×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Pirmdiena, 29. aprīlis
Šodien sveicam: Vilnis, Raimonds, Laine
Laika ziņas: Sigulda 0℃, Z vējš 0 m/s
e.sigulda.lv
A- A A+ T T


2022-10-06
No 1. maija eID karte būs obligāts personu apliecinošs dokuments

No 2023. gada  1. maija personas apliecība (eID karte) būs obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim un nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu. 

Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā nosaka, ka Latvijas iedzīvotāji, kuriem personu apliecinošu dokumentu derīguma termiņš ir beidzies no 2020. gada 1. marta, varēs izmantot šos dokumentus savu pamattiesību īstenošanai valsts iekšienē vēl līdz pat 2023. gada 30. aprīlim. Tādējādi minētajā laika periodā cilvēki ar dokumentiem, kuriem derīguma termiņš beidzies ne senāk kā 2020. gada 1. martā, varēs, piemēram, saņemt pakalpojumus veselības, labklājības, sociālajā, izglītības, tiesību aizsardzības jomā, kā arī piedalīties Saeimas vēlēšanās. (Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā)

eID karte ir personu apliecinošs dokuments jeb elektroniskās identifikācijas rīks pakalpojumu saņemšanai digitālā un fiziskā vidē. eID karte 2023. gadā kļūs par universālu atslēgu piekļuvei valsts pārvaldes un privātā sektora pakalpojumiem, kas ļauj attālināti nokārtot formalitātes, parakstīt līgumus, pārvaldīt savas finanses, apmaksāt rēķinus internetbankā, izmantot savu oficiālo elektronisko adresi portālā Latvija.lv, kā arī digitāli apliecināt identitāti, saņemot klātienes pakalpojumus. Ņemot vērā, ka daudzi valsts un privātā sektora pakalpojumi ir ērti pieejami digitāli, tad ir jānodrošina iedzīvotājiem iespēja tiem brīvi piekļūt – ar drošu digitālo risinājumu – eID kartes palīdzību.

Papildu informācija skatāma šeit.

Personu apliecinošus dokumentus – pases un eID kartes – iespējams noformēt jebkurā no 29 Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) nodaļās, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas. Dokumentu pieteikšana un saņemšana notiek rindas kārtībā, savukārt Siguldas filiālē, Raiņa ielā 3, pakalpojumus var saņemt tikai pēc iepriekšēja pieraksta, to veicot PMLP tīmekļa vietnē, un  šobrīd tuvākais iespējamais pieraksta laiks ir decembris. Vairākās PMLP nodaļās pakalpojumi rindas kārtībā pieejami arī sestdienās – par konkrētajiem nodaļu darba laikiem informācija pieejama PMLP tīmekļa vietnē.

Vienlaikus PMLP atgādina, ka par pases vai personas apliecības izsniegšanu maksājama valsts nodeva – par pases iesniegšanu 10 darbdienu laikā – 30 eiro, bet divu darbdienu laikā – 55 eiro, savukārt par personas apliecības izsniegšanu – 10 darbdienu laikā – 15 eiro, bet divu darbdienu laikā – 30 eiro.

Plašāka informācija par PMLP sniegtajiem pakalpojumiem pieejama, zvanot uz informatīvo tālruni 67209400.

.


© www.sigulda.lv




KOMENTĀRI
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam vai reģistrēties!


Apskatīt komentārus

Pasākumi