulda.lv.

Valsts atbalsts uzņēmējiem un darbiniekiem aplūkojams Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē.


Atbrīvojums no ielu tirdzniecības nodevas

Lai Covid-19 izraisītās krīzes laikā atbalstītu fiziskās un juridiskās personas, kas veic ielu tirdzniecību publiskās vietās Siguldas novada teritorijā, jau pērn pašvaldība lēma par atbrīvojumu no ielu tirdzniecības nodevas. Arī šogad pašvaldība gatavo lēmumprojektu, kas paredz saglabāt atbrīvojumu no ielu tirdzniecības nodevas samaksas (izņemot nodevas par ielu tirdzniecību pasākumu laikā) līdz 2021. gada beigām. Šajā periodā samaksāto nodevu būs iespējams saņemt atpakaļ, pašvaldībā iesniedzot attiecīgu iesniegumu. Šis jautājums tiks skatīts 28. janvāra domes sēdē. Aicinām sekot līdzi informācijai!

___________________

 
Notiks vebinārs par nodokļu izmaiņām 2021. gadā (Publicēts: 19.01.2021.)

Uzņēmēji un pašnodarbinātās personas aicināti piedalīties vebinārā par nodokļu izmaiņām 2021. gadā. Vebināra laikā ikviens interesents varēs uzzināt aktuālo informāciju par grozījumiem nodokļu likumdošanā – par minimālo darba algu, iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN) un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām (VSAO) iemaksām, kā arī mikro uzņēmuma nodokļiem. Vebinārs notiks tiešsaistē 10. februārī no plkst. 10.00 līdz 12.00. Pieteikties iespējams šeit.

Vebinārā tiks apskatītas šādas tēmas:

  • vienotais nodokļu konts;
  • minimālā darba alga, IIN un VSAO iemaksas;
  • sociālās iemaksas pašnodarbinātajām personām;
  • mikro uzņēmumu nodoklis;
  • IIN deklarācijas sagatavošana fiziskām personām.

Vebināru vadīs Linda Puriņa, SIA “Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra” grāmatvedības un finanšu nodaļas vadītāja.

Pirms semināra dalībnieki saņems informāciju par pieslēgšanos vebināram.

Dalība – bez maksas.

___________________

Aicina piedalīties sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa ideju konkursā (Publicēts: 4.01.2021.)

Līdz 31. janvārim Labklājības ministrija aicina iesniegt pieteikumus sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa ideju konkursam. Tā mērķis ir iesaistīt sociālajā uzņēmējdarbībā cilvēkus bez iepriekšējas pieredzes šajā jomā, kā arī noteikt 20 labākos sociālās uzņēmējdarbības uzsācējus, kuri saņems individuālas konsultācijas savas biznesa idejas realizēšanai. Konkursā aicinātie piedalīties arī Siguldas novada iedzīvotāji, kuri vēlas attīstīt savu sociālās uzņēmējdarbības ideju.

Sociālās uzņēmējdarbības ideju konkursā tiek gaidītas biznesa idejas, kas piedāvā risinājumu dažādām sociālām problēmām. Piemēram, sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu nodarbinātībai, sociālo pakalpojumu sniegšanai, iekļaujošas pilsoniskas sabiedrības veidošanai, izglītības veicināšanai, atbalstam zinātnei, vides aizsardzībai un saglabāšanai, dzīvnieku aizsardzībai, kultūras daudzveidības nodrošināšanai.

Katrs pretendents var iesniegt vienu biznesa ideju, kurā var paredzēt Attīstības finanšu institūcijas Altum finanšu atbalsta (granta) saņemšanu apmērā no pieciem līdz 50 tūkstošiem eiro. Granta saņemšanai 10% no kopējā finansējuma pretendentam jānodrošina no saviem līdzekļiem.

Atbalsta saņemšanas gadījumā pretendentam būs jādibina sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas iegūs sociālā uzņēmuma statusu un īstenos Altum atbalstīto biznesa plānu. Paredzamais termiņš biznesa plāna īstenošanai un rezultātu sasniegšanai − līdz 2022. gada 30. septembrim.

Biznesa idejas pieteikums jāiesniedz līdz 31. janvāra plkst. 23.59, aizpildot un nosūtot Labklājības ministrijas mājaslapā ievietoto pieteikuma veidlapu. Pieteikumu var iesniegt parakstītu ar drošu elektronisku parakstu, nosūtot uz e-pasta adresi registracija.su@lm.gov.lv vai caur portālu www.latvija.lv. Jautājumus par pieteikuma sagatavošanu var uzdot, zvanot uz tālruņa numuru 64331834 vai rakstot uz e-pasta adresi registracija.su@lm.gov.lv.

Ideju konkursa nolikums, pieteikuma veidlapa, pretendentu vērtēšanas kritēriji, kā arī sociālo uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti ir atrodami Labklājības ministrijas tīmekļa vietnē.

Pasākumi